W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wydawanie nowych tablic rejestracyjnych pojazdu z nowym numerem rejestracyjnym w przypadku ich utraty lub zniszczenia

Termin i sposób załatwienia

Wydanie nowych tablic rejestracyjnych z nową numeracją (a co za tym idzie również nowego dowodu rejestracyjnego) następuje w drodze decyzji administracyjnej, z tym, że w przypadkach takich, po złożeniu wniosku o rejestrację, zgodnie z obowiązującymi przepisami, organ rejestrujący dokonuje rejestracji czasowej pojazdu na okres 30 dni, wydając nowe tablice i zamawiając w tym czasie dowód rejestracyjny. Dokumentem dopuszczającym pojazd do ruchu jest w tym momencie pozwolenie czasowe, które przed upływem wyznaczonego terminu należy wymienić w tut. urzędzie na dowód rejestracyjny.

Sprawdź status swojego zamówienia na dowód rejestracyjny  klikając TUTAJ

Kontakt:

  • tel. +68 416 11 11
  • starostwo@powiat.swiebodzin.pl

W Wydziale Komunikacji i Transportu obowiązuje system kolejkowy, z którego należy pobrać właściwy bilety w celu załatwienia sprawy. Liczba wydanych w danym dniu biletów uzależniona jest od ilości osób obsługujących dane stanowiska, czasu obsługi danych czynności oraz ilości rezerwacji internetowych.

Osoby bez biletów lub z nieaktualnymi biletami nie są obsługiwane.

Na wizytę można umówić się online.

 

Miejsce załatwienia i odbioru

Starostwo Powiatowe w Świebodzinie, ul. Żaków 3, 66-200 Świebodzin

Wydział Komunikacji i Transportu.

Złożenie i odbiór dokumentów: Starostwo Powiatowe w Świebodzinie, ul. Żaków 3, 66-200 Świebodzin.

Godziny pracy: poniedziałek 8.00 - 17:00, wtorek - czwartek 8.00 - 15.30, piątek 8.00 – 14.00

 

Wymagane Dokumenty

Wypełniony wniosek oraz:

  • dowód rejestracyjny,
  • tablica (e) rejestracyjna - podlegająca wymianie w przypadku jej zniszczenia
  • zaświadczenie z policji potwierdzające fakt zgłoszenia utraty tablic (y) rejestracyjnych, w przypadku kradzieży tych tablic (y),
  • oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, w przypadku zagubienia tablic (y) rejestracyjnych przez właściciela, określające okoliczności utraty tablic (y),
  • dowód tożsamości,
  • pełnomocnictwo - w przypadku działania przez przedstawiciela,
  • dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC,
  • dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej.

Opłaty

Opłaty wynoszą:

  • 160,00 zł  - w przypadku pojazdów samochodowych,
  • 120,00 zł  - w przypadku motocykli, ciągników rolniczych,
  • 110,00 zł  - w przypadku motorowerów.

Opłatę można dokonać na miejscu kartą płatniczą lub przelewem na konto.

Dane do przelewu: Starostwo Powiatowe, ul. Kolejowa 2, 66-200 Świebodzin, nr konta 84 9660 0007 0012 1196 2000 0030 

Opłata za pełnomocnictwo wynosi 17 zł (zwolnione z opłaty jest pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej). Opłatę można dokonać  na miejscu kartą płatniczą lub przelewem na konto Gminy Świebodzin, nr konta: 35 1020 5402 0000 0002 0305 6579.

Dowód uiszczenia opłaty lub przelewu należy dołączyć do wniosku.

 

Materiały

Wniosek inne czynności
wniosek​_-​_inne​_czynności.pdf 0.44MB
Wniosek pełnomocnictwo rejestracja pojazdu
wniosek​_-​_pełnomocnictwo.pdf 0.19MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
14.09.2022 14:03 a.zielinska@powiat.swiebodzin.pl
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Anna Zielińska / Małgorzata Kardzis
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wydawanie nowych tablic rejestracyjnych pojazdu z nowym numerem rejestracyjnym w przypadku ich utraty lub zniszczenia 4.0 01.08.2023 09:34 Małgorzata Grodzicka
Wydawanie nowych tablic rejestracyjnych pojazdu z nowym numerem rejestracyjnym w przypadku ich utraty lub zniszczenia 3.0 04.07.2023 13:32 Małgorzata Grodzicka
Wydawanie nowych tablic rejestracyjnych pojazdu z nowym numerem rejestracyjnym w przypadku ich utraty lub zniszczenia 2.0 07.11.2022 15:07 Piotr Nawojczyk
Wydawanie nowych tablic rejestracyjnych pojazdu z nowym numerem rejestracyjnym w przypadku ich utraty lub zniszczenia 1.0 14.09.2022 14:03 a.zielinska@powiat.swiebodzin.pl

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}