Zmiana wysokości stawek opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi od dnia 1 stycznia 2025 r.
Zgodnie z uchwałą nr VIII/48/2024 Rady Miejskiej w Kłodawie z dnia 24 października 2024 r. w sprawie zmiany uchwały nr XXVIII/197/2020 Rady Miejskiej w Kłodawie z dnia 17 września 2020 r. w sprawie wyboru metody i określenia wysokości stawek za gospodarowanie odpadami komunalnymi nastąpiły zmiany stawek opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, które od dnia 1 stycznia 2025 r. wynoszą:
- 34,00 zł miesięcznie od każdej osoby zamieszkującej daną nieruchomość w zabudowie jednorodzinnej,
- 31,00 zł miesięcznie od każdej osoby zamieszkującej daną nieruchomość w zabudowie wielolokalowej.
Zwalnia się w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi:
- właścicieli nieruchomości zamieszkałych, zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi, kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym – w wysokości 3 zł od mieszkańca,
- rodziny wielodzietne, które posiadają Kartę Dużej Rodziny na terenie gminy Kłodawa – na poziomie 25 % wysokości opłaty należnej.
W przypadku jeżeli właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny ustala się stawkę opłaty podwyższonej w wysokości:
- 68,00 zł miesięcznie od każdej osoby zamieszkującej daną nieruchomość w zabudowie jednorodzinnej,
- 62,00 zł miesięcznie od każdej osoby zamieszkującej daną nieruchomość w zabudowie wielolokalowej.
Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy wpłacać w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Kłodawie lub przelewem na indywidualny nr rachunku bankowego.
Miesięczna opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi uiszczana jest przez właścicieli nieruchomości z dołu i wnoszona jest w łącznej wysokości za dwa miesiące kalendarzowe,
w terminach:
- za miesiąc styczeń i luty do końca lutego danego roku,
- za miesiąc marzec i kwiecień do końca kwietnia danego roku,
- za miesiąc maj i czerwiec do końca czerwca danego roku,
- za miesiąc lipiec i sierpień do końca sierpnia danego roku,
- za miesiąc wrzesień i październik do końca października danego roku,
- za miesiąc listopad i grudzień do 27 grudnia danego roku.
Zmiana stawki nie powoduje obowiązku złożenia nowej deklaracji przez właściciela nieruchomości. Każdy właściciel nieruchomości otrzyma zawiadomienie o zmienionej wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wyliczonej jako iloczyn nowej stawki opłaty na podstawie danych podanych w deklaracji i taką opłatę należy uiszczać każdego miesiąca począwszy od 1 stycznia 2025 r.
Właściciel nieruchomości zobowiązany jest do złożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi po wystąpieniu poniższych okoliczności:
- urodzenie dziecka,
- zgon mieszkańca nieruchomości,
- zamieszkanie nowej osoby na nieruchomości,
- wynajęcie dodatkowej osobie pokoju czy lokalu mieszkalnego,
- powrót mieszkańca z zagranicy,
- powrót studenta/ ucznia z akademika/ stancji,
- zamieszkania na nowej nieruchomości pierwszego mieszkańca,
- zakupu lub sprzedaży nieruchomości.
W deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy wskazać wszystkie osoby faktycznie zamieszkujące nieruchomość, bez względu na ich wiek, ilość wytwarzanych odpadów i miejsce zameldowania.
Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) zlokalizowany jest na terenie Gminy Kłodawa – przy ul. Cegielnianej 15 w Kłodawie.
Godziny otwarcia PSZOK:
- poniedziałek - wtorek w godz. 7:00 – 16:00,
- środa - piątek w godz. 7:00 – 15:00,
- sobota w godz. 8:00 – 13:00.