Prawa konsumenta – podróżnika, czyli poradnik nie tylko na wakacje cz. 1
04.06.2025
Zbliża się czas wakacji – jako konsumenci rezerwując lot w wymarzone miejsce sprawdźmy dokładnie, czy rozmiar i waga naszego bagażu spełnią wymogi przewoźnika lotniczego, tak byśmy nie zostali nagle na lotnisku obciążeni dodatkowymi wysokimi opłatami.
Stowarzyszenia konsumenckie z krajów UE, w tym Polski, wskazują, że pobieranie nienależnych opłat za bagaż podręczny przez tanie linie lotnicze narusza prawa konsumentów UE i składają skargę do organów unijnych. Wyrok TSUE z 2014 r. może stanowić podstawę do kwestionowania dodatkowych opłat za taki bagaż.
Jako konsumenci oczekujmy sprawdzenia nieuczciwych praktyk handlowych stosowanych przez linie lotnicze i uregulowania przejrzystych zasad dotyczących przewozu bagażu podręcznego dających podróżującym pewność prawną.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów życzy wszystkim bezpiecznych lotów a poniżej przedstawia informacje o dopuszczalnych rozmiarach i wadze bagażu podręcznego u poszczególnych przewoźników.
https://www.wizzair.com/pl-pl/centrum-pomocy/informacje-dotyczace-rezerwacji-i-uslugi/bagaz/limit-bagazu/bagaz-podreczny
https://help.ryanair.com/hc/pl/sections/12489178346129-Zasady-przewozu-baga%C5%BCu
https://www.easyjet.com/pl/ogolne-warunki/oplaty