W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wniosek o dokonanie zmian w opisie pojazdu

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym Dz.U. 2022.988 - t.j. z późn. zm.; 
  • § 2 do 7, § 9 i 15 Rozporządzenie ministra infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejetracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów Dz.U.2022.1847 - t.j. 

Wymagane dokumenty

Wniosek o dokonanie zmian w opisie pojazdu wypełnia i składa właściciel lub pełnomocnik.
Do wniosku dołącza: dowód rejestracyjny, kartę pojazdu, jeżeli była wydana

  • W PRZYPADKU MONTAŻU/DEMONTAŻU HAKA, TAXI „L” dopisani skreślenia adnotacji VAT, PIT, CIT: badanie techniczne
  • W PRZYPADKU MONTAŻU INSTALACJI GAZOWEJ: wyciąg ze świadectwa homologacji sposobu montażu instalacji przystosowującej pojazd do zasilania gazem oraz fakturę VAT za montaż instalacji gazowej.

W momencie składania wniosku należy okazać dowód tożsamości.
W przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.
Udzielenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w kwocie 17 zł zwolnieni z opłaty skarbowej są m.in. dokumenty stwierdzające udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpis, wypis lub kopia, jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu oraz odpowiedni dokument tożsamości pełnomocnika w przypadku działania przez pełnomocnika opłatę należy dokonać w Kasie Urzędu Miasta Siedlce ul. Skwer Niepodległości 2 lub na konto
ING BANK ŚLĄSKI S.A. O/SIEDLCE nr rachunku: 22 1050 0099 5550 1000 0010).

Opłaty

Nie podlega opłacie.

Termin załatwienia sprawy

Niezwłocznie, zgodnie z przepisami prawa.

Miejsce załatwienia sprawy

Wydział Komunikacji w Starostwie Powiatowym w Siedlcach, Biuro Obsługi Interesanta - pokój nr 13, poniedziałek, wtorek, czwartek 8.00-15.00, środa 8.00-17.00, piątek 8.00-13.00

Tryb odwoławczy

Brak

Uwagi

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu 25 644 72 16.

Materiały

Wniosek o dokonanie zmiany w opisie pojazdu
2-wniosek-o-dokonanie-zmiany-w-opisie-pojazdu.pdf 0.20MB
ePUAP