Świadczenie "Dobry start"
„Dobry start” to rządowy program, na podstawie, którego rodziny otrzymają raz w roku 300 zł na każde dziecko uczące się w szkole – bez względu na dochody.
Świadczenie „Dobry start” przysługuje:
- rodzicom, opiekunom faktycznym, opiekunom prawnym, rodzinom zastępczym, osobom prowadzącym rodzinne domy dziecka, dyrektorom placówek opiekuńczo-wychowawczych, dyrektorom regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych - raz w roku na dziecko;
- osobom uczącym się - raz w roku.
Świadczenie „Dobry start” przysługuje w związku z rozpoczęciem roku szkolnego do ukończenia:
- przez dziecko lub osobę uczącą się 20. roku życia;
- przez dziecko lub osobę uczącą się 24. roku życia - w przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności.
Świadczenie "Dobry Start" nie przysługuje:
- jeżeli dziecko lub osoba ucząca się zostały umieszczone w domu pomocy społecznej, schronisku dla nieletnich, zakładzie poprawczym, areszcie śledczym, zakładzie karnym, szkole wojskowej lub innej szkole, jeżeli instytucje te zapewniają nieodpłatnie pełne utrzymanie;
- na dziecko z tytułu rozpoczęcia rocznego przygotowania przedszkolnego.
Wnioski w sprawie ustalenia prawa do świadczenia "Dobry Start" są przyjmowane:
- od dnia 1 sierpnia danego roku do dnia 30 listopada danego roku w formie papierowej,
- od dnia 1 lipca danego roku do dnia 30 listopada danego roku w przypadku wniosków składanych drogą elektroniczną.
Ważne! Wniosek należy złożyć do 30 listopada.
Zachęcamy do składania wniosków w formie elektronicznej np. za pomocą bankowości elektronicznej, platformy PUE ZUS lub systemu Emp@tia.
Ważne! Złożenie wniosku o świadczenie "Dobry Start" w lipcu i sierpniu to gwarancja wypłaty świadczenia nie później niż do 30 września.
UWAGA!
Przyznanie świadczenia "Dobry Start" nie wymaga wydania decyzji. Informacja o przyznaniu świadczenia będzie wysyłana do wnioskodawcy na adres poczty elektronicznej podanej we wniosku.
Wzór wniosku