Zgłoszenie rozbiórki
Podstawa prawna
Art. 31 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane.
Wymagane dokumenty
- zgłoszenie zgodnie z obowiązującym wzorem
- zgodę właściciela obiektu lub jej kopię
- pełnomocnictwo do reprezentowania inwestora (wraz z potwierdzeniem dokonania opłaty zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej) – jeżeli inwestor działa przez pełnomocnika
- inne dokumenty, jeżeli obowiązek ich dołączenia wynika z odrębnych ustaw.
Opłaty
Zgłoszenie nie wymaga wniesienia opłaty skarbowej.
Wyjątkiem jest opłata za pełnomocnictwo (jeżeli zgłoszenia dokonuje się przez pełnomocnika).
Organem podatkowym właściwym w sprawach opłaty skarbowej jest Prezydent Miasta Siedlce.
Termin załatwienia sprawy
Organ ma 21 dni (od dnia doręczenia) na rozpatrzenie zgłoszenia.
W powyższym terminie organ może wydać
- postanowienie o uzupełnieniu zgłoszenia (wówczas inwestor będzie musiał uzupełnić zgłoszenie; nałożenie takiego obowiązku przerywa bieg powyższego terminu)
- decyzję o sprzeciwie (od decyzji takiej przysługuje odwołanie do organu wyższej instancji).
Jeżeli w powyższym terminie organ nie wniesie sprzeciwu, inwestor może rozpocząć roboty budowlane.
Organ może z urzędu, przed upływem powyższego terminu, wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu oraz uprawnia inwestora do rozpoczęcia robót budowlanych.
Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Budownictwa Starostwa Powiatowego w Siedlcach.
Tryb odwoławczy
W przypadku wniesienia sprzeciwu w drodze decyzji stronie służy odwołanie do Wojewody Mazowieckiego za pośrednictwem Starosty Siedleckiego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Uwagi
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu 25 631 01 18.
Materiały
Zgłoszenie rozbiórki11-zgloszenie-rozbiorki.pdf 0.64MB