W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wniosek o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu

Podstawa prawna

  • Art.78a Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym Dz.U. 2022.988 - t.j. z późn. zm.; 
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie czasowego wycofania pojazdów z ruchu (Dz.U.2004.285.2856 z późn.zm.);

Wymagane dokumenty

Wniosek o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu wypełnia i składa właściciel lub pełnomocnik.
Do wniosku dołącza się: dowód rejestracyjny, kartę pojazdu (jeśli była wydana), tablice rejestracyjne.
W momencie składania wniosku należy okazać dowód tożsamości.
W przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.
(zgodnie z art. 32, 33 § 1,2,3 Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego Dz.U.2022.2000 - t.j. z późn. zm. – udzielenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w kwocie 17 zł zwolnieni z opłaty skarbowej są m.in. dokumenty stwierdzające udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpis, wypis lub kopia, jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu oraz odpowiedni dokument tożsamości pełnomocnika w przypadku działania przez pełnomocnika opłatę należy dokonać w Kasie Urzędu Miasta Siedlce ul. Skwer Niepodległości 2 lub na konto
ING BANK ŚLĄSKI S.A. O/SIEDLCE nr rachunku: 22 1050 0099 6192 5550 1000 0010).

Opłaty

Opłata za decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu na okres 
2 miesięcy wynosi 80zł,
4zł - od 3 do 12 miesiąca, 
2zł - od 13 do 24 miesiąca, 
0,25zł – od 25 do 48 miesiąca.

Termin załatwienia sprawy

Niezwłocznie, zgodnie z przepisami prawa.

Miejsce załatwienia sprawy

Wydział Komunikacji w Starostwie Powiatowym w Siedlcach, Biuro Obsługi Interesanta - pokój nr 13, poniedziałek, wtorek, czwartek 8.00-15.00, środa 8.00-17.00, piątek 8.00-13.00.

Tryb odwoławczy

Za pośrednictwem Starosty Siedleckiego do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Siedlcach w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

Uwagi

Wycofaniu czasowemu podlegają zarejestrowane samochody ciężarowe i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5t., ciągniki samochodowe, pojazdy specjalne, autobusy. Pojazd może być czasowo wycofany z ruchu na okres od 2 do 24 miesięcy. Okres ten może być przedłużony, jednak łączny okres wycofania pojazdu z ruchu nie może przekraczać 48 miesięcy, licząc od dnia wydania decyzji o jego czasowym wycofaniu z ruchu.
Organ rejestrujący zatrzymuje w depozycie dowód rejestracyjny i tablice rejestracyjne. W celu przedłużenia okresu czasowego wycofania z ruchu właściciel pojazdu składa w organie rejestrującym wniosek o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu, do którego dołącza: kartę pojazdu, jeśli była wydana; decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu. Okres czasowego wycofania pojazdu z ruchu na pisemny wniosek właściciela pojazdu ulega skróceniu. 
Po upływie okresu czasowego wycofania pojazdu z ruchu organ rejestrujący na pisemny wniosek właściciela pojazdu oraz po dołączeniu decyzji o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu, zwraca właścicielowi pojazdu dowód rejestracyjny oraz tablice rejestracyjne. W przypadku, gdy w okresie czasowego wycofania pojazdu z ruchu upłynął termin następnego badania technicznego pojazdu wyznaczony w dowodzie rejestracyjnym, organ rejestrujący przed ponownym dopuszczeniem pojazdu do ruchu zamieszcza w dowodzie rejestracyjnym termin następnego badania technicznego pojazdu na podstawie zaświadczenia o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu. 
Właściciel pojazdu lub podmiot, któremu powierzono pojazd jest obowiązany zapewnić wycofanemu z ruchu pojazdowi postój poza drogą publiczną i strefą zamieszkania.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu 25 644 72 16.

Materiały

Wniosek o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu
12-wniosek-o-czasowe-wycofanie-pojazdu-z-ruchu.pdf 0.19MB
{"register":{"columns":[]}}