W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności strony internetowej Urzędu Gminy Krasnopol https://samorzad.gov.pl/web/gmina-krasnopol

Urząd Gminy Krasnopol zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Urzędu Gminy Krasnopol dostępnej na portalu https://samorzad.gov.pl/

Data publikacji strony internetowej: 2022-12-15
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-12-15

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Oświadczenie sporządzono dnia: 22.02.2024 r. Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia 2024-02-22

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:

osoba kontaktowa – Tadeusz Korsakowski,

adres e-mail – tadeusz.korsakowski@ug.krasnopol.wrotapodlasia.pl,

numer telefonu – 87 516 41 68

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Aplikacje mobilne

Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych

 

Procedura wnioskowo-skargowa

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Budynek Urzędu Gminy Krasnopol

adres: Krasnopol ul. 1 Maja 14 16-503 Krasnopol
tel. 87 5164010, e-mail sekretariat@ug.krasnopol.wrotapodlasia.pl

Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli - Budynek znajduje się bezpośrednio przy ul. 1 Maja, posiada trzy kondygnacje. Przed budyniem po drugiej stronie asfaltowej jezdni znajduje się utwardzony (kostką) plac z wyznaczonym miejscem parkingowym dla osób z niepełnosprawnością. Plac i jezdnia znajduje się na jednym poziomie. Znajdujący się przed budynkiem chodnik jest wyniesiony i oddzielony od jezdni krawężnikiem. Obniżenie chodnika znajduje się po prawej stronie na wjeździe do posesji sąsiedniej. Do wejścia głównego z chodnika (o szer. 1,5 m, który bezpośrednio przed schodami ma szer. 3 m) prowadzą schody o szerokości 2,5 m (sześć stopni). Po obu stronach schodów zamocowano poręcze z rury o średnicy 4 cm na wysokości 1,15 m. Z lewej strony schodów znajduje się platforma (podnośnik pionowy o wymiarach 1,4 m x 0,9 m). Schody i platforma prowadzą na podest (dł. 4 m i szer. 1,75 m) znajdujący się przed drzwiami (szer. 0,97 m wys. 2,07 m z możliwością otwarcia drugiej części i zwiększenia ser. do 1,46 m) - wejściem głównym.

Opis dostępności wewnątrz budynku - za drzwiami głównymi znajduje się wiatrołap (1,65 m x 2,59 m) i drugie drzwi (szer. 0,94 m wys. 2,03 m z możliwością otwarcia drugiej części i zwiększenia szer. do 1,36 m) prowadzące do otwartego pomieszczenia biurowego z wyspami wielostanowiskowymi. Na pierwszej znajdującej się bezpośrednio przy wejściu wyspie z obniżoną częścią lady zlokalizowano stanowisko obsługi interesantów. Na prawo od wejścia znajduje się toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami. Komunikacja wewnętrzna pomiędzy kondygnacjami odbywa się schodami o szerokości 1,5 m wyposażonymi w poręcz (na wysokości 1,5 m po lewej stronie). Na piętrze znajduje się gabinet Wójta Gminy i Skarbnika Gminy oraz pomieszczenia biurowe następujących stanowisk pracy: ds. obsługi organów Gminy, ds. księgowości budżetowej, ds. księgowości podatkowej, ds. płac, rozliczeń i kontroli, oraz Komendanta Gminnego Ochrony Przeciwpożarowej. Na parterze zlokalizowano następujące stanowiska pracy: ds. wymiaru podatków i opłat, ds. gospodarki odpadami, ds. organizacyjno-administracyjnych, ds. gospodarki komunalnej, inwestycji infrastruktury i planowania przestrzennego, ds. mienia komunalnego i gospodarki nieruchomościami, ds. rolnictwa, ochrony środowiska i funduszy unijnych oraz Zastępcy Wójta. W piwnicy znajdują się pomieszczenia techniczne i socjalne.

