W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wniosek o aktualizację danych w zakresie wykonywania transportu drogowego

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego Dz.U.2022.2000 - t.j. z późn. zm.; 
  • Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U.2019.2140- j.t. z późn.zm.); 
  • Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1071/2009 z dnia 21.10.2009 r. ustanawiające wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylające dyrektywę Rady 96/26/WE (Dz. U. UE .L. 2009.300.51).

Wymagane dokumenty

Wniosek o aktualizację danych w zakresie wykonywania transportu drogowego wypełnia przedsiębiorca. 
Do wniosku dołącza: 

  • Dokumenty na podstawie których nastąpiła zmiana danych zawartych w udzielonej licencji, zezwoleniu, zaświadczeniu;
  • Wykaz pojazdów (jeżeli jest wymagany); 
  • Dowód wniesienia opłaty (jeżeli jest wymagana). 

W momencie składania wniosku należy okazać dowód tożsamości właściciela lub pisemne pełnomocnictwo (zgodnie z art. 32, 33 § 1,2,3 Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego Dz.U.2022.2000 - t.j. z późn. zm. – udzielenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w kwocie 17 zł zwolnieni z opłaty skarbowej są m.in. dokumenty stwierdzające udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpis, wypis lub kopia jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu oraz odpowiedni dokument tożsamości pełnomocnika w przypadku działania przez pełnomocnika opłatę należy dokonać w Kasie Urzędu Miasta Siedlce ul. Skwer Niepodległości 2 lub na konto ING BANK ŚLĄSKI S.A. O/SIEDLCE nr rachunku: 22 1050 0099 6192 5550 1000 0010.

Opłaty

Opłaty za licencje, zezwolenia, zaświadczenia oraz wypisy z tych dokumentów-podane we wnioskach.
Opłaty można dokonać kartą płatniczą przy odbiorze dokumentów na stanowisku obsługi lub przelewem tradycyjnym z potwierdzeniem dokonania płatności na rachunek bankowy Pekao S.A. 44 1240 6292 1111 0011 0090 1501.

Termin załatwienia sprawy

Niezwłocznie, zgodnie z przepisami prawa.

Miejsce załatwienia sprawy

Wydział Komunikacji w Starostwie Powiatowym w Siedlcach, Biuro Obsługi Interesanta - pokój nr 13, poniedziałek, wtorek, czwartek 8.00-15.00, środa 8.00-17.00, piątek 8.00-13.00.

Tryb odwoławczy

Za pośrednictwem Starosty Siedleckiego do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Siedlcach w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

Uwagi

Zgodnie z art. 14 ust. 1 z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym przewoźnik drogowy jest obowiązany zgłaszać zmiany danych na piśmie lub w postaci dokumentu elektronicznego organowi, który udzielił dane uprawnienie, nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania.

Materiały

Wniosek o aktualizację danych w zakresie wykonywania transportu drogowego
31-wniosek-o-aktu-danych-transp-drog.pdf 0.29MB
{"register":{"columns":[]}}