W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Deklaracja dostępności

27.03.2025

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Wstęp deklaracji

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Dąbrowie Tarnowskiej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony https://samorzad.gov.pl/web/pcpr-dabrowa-tarnowska)

Data publikacji strony internetowej: 3.03.2023r.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 3.03.2023r.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

Zamieszczone na stronie publikacje w formie PDF nie wszystkie są dostępne cyfrowo w całości.

Na stronie mogą występować puste linki.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji: 27.03.2025 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 27.03.2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB)

Dostępność cyfrowa

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Dąbrowie Tarnowskiej posiada stronę internetową: www.pcprdt.pl. Na mocy porozumienia zawartego pomiędzy Skarbem Państwa-Ministra Cyfryzacji a Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Dąbrowie Tarnowskiej (PCPR)  strona internetowa PCPR  prowadzona jest na portalu RP pod adresem samorząd.gov.pl  Ministerstwo Cyfryzacji zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu gov.pl/. Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Status ten dotyczy części wspólnych serwisu - w szczególności układu, wyglądu i nawigacji. Za dostępność cyfrową treści prezentowanych w serwisie odpowiadają właściciele poszczególnych stron. Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Agnieszka Anioł-Głuszek — mejlowo pcpr@pcprdt.pl lub telefonicznie 146424415.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

·         Agnieszka Anioł-Głuszek-dyrektor

·         Adres: ul. Szpitalna 1, 33-200 Dąbrowa Tarnowska

·         e-mail: pcpr@pcprdt.pl

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Siedziba Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Dąbrowie Tarnowskiej (PCPR)  mieści się przy ul. Szpitalnej 1 na parterze oraz na I piętrze. Główne wejście do budynku znajduję się od strony parkingu.  W obrębie głównego wejścia do budynku znajdują się dwa miejsca parkingowe oznaczone kolorem niebieskim przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością. W budynku znajdują się dwa wejścia boczne – jedno od strony ul. Szpitalnej, drugie od tyłu budynku. Wszystkie wejścia mają podjazdy dla wózków.  Osoby z niepełnosprawnością ruchową mogą swobodnie poruszać się w obrębie całego budynku wyłącznie za pomocą windy, korytarzy. Na parterze budynku jest przystosowana toaleta dla osób z niepełnosprawnością. W budynku wykonano wyróżnienie (w postaci taśm) początku i końca wszystkich biegów schodowych. Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem, zgodnie z ustawą z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych. Budynek wyposażony jest w tablice tyflograficzne, napisy w alfabecie Braille’, ścieżki naprowadzające, pętle indukcyjną.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Dąbrowie Tarnowskiej zapewnia wsparcie w komunikacji dla osób słabosłyszących za pomocą pętli indukcyjnej, znajdującej się w siedzibie jednostki. Osoby deklarujące potrzebę skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego proszone są o kontakt za pomocą dostępnych środków komunikacji, m.in. telefon/fax 14 642 44 15, e-mail: pcpr@pcprdt.pl. Zgodnie z ustawą z dnia 19.08.2011r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, chęć skorzystania z takiej formy należy zgłosić, co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.

{"register":{"columns":[]}}