W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wniosek o nadanie cech identyfikacyjnych na nadwoziu, podwoziu lub ramie pojazdu

Podstawa prawna

  • art. 66a oraz art. 83a ust. 7 Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym Dz.U. 2022.988 - t.j. z późn. zm.; 
  • § 38 Rozporządzenie ministra infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejetracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów Dz.U.2022.1847 - t.j.; 
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 21 października 2011r. w sprawie szczegółowego sposobu oraz trybu nadawania i umieszczania w pojazdach cech identyfikacyjnych (Dz.U.2011.236.1401); 
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego Dz.U.2022.2000 - t.j. z późn. zm.; 
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej Dz.U.2022.2142 - t.j. z późn. zm..

Wymagane dokumenty

Wniosek o nadanie cech identyfikacyjnych na nadwoziu, podwoziu lub ramie pojazdu wypełnia i składa właściciel lub pełnomocnik.
Do wniosku dołącza się:

  • dowód rejestracyjny, jeżeli pojazd jest zarejestrowany,
  • karta pojazdu, jeżeli była wydana,
  • dowód własności ramy lub podwozia, jeżeli dokonano wymiany tych elementów na odpowiednio ramę lub podwozie bez numeracji fabrycznej,
  • dokumenty stwierdzające odzyskanie pojazdu po kradzieży, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu,
  • dokumenty stwierdzające nabycie pojazdu na licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego orzeczenie o przepadku pojazdu na rzecz Skarbu Państwa, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu,
  • prawomocne orzeczenie sądu ustalające prawo własności pojazdu, jeżeli cecha identyfikacyjna pojazdu uległa zatarciu lub sfałszowaniu,
  • pisemna opinia rzeczoznawcy samochodowego wskazująca pierwotną cechę identyfikacyjną lub jednoznacznie wykluczająca ingerencję w pole numerowe w celu umyślnego jej zniszczenia lub zafałszowania w przypadku pojazdu, w którym cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego albo podczas naprawy,
  • pisemna opinia rzeczoznawcy samochodowego stwierdzająca brak oryginalnie umieszczonej cechy identyfikacyjnej w pojeździe zabytkowym,
  • zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu zgodności pojazdu z warunkami technicznymi dot. pojazdu zabytkowego
  • dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej,

W momencie składania wniosku należy okazać dowód tożsamości.
W przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub przez jednego z współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.
(zgodnie z art. 32, 33 § 1,2,3 Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego Dz.U.2022.2000 - t.j. z późn. zm. udzielenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w kwocie 17 zł zwolnieni z opłaty skarbowej są m.in. dokumenty stwierdzające udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpis, wypis lub kopia, jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu oraz odpowiedni dokument tożsamości pełnomocnika w przypadku działania przez pełnomocnika opłatę należy dokonać w Kasie Urzędu Miasta Siedlce ul. Skwer Niepodległości 2 lub na konto ING BANK ŚLĄSKI S.A. O/SIEDLCE nr rachunku: 22 1050 0099 6192 5550 1000 0010).

Opłaty

Opłata skarbowa – 10,00 zł

Sposób i termin załatwienia sprawy

Decyzja. Wydanie decyzji o nadaniu cech identyfikacyjnych na nadwoziu, podwoziu lub ramie pojazdu nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż dwa miesiące.

Miejsce załatwienia sprawy

Wydział Komunikacji w Starostwie Powiatowym w Siedlcach, Biuro Obsługi Interesanta - pokój nr 13, poniedziałek, wtorek, czwartek 8.00-15.00, środa 8.00-17.00, piątek 8.00-13.00.

Tryb odwoławczy

Za pośrednictwem Starosty Siedleckiego do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Siedlcach w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

Uwagi

Po nabiciu numeru właściciel pojazdu zobowiązany jest zgłosić zmianę w ciągu 30 dni przedkładając zaświadczenie ze stacji kontroli pojazdów. Zmiana numeru nadwozia /silnika wymaga wymiany dowodu rejestracyjnego a także przedłożenia karty pojazdu (jeżeli była wydana).
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu 25 63 393 15 wew.123.

Materiały

Podanie o nadanie nowego numeru identyfikacyjnego nadwozia, podwozia
18-podanie-o-nadanie-nowego-nr-nadwozia-podwozia.pdf 0.17MB
{"register":{"columns":[]}}