Wniosek o aktualizację danych w zakresie wykonywania transportu drogowego
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego Dz.U.2022.2000 - t.j. z późn. zm.;
- Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U.2019.2140- j.t. z późn.zm.);
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1071/2009 z dnia 21.10.2009 r. ustanawiające wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylające dyrektywę Rady 96/26/WE (Dz. U. UE .L. 2009.300.51).
Wymagane dokumenty
Wniosek o aktualizację danych w zakresie wykonywania transportu drogowego wypełnia przedsiębiorca.
Do wniosku dołącza:
- Dokumenty na podstawie których nastąpiła zmiana danych zawartych w udzielonej licencji, zezwoleniu, zaświadczeniu;
- Wykaz pojazdów (jeżeli jest wymagany);
- Dowód wniesienia opłaty (jeżeli jest wymagana).
W momencie składania wniosku należy okazać dowód tożsamości właściciela lub pisemne pełnomocnictwo (zgodnie z art. 32, 33 § 1,2,3 Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego Dz.U.2022.2000 - t.j. z późn. zm. – udzielenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w kwocie 17 zł zwolnieni z opłaty skarbowej są m.in. dokumenty stwierdzające udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpis, wypis lub kopia jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu oraz odpowiedni dokument tożsamości pełnomocnika w przypadku działania przez pełnomocnika opłatę należy dokonać w Kasie Urzędu Miasta Siedlce ul. Skwer Niepodległości 2 lub na konto ING BANK ŚLĄSKI S.A. O/SIEDLCE nr rachunku: 22 1050 0099 6192 5550 1000 0010.
Opłaty
Opłaty za licencje, zezwolenia, zaświadczenia oraz wypisy z tych dokumentów-podane we wnioskach.
Opłaty można dokonać kartą płatniczą przy odbiorze dokumentów na stanowisku obsługi lub przelewem tradycyjnym z potwierdzeniem dokonania płatności na rachunek bankowy Pekao S.A. 44 1240 6292 1111 0011 0090 1501.
Termin załatwienia sprawy
Niezwłocznie, zgodnie z przepisami prawa.
Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Komunikacji w Starostwie Powiatowym w Siedlcach, Biuro Obsługi Interesanta - pokój nr 13, poniedziałek, wtorek, czwartek 8.00-15.00, środa 8.00-17.00, piątek 8.00-13.00.
Tryb odwoławczy
Za pośrednictwem Starosty Siedleckiego do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Siedlcach w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Uwagi
Zgodnie z art. 14 ust. 1 z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym przewoźnik drogowy jest obowiązany zgłaszać zmiany danych na piśmie lub w postaci dokumentu elektronicznego organowi, który udzielił dane uprawnienie, nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania.
Materiały
Wniosek o aktualizację danych w zakresie wykonywania transportu drogowego31-wniosek-o-aktu-danych-transp-drog.pdf 0.29MB