W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wniosek o wpisanie adnotacji o ustanowionym na pojeździe zastawie rejestrowym

Podstawa prawna

  • § 2 ust. 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 14 czerwca 2004r. w sprawie trybu dokonywania w dowodach rejestracyjnych pojazdów mechanicznych adnotacji o ustanowieniu zastawu rejestrowego (Dz.U.2004.145.1542)

Wymagane dokumenty

Wniosek o wpisanie adnotacji o ustanowionym na pojeździe zastawie rejestrowym wypełnia i składa właściciel lub pełnomocnik. 
Do wniosku dołącza się: aktualny lub pełny odpis z rejestru zastawów, zaświadczenie wydane przez Centralną Informację o Zastawach Rejestrowych wskazującego, że dany podmiot jako zastawca określonego przedmiotu zastawu rejestrowego jest wpisany do rejestru zastawów pod daną pozycją rejestru zastawów oraz dowód rejestracyjny. 
W momencie składania wniosku należy okazać dowód tożsamości.
W przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.
(zgodnie z art. 32, 33 § 1,2,3 Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego Dz.U.2022.2000 - t.j. z późn. zm. – udzielenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w kwocie 17 zł zwolnieni z opłaty skarbowej są m.in. dokumenty stwierdzające udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpis, wypis lub kopia, jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu oraz odpowiedni dokument tożsamości pełnomocnika w przypadku działania przez pełnomocnika opłatę należy dokonać w Kasie Urzędu Miasta Siedlce ul. Skwer Niepodległości 2 lub na konto
ING BANK ŚLĄSKI S.A. O/SIEDLCE nr rachunku: 22 1050 0099 6192 5550 1000 0010).

Opłaty

Nie podlega opłacie.

Termin załatwienia sprawy

Niezwłocznie, zgodnie z przepisami prawa.

Miejsce załatwienia sprawy

Wydział Komunikacji w Starostwie Powiatowym w Siedlcach, Biuro Obsługi Interesanta - pokój nr 13, poniedziałek, wtorek, czwartek 8.00-15.00, środa 8.00-17.00, piątek 8.00-13.00.

Tryb odwoławczy

Brak.

Uwagi

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu 25 644 72 16.

Materiały

Wniosek o wpisanie do dowodu rejestracyjnego adnotacji o ustanowionym na pojeździe zastawie rejestrowym
8-wniosek-o-wpisanie-do-dowodu-rej-adnotacji-o-zastawie.pdf 0.15MB
ePUAP
{"register":{"columns":[]}}