Musisz załatwić sprawę urzędową? Zrób to BEZPIECZNIE bez wychodzenia z domu!
Ogłoszony w całym kraju, z powodu koronawirusa, stan epidemii powoduje, że naszą aktywność w różnych obszarach społecznych staramy się kierować do Internetu. Także w sytuacji, kiedy musimy załatwić ważne sprawy urzędowe mamy prawo skorzystać z nowoczesnych technologii i w większości przypadków zrobić to bez wychodzenia z domu! W ten sposób dbamy o bezpieczeństwo swoje i swoich najbliższych.
Używaj ePUAP
Załatwianie spraw urzędowych przez Internet umożliwia bezpłatna platforma ePUAP (Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej). Jest to miejsce, gdzie w przestrzeni internetowej są udostępniane usługi publiczne. Co ważne, w tym przypadku nie ograniczają nas godziny pracy urzędu, więc swoje sprawy możemy załatwiać w wybrany przez siebie dzień i o dowolnej porze.
W ten sposób możemy załatwić sprawę w Urzędzie Stanu Cywilnego, Urzędzie Skarbowym, Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, a także w urzędzie miasta lub gminy. Potrzebujesz uzyskać zaświadczenie, odpis lub złożyć wniosek? Również te czynności możemy zrobić szybko i wygodnie poprzez ePUAP.
Więcej o ePUAP:
https://www.gov.pl/web/gov/zalatwiaj-sprawy-urzedowe-przez-internet-na-epuap
Podpis przez profil zaufany
Składając przez ePUAP wniosek w konkretnej sprawie nie musisz także martwić się o kwestię podpisu. Jest on realizowany przy wykorzystaniu tzw. PROFILU ZAUFANEGO. To nic innego jak środek identyfikacji elektronicznej, który umożliwia złożenie podpisu zaufanego, który – co warto podkreślić – nie jest podpisem elektronicznym.
Profil zaufany pozwala na identyfikację danego posiadacza usług publicznych w Internecie poprzez takie dane jak: imiona, nazwisko, data urodzenia i pesel. Warto podkreślić, że profil zaufany został zabezpieczony w taki sposób, aby nikt poza właścicielem nie miał możliwości korzystania z niego.
Więcej o profilu zaufanym:
https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany
Dlaczego warto przez Internet?
Odpowiedź jest prosta. W sytuacji stanu epidemii koronawirusa i wielu ograniczeń jakie, w trosce o nasze zdrowie i życie, zostały wprowadzone przez władze państwowe, nie tylko warto, ale trzeba korzystać z platformy ePUAP w celu załatwienia spraw urzędowych.
Pamiętaj, że dzięki ePUAP:
- załatwisz wiele spraw w różnych urzędach,
- sprawdzisz na bieżąco statusy spraw i wniosków,
- odbierzesz i wyślesz urzędową korespondencję.
źródło: gov.pl
Lokalizacje Punktów Nieodpłatnej Pomocy Prawnej i Nieodpłatnego Poradnictwa Obywatelskiego w Powiecie Siedleckim:
Punkt nieodpłatnej pomocy prawnej, poradnictwa obywatelskiego i mediacji prowadzony przez Stowarzyszenie Sursum Corda:
- NPP – Starostwo Powiatowe w Siedlcach, ul. Piłsudskiego 40, poniedziałek – wtorek: 8.00-12.00, środa, piątek: 12.00-16.00, czwartek: 14.00-18.00
- NPO – Starostwo Powiatowe w Siedlcach, ul. Piłsudskiego 40, poniedziałek: 12.00-16.00, wtorek: 14.00-18.00, środa – piątek: 8.00-12.00
Pozostałe punkty nieodpłatnej pomocy prawnej:
- Zespół Szkół Ponadpodstawowych w Mordach, ul. 3-go Maja 2, wtorek: 12.00-16.00, środa: 8.00-12.00, piątek: 8.00-10.00 – radca prawny, 10.00-12.00 – adwokat
- Gminny Ośrodek Kultury w Wodyniach, ul. Siedlecka 41, poniedziałek, czwartek: 8.00-12.00
Harmonogram pracy punktów na terenie Powiatu Siedleckiego dostępny również na stronie: https://www.bip.powiatsiedlecki.pl/
Z nieodpłatnej pomocy skorzystać może każda osoba fizyczna, po podpisaniu w punkcie pomocy oświadczenia, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej.
Kobiecie, która jest w ciąży udzielanie pomocy prawnej odbywa się poza kolejnością.
Rejestracja na wizyty
W celu uzyskania pomocy w punkcie nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego należy dokonać wcześniejszej rejestracji.
Rejestracja na wizyty odbywa się pod numerem telefonu: (25) 644 72 17, poniedziałek, wtorek, czwartek: 8.00-16.00, środa: 8.00-18.00, piątek: 8.00–14.00
„Projekt finansowany z budżetu Państwa, realizowany przez Powiat Siedlecki”
Sporządziła:
Joanna Łęczycka
Wydział Promocji i Rozwoju