W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Zmiana treści licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy /osób (dot. licencji wydanych przed 16.08.2013r.)

Termin i sposób załatwienia

Czas realizacji - do 30 dni.

  • Przewoźnik drogowy jest zobowiązany zgłaszać na piśmie wszelkie zmiany danych nie później niż w terminie 14 dni od dnia ich powstania.
  • Ważność zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności osób zarządzających przedsiębiorstwem - ważne na 6 m-cy wstecz.
  • Spełnienie wymogu zdolności finansowej potwierdza się:

a) poświadczonym przez audytora lub odpowiednio upoważnioną osobę rocznym sprawozdaniem finansowym,

b) w drodze odstępstwa organ wydający licencję może wyrazić zgodę aby przedsiębiorca przedstawił:

- gwarancję bankową,

- ubezpieczeniem, w tym ubezpieczeniem odpowiedzialności zawodowej z jednego banku lub kilku banków lub innych instytucji finansowych, w tym przedsiębiorstw ubezpieczeniowych, składających solidarną gwarancję za przedsiębiorstwo na wymaganą kwotę.

  •  Wygaszenie licencji w razie zrzeczenia się jej następuje na pisemny wniosek.
  • Wniosek o wydanie zaświadczenia dla osób ubiegających się o wydanie licencji/wypisów z licencji wspólnotowej.

Osoba kontaktowa - Artur Starzewski, tel. +68 416 11 11

  • starostwo@powiat.swiebodzin.pl

W Wydziale Komunikacji i Transportu obowiązuje system kolejkowy, z którego należy pobrać właściwy bilety w celu załatwienia sprawy. Liczba wydanych w danym dniu biletów uzależniona jest od ilości osób obsługujących dane stanowiska, czasu obsługi danych czynności oraz ilości rezerwacji internetowych.

Osoby bez biletów lub z nieaktualnymi biletami nie są obsługiwane.

Na wizytę można umówić się online.

 

Miejsce załatwienia i odbioru

Starostwo Powiatowe w Świebodzinie, ul. Żaków 3, 66-200 Świebodzin

Wydział Komunikacji i Transportu.

Złożenie i odbiór dokumentów: Starostwo Powiatowe w Świebodzinie, ul. Żaków 3, 66-200 Świebodzin.

Godziny pracy: poniedziałek 8.00 - 17:00, wtorek - czwartek 8.00 - 15.30, piątek 8.00 – 14.00

Wymagane Dokumenty

  • Wniosek o zmianę treści licencji / wykazu pojazdu,
  • kserokopia dowodu osobistego w przypadku osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą,
  • dokumenty potwierdzające posiadanie przez przedsiębiorcę odpowiedniej zdolności finansowej na kwotę co najmniej 9.000 EURO w przypadku wykorzystywania tylko jednego pojazdu i 5.000 EURO na każdy dodatkowy wykorzystywany pojazd w postaci rocznego sprawozdania finansowego potwierdzonego przez audytora lub odpowiednio upoważnioną osobę, gwarancji bankowej lub ubezpieczenia, w tym ubezpieczenia odpowiedzialności zawodowej,
  • pełnomocnictwo w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta).

Opłaty

Za udzielenia licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób pojazdami niebędącymi taksówkami pobiera się opłatę w wysokości:

  • 700 zł gdy termin ważności licencji wynosi od 2 do 15 lat,
  • 800 zł gdy termin ważności licencji wynosi od 15 do 30 lat,
  • 900 zł gdy termin ważności licencji wynosi od 30 do 50 lat.

Za udzielenia licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy pobiera sie opłatę w wysokości:

  • 800 zł gdy termin ważności licencji wynosi od 2 do 15 lat,
  • 900 zł gdy termin ważności licencji wynosi od 15 do 30 lat,
  • 1 000 zł gdy termin ważności licencji wynosi od 30 do 50 lat.

Za każdy pojazd dodaje się 11% powyższej opłaty.

Za zmianę licencji pobiera się opłatę w wysokości 10%  opłaty stanowiącej podstawę do obliczenia opłaty jak za udzielenie licencji.

Opłatę można dokonać na miejscu kartą płatniczą lub przelewem na konto.

Dane do przelewu: Starostwo Powiatowe, ul. Kolejowa 2, 66-200 Świebodzin, nr konta 84 9660 0007 0012 1196 2000 0030 

Opłata za pełnomocnictwo wynosi 17 zł (zwolnione z opłaty jest pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej). Opłatę można dokonać  na miejscu kartą płatniczą lub przelewem na konto Gminy Świebodzin, nr konta: 35 1020 5402 0000 0002 0305 6579.

Dowód uiszczenia opłaty lub przelewu należy dołączyć do wniosku.

Tryb odwoławczy

Stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Świebodzińskiego.

Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.

Materiały

Wniosek o zmianę danych w zezwoleniu i licencji
11540​_IV-WNIOSEK​_O​_ZMIANE​_DANYCH​_W​_ZEZWOLENIU​_I​_LICENCJI.docx 0.08MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
14.09.2022 14:28 a.zielinska@powiat.swiebodzin.pl
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Anna Zielińska / Małgorzata Kardzis
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Zmiana treści licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy /osób (dot. licencji wydanych przed 16.08.2013r.) 1.0 14.09.2022 14:28 a.zielinska@powiat.swiebodzin.pl

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}