W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Nabór na kierownicze stanowisko urzędnicze – Zastępca Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chodzieży

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej                                         Ogłoszenie z dnia 27.11.2023 r.

ul. Zygmunta Krasińskiego 14

64-800 Chodzież

 

 

Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chodzieży ul. Zygmunta Krasińskiego 14
ogłasza nabór
na kierownicze stanowisko urzędnicze:

– Zastępca Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chodzieży

w pełnym wymiarze czasu pracy

 

1. Nazwa i adres jednostki:

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Chodzieży ul. Zygmunta Krasińskiego 14, 64-800 Chodzież.

 

2. Określenie stanowiska:

Zastępca Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chodzieży.

 

3. Wymagania związane ze stanowiskiem:

a) Wymagania niezbędne:

1. Obywatelstwo polskie.

2. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.

3. Wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce.

4. Ukończona specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej, o której mowa w art. 122 ustawy

o pomocy społecznej (tj. Dz.U. 2023, poz. 901 ze zm.)

5. Co najmniej pięcioletni staż pracy, w tym, co najmniej trzyletni staż pracy w pomocy społecznej.

6. Niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo

Skarbowe.

7. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku.

8. Nieposzlakowana opinia.

9. Znajomość przepisów prawa w szczególności z zakresu:

a) ustawy o pomocy społecznej,

b) ustawy o Karcie Dużej Rodziny,

c) ustawy o dodatkach mieszkaniowych,

d) ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów,

e) ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,

f) ustawy o świadczeniach rodzinnych,

g) ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”,

h) ustawy o osobach uprawnionych do alimentów,

i) ustawy o samorządzie gminnym,

j) ustawy o pracownikach samorządowych,

k) prawo pracy,

l) kodeks postępowania administracyjnego,

m) ustawy o finansach publicznych,

n) ustawy prawo zamówień publicznych oraz rozporządzeń wykonawczych

a także umiejętność ich interpretacji i stosowania.

b) Wymagania dodatkowe:

1. Komunikatywność i wysoka kultura osobista.

2. Uprzejmość i życzliwość w kontaktach z interesantami.

3. Odpowiedzialność i wysoki stopień zaangażowania w pracę.

4. Doświadczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi.

5. Dyspozycyjność, odpowiedzialność, sumienność, rzetelność, kreatywność, systematyczność.

6. Doświadczenie w pozyskiwaniu i realizacji projektów ze środków UE oraz z budżetu państwa.

7. Umiejętność pracy pod presją czasu i odporność na stres.

8. Umiejętność analitycznego myślenia, pozyskiwania informacji oraz przeprowadzania analiz.

9. Umiejętność sprawnej organizacji pracy i samodzielnego wykonywania zadań oraz umiejętność pracy w zespole.

10. Umiejętność radzenia ze stresem w sytuacjach konfliktowych, w tym umiejętność rozwiązywania konfliktów

11. Znajomość i umiejętność obsługi komputera i innych urządzeń biurowych.

12. Prawo jazdy kategorii B.

 

4. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

  1. Współpraca z Dyrektorem w zakresie zapewnienia prawidłowej realizacji zadań Ośrodka.
  2. Zastępowanie Dyrektora Ośrodka w przypadku niemożności pełnienia przez niego obowiązków służbowych w zakresie:
    a) zatwierdzania dowodów księgowych stwierdzających fakt dokonywania operacji gospodarczych zgodnie z ich rzeczywistym przebiegiem,
    b) dysponowania środkami pieniężnymi Ośrodka w celu realizacji zadań statutowych,
    c) podpisywania pism  i decyzji zastrzeżonych do podpisu Dyrektora,
    d) reprezentowania Ośrodka na zewnątrz.
  3. Podejmowanie decyzji w sprawach pracowniczych.
  4. Przygotowywanie projektów uchwał.
  5. Inicjowanie, organizowanie i dokonywanie kontroli wewnętrznej.
  6. Wydawanie decyzji administracyjnych zgodnie z posiadanymi upoważnieniami.
  7. Realizowanie zadań zgodnie z posiadanymi pełnomocnictwami.
  8. Organizowanie pracy oraz nadzór nad funkcjonowaniem i efektywnością pracy Działu Świadczeń Socjalnych, w tym:
    a) monitoring wydatkowania środków finansowych na realizację zadań,
    b) kontrola pracy poszczególnych pracowników pod względem merytorycznym i formalnym,
    c) dbanie o porządek i dyscyplinę pracy, ale także dbanie o przestrzeganie zapisów Kodeksu Etyki Ośrodka,
    d) wykonywanie czynności związanych z bieżącym monitorowaniem, przyjmowaniem, przekazywaniem do dekretacji i wysyłaniem korespondencji drogą pocztową i elektroniczną,
    e) dbanie o wysoki standard obsługi interesantów,
    f) podejmowanie reakcji na zidentyfikowane ryzyko,
    g) przygotowywanie informacji publicznej do gazet, na strony bip, FB etc.,
    h) kontrola pracy Kierownika Działu Świadczeń Socjalnych pod względem merytorycznym
    i formalnym,
    i) dokonywanie okresowej oceny Kierownika Działu Świadczeń Socjalnych.