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind
Z lewej strony schodów wejściowych znajduje się platforma (podnośnik pionowy o wymiarach 1,4 m x 0,9 m). Wewnątrz budynku brak jest windy, platformy zamontowanej na schodach.
Szerokość korytarzy parteru 1,3 m

Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
W budynku brak pętli indukcyjnej.W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
W odległości ok. 40 m od budynku znajduje się plac  z wydzielonym miejscem parkingowym dla osób z niepełnosprawnościami.

 

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. W przypadku braku takiej możliwości, taką informację także należy zawrzeć. W Urzędzie nie ma tłumacza języka migowego na miejscu, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line.

 

Budynek Urzędu Stanu Cywilnego

adres: 16-503 Krasnopol ul. 1 Maja 13.
Telefon: 87-516-40-37,
e-mail: agnieszka.wichert@ug.krasnopol.wrotapodlasia.pl, ewidencja.ludnosci@ug.krasnopol.wrotapodlasia.pl

Budynek znajduje się bezpośrednio przy ul. 1 Maja o nawierzchni asfaltowej o szerokości ok. 3 m ze żwirowymi poboczami o szerokości około 0,7 cm. Wzdłuż działki sąsiedniej znajduje się nieutwardzony pas o szerokości ok. 3,2 m i długości ok 30 m na którym istnieje możliwość parkowania pojazdów. Brak oznakowanego parkingu i wydzielonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością. Działka na której posadowiono budynek jest ogrodzona. W ogrodzeniu od strony ulicy znajduje się furtka o szerokości ok. 86 cm. Za furtką znajdują się ciągi komunikacyjne, utwardzone kostką brukową (szerokość 3,1 m), prowadzące: do wejścia głównego – ściana frontowa, oraz wejścia znajdującego się od tyłu budynku (szerokość 1,6 m). Przed wejściem głównym znajdują się schody o trzech stopniach z podestem górnym o dł. 3,2 m i szer. 1,8 m. zabezpieczone od zewnętrznej strony balustradą z poręczą do wysokości 1.1 m. Drzwi wejściowe o szer. 80 cm wysokości 2,17 m z możliwością otwarcia dodatkowego skrzydła o szer. 0,2 m.

Z tyłu budynku znajduje się drugie wejście z podjazdem o łącznej długości ok. 5 m i szer. ok. 1 m. W początkowej części na odcinku 1 m brak jest poręczy a pochyłość wynosi ok. 29% . W dalszej części pochyłość jest mniejsza w granicach ok. 6 %. Po lewej stronie podjazdu znajduje się poręcz (rurki o średnicy ok 5 cm biegnące na dwóch wysokościach dolna 69 cm i górna 89 cm), która kończy się na ścianie budynku. Po prawej poręcz zakręca o 90 stopni wraz z zabiegiem podjazdu i kończy przed znajdującymi się po prawej schodami prowadzącymi na podest znajdujący się przed drzwiami wejściowymi (o wymiarach 1,4 na 1,25). Schody o szer. 1,25 m (dwa stopnie po 0,34 m szer. i 0,15 m wysokości) mają poręcz po prawe stronie. Drzwi metalowe o szerokości 1,2 m. Stanowisko obsługi interesantów i sala ślubów  znajdują się na parterze. Łazienka nie spełnia wymogów dostępności architektonicznej. Pomieszczenia parteru znajdują się na jednym poziomie bez progów i pochyłości. Ciągi komunikacyjne umożliwiają, nie utrudniony, dostęp do stanowisk pracy i sali ślubów.

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind
Wewnątrz budynku brak jest windy, platformy przyy schodach lub podjazdu przy wejściu głównym. Podjazd znajduje się z tyłu budynku.

Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
W budynku brak pętli indukcyjnej.W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
W odległości ok. 130 m od budynku znajduje się plac  z wydzielonym miejscem parkingowym dla osób z niepełnosprawnościami.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. W przypadku braku takiej możliwości, taką informację także należy zawrzeć. W Urzędzie nie ma tłumacza języka migowego na miejscu, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line.

 


 

 

 

 

 

{"register":{"columns":[]}}