Nabór na stanowisko pracownicze – pracownik socjalny
GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
W MOKOBODACH
ul. Cmentarna 2, 08-124 Mokobody
zatrudni
Pracownika Socjalnego
FORMA ZATRUDNIENIA - UMOWA O PRACĘ
wymiar czasu pracy –1/1 etatu
I. Wymagania niezbędne:
- Wykształcenie zgodnie z wymaganiami określonymi w art.116 ust.2 ustawy z dnia 12 03.2004 o pomocy społecznej tj,
- dyplom ukończenia studiów wyższych służb społecznych lub
- dyplom ukończenia studiów wyższych na kierunku praca socjalna lub
- dyplom ukończenia do dnia 31.12.2013 studiów wyższych o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia lub nauki o rodzinie.
2. znajomość regulacji prawnych z zakresu: pomocy społecznej, wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, ustawy o świadczeniach rodzinnych, funduszu alimentacyjnego, przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomani, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, kodeksu postępowania administracyjnego, świadczeń opieki zdrowotnej i finansowych ze środków publicznych, promocji zatrudnienia i instytucji rynku pracy.
- Obywatelstwo polskie
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku pracownika socjalnego
- niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie,
- nieposzlakowana opinia.
- Prawo jazdy kat. B
2. Wymagania dodatkowe:
a. mile widziane doświadczenie zawodowe na stanowisku pracownika socjalnego w OPS,
b. znajomość programu POMOST
c. konieczna znajomość oprogramowania biurowego - Word, Excel, Power Point,
d. umiejętność redagowania pism urzędowych,
e. umiejętność śledzenia zmian w przepisach oraz interpretacji prawa,
e. umiejętność komunikowania się z interesantem w tym także nastawionych roszczeniowo zagrożonym wykluczeniem lub już wykluczonym społecznie,
f. obsługa urządzeń biurowych,
g. predyspozycje osobowościowe: odporność na stres, odpowiedzialność, asertywność, rzetelność, systematyczność, komunikatywność i otwartość.
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. udzielanie osobom pełnej informacji o przysługujących im uprawnieniach, świadczeniach
i formach pomocy,
2. Prowadzenie rozeznania sytuacji życiowej osób i rodzin ubiegających się o świadczenia pomocy społecznej, w szczególności przeprowadzanie wywiadów środowiskowych na terenie Gminy,
3. Ustalenie uprawnień do świadczeń z pomocy społecznej oraz ich wysokości, po wnikliwej analizie zgromadzonej dokumentacji.
4. Prowadzenie postępować administracyjnych w sprawach o przyznanie świadczeń z pomocy społecznej tj. zasiłku celowego, specjalnego zasiłku celowego, zasiłku stałego, zasiłku okresowego, ubezpieczeń zdrowotnych i innych.
5. Pomoc dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązania problemów i udzielenia pomocy przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe
i organizacja pozarządowe oraz wspieranie w uzyskaniu pomocy.
6. Współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania trudności w prawidłowym funkcjonowaniu osób i rodzin, w prawidłowym funkcjonowaniu osób
i rodzin, w szczególności łagodzenie skutków ubóstwa,
7. Przeprowadzanie wywiadów na rzecz innych ośrodków pomocy społecznej lub powiatowych centrów pomocy rodzinie,
8. Kierowanie do domów pomocy społecznej oraz umieszczanie w nich skierowanych osób oraz przygotowanie projektów decyzji dotyczących odpłatności za DPS,
9. Zapewnienie usług w ośrodkach wsparcia, schroniskach itp.
10. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej Klub Senior +
11. Obsługa programu POMOST w szczególności:
a) wprowadzanie danych rodzin korzystających z pomocy społecznej oraz aktualizowanie tych danych,
b) przygotowywanie projektów decyzji,
12. Zawieranie kontraktów socjalnych,
13. Współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrażaniu oraz rozwijaniu regionalnych, lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia mieszkańców Gminy.
III. Zainteresowane osoby prosimy o złożenie następujących dokumentów:
1. Życiorys z przebiegiem nauki i pracy zawodowej, list motywacyjny - podpisane odręcznie,
2. Kopię dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie.
3. Kopię świadectw pracy dokumentujących wymagany staż pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu, zawierające okres zatrudnienia, w przypadku pozostawania w stosunku pracy.
4. Podpisane pisemne oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych.
5. Podpisane pisemne oświadczenie, że kandydat nie był skazany za przestępstwa popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwa skarbowe.
6. Oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na zajmowanie stanowiska pracownika socjalnego
7. Podpisana klauzula „Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w niniejszym dokumencie do realizacji procesu rekrutacji Gminnego Ośrodka Pomocy społecznej
w Mokobodach ul. Cmentarna 2 08-124 Mokobody zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku
o ochronie danych osobowych (Dz. Ustaw z 2018, poz. 1000) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). "
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mokobodach, ul. Cmentarna 2 lub przesłać na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mokobodach; 08-124 Mokobody, ul. Cmentarna 2 w zaklejonej kopercie z dopiskiem „Dotyczy naboru na stanowisko pracownik socjalny” w terminie 31 maja 2021 r. do godz. 15.00.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 25 641 13 48 od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 -15.00.
Kierownik GOPS
/-/ Magdalena Grudzień - Soszyńska