9. Organizowanie pracy oraz nadzór nad funkcjonowaniem i efektywnością pracy Punktu Obsługowo-Kancelaryjnego, w tym:

     a) bezpośredni nadzór nad pracownikiem Punktu,

  1. b) dbanie o porządek i dyscyplinę pracy, ale także dbanie o przestrzeganie zapisów Kodeksu Etyki Ośrodka,
    c) wykonywanie czynności związanych z bieżącym monitorowaniem, przyjmowaniem, przekazywaniem do dekretacji i wysyłaniem korespondencji drogą pocztową i elektroniczną,
    d) dbanie o wysoki standard obsługi interesantów,
    e)
    zapewnienie ciągłości pracy Punktu,
    f) podejmowanie reakcji na zidentyfikowane ryzyko,
    g) przygotowywanie informacji publicznej na stronę bip Ośrodka.

10.  Organizowanie pracy oraz nadzór nad pracownikami obsługi:

a)   bezpośredni nadzór nad pracownikami,

b)   dbanie o porządek i dyscyplinę pracy, ale także dbanie o przestrzeganie zapisów Kodeksu Etyki Ośrodka,

c) wykonywanie czynności związanych z bieżącym monitorowaniem realizowanych zadań zgodnie z zakresami czynności,

d)  dbanie o wysoki standard wykonywani zadań,

  1.  e) zapewnienie ciągłości pracy stanowisk obsługi,
     f) podejmowanie reakcji na zidentyfikowane ryzyko.

11. Odpowiedzialność za zadania związane z zapewnieniem funkcjonowania kontroli zarządczej, w tym zarządzanie ryzykiem oraz procesem okresowych ocen pracowniczych, w zakresie powierzonym przez Dyrektora.

12. Monitorowanie powierzonych zadań i niezwłoczne raportowanie Dyrektorowi Ośrodka pojawiającego się ryzyka uniemożliwiającego osiągnięcie celów zgodnych z Planem działalności Ośrodka na dany rok w zakresie kontroli zarządczej, w zakresie powierzonym przez Dyrektora.

13. Nadzór nad terminowym określaniem celów do realizacji dla podległych pracowników na poszczególne okresy w zależności od terminu okresowej oceny pracowniczej oraz monitoringu ich realizacji.

14. Nadzorowanie, organizacja i koordynacja przedsięwzięcia obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego w Ośrodku w ramach koordynacji z odpowiednimi służbami w Gminie Miejskiej w  Chodzieży.

15. Współpraca z instytucjami i organizacjami pozarządowymi mającymi związek z rozpoznawaniem i rozwiązywaniem problemów społecznych.

16.  Dbanie i motywowanie podległych pracowników oraz kadry Ośrodka do podnoszenia kwalifikacji zawodowych oraz poszukiwanie źródeł finansowania szkoleń.

17. Monitoring dokumentów strategicznych, prowadzenie ewaluacji realizowanych programów i projektów, raportowanie dokumentów strategicznych Ośrodka.

18. Przygotowywanie materiałów do sprawozdawczości z działalności Ośrodka, w tym w zakresie Oceny zasobów pomocy społecznej i sprawozdawczości merytorycznej.

19. Realizowanie innych zadań z zakresu pomocy społecznej wynikających z diagnozowanych potrzeb.

20. Realizowanie zadań zleconych przez Dyrektora.

 

5. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:

1. Wymiar czasu pracy - praca w pełnym wymiarze czasu pracy - 1 etat, (pierwsza umowa o pracę na czas określony z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony).

2. Miejsce pracy – siedziba Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chodzieży przy  ul. Zygmunta Krasińskiego 14, budynek dwukondygnacyjnym bez windy. Bezpieczne warunki pracy.

3. Praca przy komputerze powyżej 4 godzin. Bezpośredni kontakt z interesantami. Praca w szczególności

siedząca, ale też wymagająca pracy w terenie. Brak uciążliwych i szkodliwych warunków pracy.

