W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wniosek o wydanie: wtórnika dowodu rejestracyjnego, wtórnika pozwolenia czasowego, nowego dowodu rejestracyjnego, wtórnika tablic rejestracyjnych, zalegalizowanych tablic rejestracyjnych z nowym numerem rejestracyjnym

Podstawa prawna

  • § 13 ust. Rozporządzenie ministra infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejetracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów Dz.U.2022.1847 - t.j.;

Wymagane dokumenty

Wniosek o wydanie wtórnika wypełnia i składa właściciel lub pełnomocnik. Do wniosku dołącza się: kartę pojazdu (jeśli była wydana), wyciąg z rejestru badań technicznych pojazdów prowadzonego przez stację kontroli pojazdów, określający termin następnego badania technicznego pojazdu, stosowne oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań. 
W momencie składania wniosku należy okazać dowód tożsamości.
W przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.
Udzielenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w kwocie 17 zł zwolnieni z opłaty skarbowej są m.in. dokumenty stwierdzające udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpis, wypis lub kopia, jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu oraz odpowiedni dokument tożsamości pełnomocnika w przypadku działania przez pełnomocnika opłatę należy dokonać w Kasie Urzędu Miasta Siedlce ul. Skwer Niepodległości 2 lub na konto
ING BANK ŚLĄSKI S.A. O/SIEDLCE nr rachunku: 22 1050 0099 6192 5550 1000 0010).

Opłaty

54,00 zł za blankiet dowodu rejestracyjnego 
18,50 zł za blankiet pozwolenia czasowego 

Opłaty można dokonać kartą płatniczą przy odbiorze dokumentów na stanowisku obsługi lub przelewem tradycyjnym z potwierdzeniem dokonania płatności na rachunek bankowy 
Pekao S.A. 44 1240 6292 1111 0011 0090 1501

Termin załatwienia sprawy

Niezwłocznie, zgodnie z przepisami prawa.

Miejsce załatwienia sprawy

Wydział Komunikacji w Starostwie Powiatowym w Siedlcach, Biuro Obsługi Interesanta - pokój nr 13, poniedziałek, wtorek, czwartek 8.00-15.00, środa 8.00-17.00, piątek 8.00-13.00

Tryb odwoławczy

Za pośrednictwem Starosty Siedleckiego do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Siedlcach w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

Uwagi

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu 25 644 72 16.

Materiały

Wniosek o wydanie: wtórnika dowodu rejestracyjnego, wtórnika pozwolenia czasowego, nowego dowodu rejestracyjnego, wtórnika tablic rejestracyjnych, zalegalizowanych tablic rejestracyjnych z nowym numerem rejestracyjnym
5-wniosek-wtornik-dr-pc-tr.pdf 0.15MB
ePUAP
{"register":{"columns":[]}}