W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności strony internetowej Urzędu Gminy Krasnopol https://samorzad.gov.pl/web/gmina-krasnopol

Urząd Gminy Krasnopol zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Urzędu Gminy Krasnopol dostępnej na portalu https://samorzad.gov.pl/

Data publikacji strony internetowej: 2022-12-15
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-02-06

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

Niektóre dokumenty stanowiące załączniki do pobrania (np. rejestry, wykazy, itp.) są niedostępne cyfrowo i będą sukcesywnie poprawiane. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

 Ułatwienia na stronie podmiotowej:

  • możliwość zmiany wielkości okna Ctrl- lub Ctrl+
  • możliwość wyszukiwania informacji ze strony
  • mapa strony,
  • przycisk powrotu do strony głównej.

 

Przygotowanie Deklaracji Dostępności i jej aktualizacja

Oświadczenie sporządzono dnia: 22.02.2024 r. Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia 2025-03-31

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt za pomocą poczty elektronicznej  sekretariat@ug.krasnopol.wrotapodlasia.pl. Dane kontaktowe koordynatora do spraw dostępności w Urzędzie Gminy Krasnopol:  numer telefonu 87 516 41 68. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Procedura wnioskowo-skargowa

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Budynek Urzędu Gminy Krasnopol

adres: Krasnopol ul. 1 Maja nr 14, 16-503 Krasnopol
tel. 87 5164010, e-mail sekretariat@ug.krasnopol.wrotapodlasia.pl

Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli - Budynek znajduje się bezpośrednio przy ul. 1 Maja (w pobliżu skrzyżowania) posiada trzy kondygnacje. Wzdłuż ul. 1 Maja i przed budynkiem Urzędu znajduje się chodnik. Po drugiej stronie asfaltowej jezdni usytuowany jest utwardzony (kostką) plac z wyznaczonym miejscem parkingowym dla osób z niepełnosprawnością.  W rejonie Urzędu znajduje się oznakowane przejście dla pieszych prowadzące bezpośrednio na wyżej opisany plac parkingowy. Przejście przez jezdnie znajdujące się w bezpośrednim sąsiedztwie Urzędu  powinno odbywać się wyznaczonymi i oznakowanymi przejściami dla pieszych. Szerokość  chodnika to ok 1,5 m, przed schodami szerokość wynosi ok. 3 m. Do wejścia głównego prowadzą schody o szerokości 2,5 m (sześć stopni). Po obu stronach schodów zamocowano poręcze z rury o średnicy 4 cm na wysokości 1,15 m. Z lewej strony schodów znajduje się platforma (podnośnik pionowy o wymiarach 1,4 m x 0,9 m). Schody i platforma prowadzą na podest (dł. 4 m i szer. 1,75 m) znajdujący się przed drzwiami (szer. 0,97 m wys. 2,07 m z możliwością otwarcia drugiej części i zwiększenia ser. do 1,46 m) - wejściem głównym.

Opis dostępności wewnątrz budynku - za drzwiami głównymi znajduje się wiatrołap (1,65 m x 2,59 m) i drugie drzwi (szer. 0,94 m wys. 2,03 m z możliwością otwarcia drugiej części i zwiększenia szer. do 1,36 m) prowadzące do otwartego pomieszczenia biurowego z wyspami wielostanowiskowymi. Na pierwszej znajdującej się bezpośrednio przy wejściu wyspie z obniżoną częścią lady zlokalizowano stanowisko obsługi interesantów. Na prawo od wejścia znajduje się toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami. Komunikacja wewnętrzna pomiędzy kondygnacjami odbywa się schodami o szerokości 1,5 m wyposażonymi w poręcz (na wysokości 1,5 m po lewej stronie). Na piętrze znajduje się gabinet Wójta Gminy i Skarbnika Gminy oraz pomieszczenia biurowe następujących stanowisk pracy: ds. obsługi organów Gminy, ds. księgowości budżetowej, ds. księgowości podatkowej, ds. płac, rozliczeń i kontroli, oraz Komendanta Gminnego Ochrony Przeciwpożarowej. Na parterze zlokalizowano następujące stanowiska pracy: ds. wymiaru podatków i opłat, ds. gospodarki odpadami, ds. organizacyjno-administracyjnych, ds. gospodarki komunalnej, inwestycji infrastruktury i planowania przestrzennego, ds. mienia komunalnego i gospodarki nieruchomościami, ds. rolnictwa, ochrony środowiska i funduszy unijnych oraz Zastępcy Wójta. W piwnicy znajdują się pomieszczenia techniczne i socjalne.

