Wniosek o wyrażenie zgody na wykonanie i umieszczenie tabliczki znamionowej zastępczej
Podstawa prawna
- § 39 Rozporządzenie ministra infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejetracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów Dz.U.2022.1847 - t.j.;
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 21 października 2011r. w sprawie szczegółowego sposobu oraz trybu nadawania i umieszczania w pojazdach cech identyfikacyjnych (Dz.U.2011.236.1401);
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego Dz.U.2022.2000 - t.j. z późn. zm.;
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej Dz.U.2022.2142 - t.j. z późn. zm..
Wymagane dokumenty
Wniosek o wyrażenie zgody na wykonanie i umieszczenie tabliczki znamionowej zastępczej wypełnia i składa właściciel lub pełnomocnik.
Do wniosku dołącza się:
- dowód rejestracyjny,
- karta pojazdu, jeżeli była wydana,
- zaświadczenie wystawione przez stację kontroli pojazdów stwierdzające: brak, utratę, zniszczenie tabliczki znamionowej lub utratę aktualności treści tabliczki znamionowej w zakresie określenia cech identyfikacyjnych pojazdu,
- dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.
W momencie składania wniosku należy okazać dowód tożsamości.
W przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.
(zgodnie z art. 32, 33 § 1,2,3 Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego Dz.U.2022.2000 - t.j. z późn. zm. udzielenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w kwocie 17 zł zwolnieni z opłaty skarbowej są m.in. dokumenty stwierdzające udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpis, wypis lub kopia, jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu oraz odpowiedni dokument tożsamości pełnomocnika w przypadku działania przez pełnomocnika opłatę należy dokonać w Kasie Urzędu Miasta Siedlce ul. Skwer Niepodległości 2 lub na konto ING BANK ŚLĄSKI S.A. O/SIEDLCE nr rachunku: 22 1050 0099 6192 5550 1000 0010).
Opłaty
Opłata skarbowa – 10,00 zł
Sposób i termin załatwienia sprawy
Decyzja. Wydanie decyzji na wykonanie i umieszczenie tabliczki znamionowej zastępczej nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż dwa miesiące.
Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Komunikacji w Starostwie Powiatowym w Siedlcach, Biuro Obsługi Interesanta - pokój nr 13, poniedziałek, wtorek, czwartek 8.00-15.00, środa 8.00-17.00, piątek 8.00-13.00.
Tryb odwoławczy
Za pośrednictwem Starosty Siedleckiego do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Siedlcach w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Uwagi
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu 25 63 393 15.
Materiały
Podanie - zgoda na wykonanie tabliczki znamionowej zastępczej pojazdu19-podanie-o-tabliczke-znamionowa.pdf 0.15MB