Wniosek o wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez policję
Podstawa prawna
- Art. 132 Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym Dz.U. 2022.988 - t.j. z późn. zm..
Wymagane dokumenty
Wniosek o wydanie zatrzymanego dowodu rejestracyjnego wypełnia i składa właściciel lub pełnomocnik.
W załączeniu: zaświadczenie z badania technicznego wykonanego po zatrzymaniu dowodu rejestracyjnego (w zależności od przyczyny zatrzymania dowodu rejestracyjnego), oraz pokwitowanie policyjne zatrzymanego dowodu.
W momencie składania wniosku należy okazać dowód tożsamości.
W przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.
Udzielenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w kwocie 17 zł zwolnieni z opłaty skarbowej są m.in. dokumenty stwierdzające udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpis, wypis lub kopia jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu oraz odpowiedni dokument tożsamości pełnomocnika w przypadku działania przez pełnomocnika opłatę należy dokonać w Kasie Urzędu Miasta Siedlce ul. Skwer Niepodległości 2 lub na konto
ING BANK ŚLĄSKI S.A. O/SIEDLCE nr rachunku: 22 1050 0099 6192 5550 1000 0010).
Opłaty
Nie podlega opłacie.
Termin załatwienia sprawy
Niezwłocznie, zgodnie z przepisami prawa.
Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Komunikacji w Starostwie Powiatowym w Siedlcach, Biuro Obsługi Interesanta - pokój nr 13, poniedziałek, wtorek, czwartek 8.00-15.00, środa 8.00-17.00, piątek 8.00-13.00
Tryb odwoławczy
Brak
Uwagi
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu 25 644 72 16.
Materiały
Wniosek o wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez policję4-wniosek-o-wydanie-dowodu-rej-zatrzymanego-przez-policje.pdf 0.19MB ePUAP