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind
Z lewej strony schodów wejściowych znajduje się platforma (podnośnik pionowy o wymiarach 1,4 m x 0,9 m). Wewnątrz budynku brak jest windy, platformy zamontowanej na schodach.
Szerokość korytarzy parteru 1,3 m

Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
W budynku na stanowisku obsługi interesantów znajduje się mobilna pętla indukcyjna. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Zapewniono natomiast dla wszystkich interesantów  informację werbalną (pracownik na stanowisku obsługi interesantów znajdujący się bezpośrednio przy wejściu).

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Wyznaczone i oznakowane  miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami znajdują się:

- w odległości ok. 40 m od frontu budynku na placu parkingowym,

- w odległości ok. 40 m za budynkiem na placu parkingowym,

Dostęp, z powyższych lokalizacji, do wejścia zapewnia utwardzona infrastruktura komunikacyjna.

 Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. W przypadku braku takiej możliwości, taką informację także należy zawrzeć. W Urzędzie nie ma tłumacza języka migowego na miejscu, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line.

 

Budynek Urzędu Stanu Cywilnego

adres: 16-503 Krasnopol ul. 1 Maja 13.
Telefon: 87-516-40-37,
e-mail: agnieszka.wichert@ug.krasnopol.wrotapodlasia.pl, ewidencja.ludnosci@ug.krasnopol.wrotapodlasia.pl

Budynek znajduje się bezpośrednio przy ul. 1 Maja nr 13. Jezdnia jest asfaltowa, posiada chodnik (kostka betonowa) znajdującym się po stronie Urzędu i żwirowo trawiaste pobocze po stronie przeciwnej. Brak oznakowanego parkingu i wydzielonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością. Przed wejściem głównym (front budynku) znajdują się schody o trzech stopniach  (wejście bezpośrednio z chodnika) z podestem górnym o dł. 3,2 m i szer. 1,8 m. zabezpieczone od zewnętrznej strony balustradą z poręczą do wysokości 1.1 m. Drzwi wejściowe o szer. 80 cm wysokości 2,17 m z możliwością otwarcia dodatkowego skrzydła o szer. 0,2 m.

Z tyłu budynku znajduje się drugie wejście z podjazdem o łącznej długości ok. 5 m i szer. ok. 1 m. W początkowej części na odcinku 1 m brak jest poręczy a pochyłość wynosi ok. 29% . W dalszej części pochyłość jest mniejsza w granicach ok. 6 %. Po lewej stronie podjazdu znajduje się poręcz (rurki o średnicy ok 5 cm biegnące na dwóch wysokościach dolna 69 cm i górna 89 cm), która kończy się na ścianie budynku. Po prawej poręcz zakręca o 90 stopni wraz z zabiegiem podjazdu i kończy przed znajdującymi się po prawej schodami prowadzącymi na podest znajdujący się przed drzwiami wejściowymi (o wymiarach 1,4 na 1,25). Schody o szer. 1,25 m (dwa stopnie po 0,34 m szer. i 0,15 m wysokości) mają poręcz po prawe stronie. Drzwi metalowe o szerokości 1,2 m. Stanowisko obsługi interesantów i sala ślubów  znajdują się na parterze. Łazienka nie spełnia wymogów dostępności architektonicznej. Pomieszczenia parteru znajdują się na jednym poziomie bez progów i pochyłości. Ciągi komunikacyjne umożliwiają, nie utrudniony, dostęp do stanowisk pracy i sali ślubów.

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind
Wewnątrz budynku brak jest windy lub platformy.  Schody wewnętrzne nie zapewniają  wymagań dostępności. Podjazd znajduje się z tyłu budynku przy drugim wejściu.

Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
W budynku dostępna jest mobilna pętla indukcyjna,  nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
W odległości ok. 130 m od budynku znajduje się plac  z wydzielonym miejscem parkingowym dla osób z niepełnosprawnościami.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach. 

Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online

W Urzędzie nie ma tłumacza języka migowego na miejscu, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line.


Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
Stan w dniu pierwszym stycznia dwa tysiące dwudziestego piątego roku, link do raportu poniżej:

Materiały

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
Raport​_o​_stanie​_zapewniania​_dostępności​_podmiotu​_publicznego​_2025.pdf 0.14MB