REJESTR DZIAŁALNOŚCI REGULOWANEJ
Podstawa prawna:
Art. 9b, 9c, 9d ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2021 r. poz. 888)
Opis procedury
Działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dn. 13 września 1996 r. i wymaga wpisu do rejestru.
Przedsiębiorca zamierzający prowadzić działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Korczew jest zobowiązany do złożenia wniosku o wpis do rejestru.
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
- Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
- Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej
Wniosek o wpis do rejestru powinien zawierać:
- firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,
- numer identyfikacji podatkowej (NIP),
- określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych.
Do wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej dołącza się:
- oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
- oryginał dowodu uiszczenia opłaty skarbowej (lub kopię, a jednocześnie oryginał do wglądu)
Przedsiębiorca jest obowiązany zgłosić zmianę danych wpisanych do rejestru w terminie 14 dni od dnia zajścia zdarzenia, które spowodowało zmianę tych danych.
Opłaty:
50 zł – opłata skarbowa za wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
25 zł – oplata skarbowa za zmianę wpisu do rejestru działalności regulowanej, dotyczącej rozszerzenia zakresu działalności objętej wpisem.
17 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia – od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury).
17 zł – opłata za wydanie zaświadczenia o wpisie, zmianach lub wykreśleniu z RDR wydawane na żądanie strony.
Opłatę należy wpłacić na konto:
Urzędu Gminy Korczew, ul. Ks. Stanisława Brzóski 20a, nr konta bankowego 88 9194 0007 0075 0471 2000 0020
Opłata skarbowa podlega zwrotowi, jeżeli mimo zapłacenia opłaty nie dokonano wpisu do rejestru działalności regulowanej. Zwrot opłaty skarbowej następuje na pisemny wniosek.
Materiały
REJESTR DZIAŁALNOŚCI REGULOWANEJ W ZAKRESIE ODBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOSCI NA TERENIE GMINY KORCZEWREJESTR_DZIALALNOSCI__REGULOWANEJ_WOJTA_GMINY_KORCZEW_2023.pdf 0.84MB wniosek o wpis do rejestru/zmianę danych w rejestrze działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, położonych na terenie Gminy Korczew
Wniosek_o_wpis_do_rejestru_odbierajacych_smieci_od_mieszkancow_v1.pdf 0.53MB Oświadczenie do wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej
Oświadczenie_do_wniosku_o_wpis_do_rejestru_działalności_regulowanej.pdf 0.12MB