W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

POMOC SUSZOWA 2023

POMOC SUSZOWA 2023

Rolnik może już zgłaszać szkody w aplikacji, ale wniosek wyśle dopiero 20 września!

PODSTAWĄ OSZACOWANIA SZKÓD SPOWODOWANYCH PRZEZ SUSZĘ NADAL BĘDZIE ZŁOŻENIE INDYWIDUALNIE PRZEZ POSZKODOWANEGO PRODUCENTA ROLNEGO WNIOSKU ZA POŚREDNICTWEM APLIKACJI SUSZOWEJ –

dostępnej na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi https://aplikacje.gov.pl/app/susza/, jeśli w systemie monitoringu suszy rolniczej prowadzonym przez IUNG Puławy poszczególne uprawy na terenie gminy będą objęte zagrożeniem wystąpienia suszy. Szczegółowe informacje czy na danej gminie występuje zjawisko suszy i w jakim zakresie link tutaj: https://susza.iung.pulawy.pl/wykazy/2023/

Aby złożyć wniosek przez aplikację musisz mieć założony profil zaufany ( który po założeniu można potwierdzić w Biurze powiatowym ARiMR w Sejnach lub za pośrednictwem bankowości elektronicznej ) oraz mieć przygotowane:

 

  • numer identyfikacyjny, nadany w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności,

  • login i hasło do aplikacji eWniosek w celu zaimportowania danych dotyczących działek rolnych zgłoszonych do dopłat bezpośrednich

  • skan polisy ubezpieczenia ‒ co najmniej 50% powierzchni upraw rolnych uprawianych w plonie głównym, z wyłączeniem wieloletnich użytków zielonych ‒ od ryzyka suszy, gradu, deszczu nawalnego, ujemnych skutków przezimowania, przymrozków wiosennych, powodzi lub huraganu w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniu upraw rolnych i zwierząt gospodarczych jeżeli producent rolny chce korzystać z formy pomocy w pełnych wysokościach,

  • dokumentację fotograficzną szkód, spowodowanych wystąpieniem suszy, potwierdzającą ich zakres (dokumentacja jest opcjonalna, tj. dopuszcza się złożenie wniosku bez dokumentacji fotograficznej).

W przypadku, gdy rolnik chciałby dodatkowo (nie obowiązkowe), aby szacowania dokonała również komisja poprzez lustrację na miejscu, mogą zgłosić ten fakt do komisji w terminie umożliwiającym dokonanie szacowania od 25 lipca 2023 roku do czasu zbioru plonu głównego danej uprawy. Szacowane będą wyłącznie uprawy pozostające na polach, uprawy zżęte nie będą szacowane. Szacunki przez komisje nie gwarantują wyższej wypłaty odszkodowania.

Zgłoszenia w powyższym zakresie przyjmowane są w Urzędzie Gminy Krasnopol,  ul. 1 Maja 14, 16-503 Krasnopol w poniedziałki (w godzinach 8-16) oraz od wtorku do piątku (w godzinach 7-15).

 

Do wypełnienia wniosku o szacowanie strat przez komisję potrzebne będzie:

1. Kopia wniosku o dopłaty bezpośrednie na rok 2023.

2. Umowa ubezpieczenia upraw – w przypadku gdy uprawy są ubezpieczane.

3. Powinna być znana liczba zwierząt gospodarskich w rozbiciu na ich wiek.

Samo oszacowanie strat nie oznacza przyznania pomocy finansowej !

BARDZO WAŻNE!

Wszyscy muszą złożyć wniosek przez aplikację „szacowanie suszy” do 15 października !

Protokół będzie trzeba złożyć razem z wnioskiem do ARiMR w terminie określonym przez ARiMR!!!

 

 

Materiały

https://aplikacje.gov.pl/app/susza
https://susza.iung.pulawy.pl/wykazy/2023
{"register":{"columns":[]}}