W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wniosek o wykreślenie z ewidencji uczniowskich klubów sportowych i klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2019 r., poz. 14683 z późn.zm.),
  2. Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. – Prawo o stowarzyszeniach – (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz.713). 
  3. Rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z dnia 18 października 2011 r. w sprawie ewidencji klubów sportowych (Dz. U. Nr 243, poz. 1449). 

Wymagane dokumenty

W przypadku podjęcia przez Walne Zebranie Członków uchwały o likwidacji uczniowskiego klubu sportowego lub klubu sportowego działającego w formie stowarzyszenia, którego statut nie przewiduje prowadzenia działalności gospodarczej Likwidator Klubu składa do Starostwa Powiatowego w Siedlcach następującą dokumentację: 
Wniosek o wykreślenie wpisu z ewidencji uczniowskich klubów sportowych i klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej wraz z uchwałą Walnego Zebrania Członków o rozwiązaniu stowarzyszenia podjętą zgodnie ze statutem. W razie rozwiązania się Klubu na podstawie własnej uchwały, likwidatorami stowarzyszenia są członkowie jego zarządu, jeżeli statut lub, w razie braku odpowiednich postanowień statutu, uchwała ostatniego Walnego Zebrania Członków tego Klubu nie stanowi inaczej. 
Następnie likwidator pisemnie zawiadamia Starostę Siedleckiego o wszczęciu likwidacji klubu oraz dołącza do zawiadomienia protokół z Walnego Zebrania Członków wraz z uchwałą o rozwiązaniu klubu i listą obecności. 
Informację o wszczęciu postępowania likwidacyjnego podaje się do publicznej wiadomości.
W dalszej kolejności likwidator sporządza: 

  1. protokół przekazania dokumentów klubu na przechowywanie (protokół zawiera podpis zdającego i przejmującego), 
  2. ustala listę wierzycieli i dłużników, 
  3. dokonuje czynności prawnych niezbędnych do przeprowadzenia likwidacji, 
  4. przystępuje do zbycia majątku Klubu i egzekwowania długów oraz do zaspokojenia wierzycieli, 
  5. sprawozdanie finansowe sporządzone zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2019 r., poz. 351 z późn. zm.) – stan rachunkowy na początek i koniec likwidacji, 
  6. składa wniosek do Starosty Siedleckiego o wykreślenie klubu sportowego z ewidencji wraz ze sprawozdaniem finansowym na koniec likwidacji. 

Z chwilą wykreślenia z ewidencji klubów sportowych Klub traci osobowość prawną. 

Opłaty

Podlega opłacie skarbowej w wysokości 10 zł za wydanie decyzji. Podstawa prawna: art. 1 ust 1 pkt 1a w związku z częścią I pkt 53 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r., poz. 1000 z późn. zm.). Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej powinien być dołączony przez wnioskodawcę do składanego wniosku. 

Termin załatwienia sprawy

Sprawa jest rozpatrywana bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 30 dni od wpływu prawidłowo sporządzonego wniosku o wykreślenie klubu sportowego z ewidencji. 

Miejsce załatwienia sprawy

Wydział Rozwoju w Starostwie Powiatowym w Siedlcach. 

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Siedlcach za pośrednictwem Starosty Siedleckiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Materiały

Wniosek o wykreślenie z ewidencji uczniowskich klubów sportowych i klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej
3-wniosek-wykr-ewid-uczn-klub-sport.pdf 0.08MB
{"register":{"columns":[]}}