Wniosek o wydanie: wtórnika dowodu rejestracyjnego, wtórnika pozwolenia czasowego, nowego dowodu rejestracyjnego, wtórnika tablic rejestracyjnych, zalegalizowanych tablic rejestracyjnych z nowym numerem rejestracyjnym
Podstawa prawna
- § 13 ust. Rozporządzenie ministra infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejetracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów Dz.U.2022.1847 - t.j.;
Wymagane dokumenty
Wniosek o wydanie wtórnika wypełnia i składa właściciel lub pełnomocnik. Do wniosku dołącza się: kartę pojazdu (jeśli była wydana), wyciąg z rejestru badań technicznych pojazdów prowadzonego przez stację kontroli pojazdów, określający termin następnego badania technicznego pojazdu, stosowne oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań.
W momencie składania wniosku należy okazać dowód tożsamości.
W przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.
Udzielenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w kwocie 17 zł zwolnieni z opłaty skarbowej są m.in. dokumenty stwierdzające udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpis, wypis lub kopia, jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu oraz odpowiedni dokument tożsamości pełnomocnika w przypadku działania przez pełnomocnika opłatę należy dokonać w Kasie Urzędu Miasta Siedlce ul. Skwer Niepodległości 2 lub na konto
ING BANK ŚLĄSKI S.A. O/SIEDLCE nr rachunku: 22 1050 0099 6192 5550 1000 0010).
Opłaty
54,00 zł za blankiet dowodu rejestracyjnego
18,50 zł za blankiet pozwolenia czasowego
Opłaty można dokonać kartą płatniczą przy odbiorze dokumentów na stanowisku obsługi lub przelewem tradycyjnym z potwierdzeniem dokonania płatności na rachunek bankowy
Pekao S.A. 44 1240 6292 1111 0011 0090 1501
Termin załatwienia sprawy
Niezwłocznie, zgodnie z przepisami prawa.
Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Komunikacji w Starostwie Powiatowym w Siedlcach, Biuro Obsługi Interesanta - pokój nr 13, poniedziałek, wtorek, czwartek 8.00-15.00, środa 8.00-17.00, piątek 8.00-13.00
Tryb odwoławczy
Za pośrednictwem Starosty Siedleckiego do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Siedlcach w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Uwagi
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu 25 644 72 16.
Materiały
Wniosek o wydanie: wtórnika dowodu rejestracyjnego, wtórnika pozwolenia czasowego, nowego dowodu rejestracyjnego, wtórnika tablic rejestracyjnych, zalegalizowanych tablic rejestracyjnych z nowym numerem rejestracyjnym5-wniosek-wtornik-dr-pc-tr.pdf 0.15MB ePUAP