 

6. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym ogłoszenie naboru:

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Ośrodku Pomocy Społecznej w Chodzieży
w październiku 2023 r. wynosił powyżej 6% w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej
i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

 

7. Wymagane dokumenty:

1.  Podpisany list motywacyjny.

2. Wypełniony i podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie
 (załącznik nr 1)

3.  Podpisany CV (życiorys) z opisem przebiegu pracy zawodowej.

4.  Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie wyższe.

5. Kopie dokumentów potwierdzających ukończoną specjalizację z zakresu organizacji pomocy społecznej, o której mowa w art. 122 ustawy o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 901 ze zm.), ewentualnie inne kopie dodatkowych dokumentów świadczące o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach, zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach, itp.).

6. Kopie świadectw pracy potwierdzające doświadczenie zawodowe, a w przypadku trwania stosunku pracy oświadczenie kandydata określające staż pracy u obecnego pracodawcy lub zaświadczenie o zatrudnieniu od pracodawcy.

7. Podpisane własnoręcznie oświadczenie, którego wzór stanowi załącznik nr 2  do ogłoszenia określający:

a) posiadanie obywatelstwa polskiego,
b)
posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
c)
brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
d)
nie posiadanie zakazu oraz nie karanie zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 289 ze zm.)
e)
posiadanie nieposzlakowanej opinii;
f)
stan zdrowia pozwalający na wykonywanie zadań określonych w ogłoszeniu o naborze.

Uwaga: Osoba, której w wyniku postępowania naboru zostanie przedstawiona propozycja zatrudnienia będzie zobowiązana do przedłożenia informacji z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności sądowej.

 

  1. Termin i miejsce składania dokumentów,
    a) wymagane dokumenty aplikacyjne w zamkniętych kopertach należy składać w sekretariacie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chodzieży ul. Zygmunta Krasińskiego 14 lub pocztą na adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Zygmunta Krasińskiego 14, 64-800 Chodzież z podaniem oznaczenia: " Nabór na Zastępcę Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chodzieży" lub wysłać drogą e-mailową skany wymaganych dokumentów na adres mops@mops.chodziez.pl z określeniem tytułu wiadomości „Nabór na Zastępcę Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chodzieży ”.
    b) dokumenty aplikacyjne przyjmowane będą w nieprzekraczalnym terminie do dnia 8 grudnia 2023 r. do godz. 10.00.

    c) zachowaniu terminu złożenia dokumentów aplikacyjnych decyduje data wpływu dokumentów do Ośrodka.
    d) aplikacje, które wpłyną do Ośrodka po wyżej określonym terminie oraz które nie będą zawierały podpisanej zgody na przetwarzanie danych nie będą rozpatrywane i zostaną odesłane.

 

9.Dodatkowe informacje:

a) nabór przeprowadzony będzie w dwóch etapach:

               Etap I.  Sprawdzenie warunków formalnych.

               Etap II. Rozmowa kwalifikacyjna połączona ze sprawdzeniem wiedzy kandydata
               w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Chodzieży przy ul. Zygmunta Krasińskiego 14.

b) Nabór przeprowadzi komisja rekrutacyjna składająca się z pracowników Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chodzieży. O terminie i miejscu przeprowadzenia naboru kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie. Osoby, które nie spełnią wymagań formalnych, nie będą informowane. Dokumenty aplikacyjne osób niewybranych będą odsyłane.
 

c) Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chodzieży: https://mopschodziez.bip.gov.pl/ogloszenia-o-naborze/oferty-pracy.html oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Ośrodka.

d) Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w procesie rekrutacji  w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Chodzieży stanowi załącznik nr 4 do niniejszego ogłoszenia.

 

Dyrektor

Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chodzieży

mgr Marzena Brączewska

Materiały

Nabór na Zastępcę Dyrektora w MOPS
Nabór na Zastępcę Dyrektora w MOPS .pdf 0.29MB
Załącznik nr 1
Załącznik nr 1 .pdf 0.12MB
Załącznik nr 1
Załącznik nr 1 doc..doc 0.03MB
Załącznik nr 2
Załącznik nr 2.pdf 0.09MB
Załącznik nr 2
Załącznik nr 2 doc..doc 0.03MB
Załącznik nr 3
Załącznik nr 3 .pdf 0.09MB
Załącznik nr 3
Załącznik nr 3 doc. .doc 0.03MB
Załącznik nr 4
Załącznik nr 4 .pdf 0.11MB
Załącznik nr 4
Załącznik nr 4 doc. .doc 0.04MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
27.11.2023 15:01 Aleksandra Strzępka
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Dyrektor Marzena Brączewska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Nabór na kierownicze stanowisko urzędnicze – Zastępca Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chodzieży 1.0 27.11.2023 15:01 Aleksandra Strzępka

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}