Deklaracja dostępności
27.03.2025
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Wstęp deklaracji
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Dąbrowie Tarnowskiej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony https://samorzad.gov.pl/web/pcpr-dabrowa-tarnowska)
Data publikacji strony internetowej: 3.03.2023r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 3.03.2023r.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Zamieszczone na stronie publikacje w formie PDF nie wszystkie są dostępne cyfrowo w całości.
Na stronie mogą występować puste linki.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji: 27.03.2025 r.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 27.03.2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB)
Dostępność cyfrowa
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Dąbrowie Tarnowskiej posiada stronę internetową: www.pcprdt.pl. Na mocy porozumienia zawartego pomiędzy Skarbem Państwa-Ministra Cyfryzacji a Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Dąbrowie Tarnowskiej (PCPR) strona internetowa PCPR prowadzona jest na portalu RP pod adresem samorząd.gov.pl Ministerstwo Cyfryzacji zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu gov.pl/. Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Status ten dotyczy części wspólnych serwisu - w szczególności układu, wyglądu i nawigacji. Za dostępność cyfrową treści prezentowanych w serwisie odpowiadają właściciele poszczególnych stron. Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Agnieszka Anioł-Głuszek — mejlowo pcpr@pcprdt.pl lub telefonicznie 146424415.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
· Agnieszka Anioł-Głuszek-dyrektor
· Adres: ul. Szpitalna 1, 33-200 Dąbrowa Tarnowska
· e-mail: pcpr@pcprdt.pl
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Siedziba Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Dąbrowie Tarnowskiej (PCPR) mieści się przy ul. Szpitalnej 1 na parterze oraz na I piętrze. Główne wejście do budynku znajduję się od strony parkingu. W obrębie głównego wejścia do budynku znajdują się dwa miejsca parkingowe oznaczone kolorem niebieskim przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością. W budynku znajdują się dwa wejścia boczne – jedno od strony ul. Szpitalnej, drugie od tyłu budynku. Wszystkie wejścia mają podjazdy dla wózków. Osoby z niepełnosprawnością ruchową mogą swobodnie poruszać się w obrębie całego budynku wyłącznie za pomocą windy, korytarzy. Na parterze budynku jest przystosowana toaleta dla osób z niepełnosprawnością. W budynku wykonano wyróżnienie (w postaci taśm) początku i końca wszystkich biegów schodowych. Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem, zgodnie z ustawą z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych. Budynek wyposażony jest w tablice tyflograficzne, napisy w alfabecie Braille’, ścieżki naprowadzające, pętle indukcyjną.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Dąbrowie Tarnowskiej zapewnia wsparcie w komunikacji dla osób słabosłyszących za pomocą pętli indukcyjnej, znajdującej się w siedzibie jednostki. Osoby deklarujące potrzebę skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego proszone są o kontakt za pomocą dostępnych środków komunikacji, m.in. telefon/fax 14 642 44 15, e-mail: pcpr@pcprdt.pl. Zgodnie z ustawą z dnia 19.08.2011r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, chęć skorzystania z takiej formy należy zgłosić, co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.