W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wydanie zezwolenia na przejazd pojazdu nienormatywnego

Termin i sposób załatwienia

Czas realizacji - do 3 dni. 

 

Przepisy art. 64 ust. 1 pkt 1 i 2 oraz ust. 2 i 3 i art. 64a - 64d ustawy Prawo o ruchu drogowym nie dotyczą:

  • autobusu - w zakresie nacisków osi,
  • pojazdu, którego szerokość i długość bez ładunku nie są większe od dopuszczalnych, przewożącego ładunek na zasadach określonych w art. 61 ust. 6, 8 i 9,
  • pojazdu biorącego udział w akcjach ratowniczych oraz przy bezpośredniej likwidacji skutków klęsk żywiołowych,
  • pojazdu zarządu drogi,
  • pojazdu Policji, Inspekcji Transportu Drogowego, Biura Ochrony Rządu, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Służby Więziennej, Służby Celnej  oraz jednostek ochrony przeciwpożarowej, wykonującego zadania tych służb.

Osoba kontaktowa - Artur Starzewski, tel. +68 416 11 11

  • starostwo@powiat.swiebodzin.pl

W Wydziale Komunikacji i Transportu obowiązuje system kolejkowy, z którego należy pobrać właściwy bilety w celu załatwienia sprawy. Liczba wydanych w danym dniu biletów uzależniona jest od ilości osób obsługujących dane stanowiska, czasu obsługi danych czynności oraz ilości rezerwacji internetowych.

Osoby bez biletów lub z nieaktualnymi biletami nie są obsługiwane.

Na wizytę można umówić się online.

Miejsce załatwienia i odbioru

Starostwo Powiatowe w Świebodzinie, ul. Żaków 3, 66-200 Świebodzin

Wydział Komunikacji i Transportu.

Złożenie i odbiór dokumentów: Starostwo Powiatowe w Świebodzinie, ul. Żaków 3, 66-200 Świebodzin.

Godziny pracy: poniedziałek 8.00 - 17:00, wtorek - czwartek 8.00 - 15.30, piątek 8.00 – 14.00

Wymagane Dokumenty

Zezwolenie kategorii I:

Zezwolenie kategorii I jest wydawane na przejazd nienormatywnego pojazdu wolnobieżnego, ciągnika rolniczego albo zespołu pojazdów składającego się z pojazdu wolnobieżnego lub ciągnika rolniczego i przyczepy specjalnej.

Zezwolenie wydawane jest na okres 12 miesięcy dla następujących pojazdów poruszających się po drogach publicznych z wyjątkiem dróg ekspresowych i autostrad: 

  • o długości, wysokości oraz rzeczywistej masie całkowitej nie większych od dopuszczalnych,
  • o naciskach osi nie większych od dopuszczalnych dla danej drogi,
  • o szerokości nieprzekraczających 3,5 m. 

Zezwolenie wydaje się po uiszczeniu opłaty, w terminie 3 dni roboczych od dnia złożenia wniosku o jego wydanie.

Termin ważności zezwolenia rozpoczyna się nie wcześniej niż w dniu następnym po dniu jego wystawienia.

Wymagane dokumenty:

  • wniosek o wydanie zezwolenia kategorii I,
  • pełnomocnictwo - w przypadku działania przez przedstawiciela,
  • dowód uiszczenia opłaty za wydanie zezwolenia. 

 

  Zezwolenie kategorii II:

Zezwolenie kategorii II jest wydawane na przejazd pojazdu nienormatywnego na okres 1 miesiąca, 6 miesięcy, 12 miesięcy lub 24 miesięcy.

Zezwolenie wydawane jest ze względu na siedzibę wnioskodawcy albo miejsce rozpoczęcia przejazdu.

Zezwolenie wydawane jest dla następujących pojazdów poruszających się po wszystkich drogach publicznych:

  • o naciskach osi i rzeczywistej masie całkowitej nie większych od dopuszczalnych,
  • o szerokości nieprzekraczającej 3,2 m,
  • o długości nieprzekraczającej:
    • 15 m dla pojedynczego pojazdu,
    • 23 m dla zespołu pojazdów,
  • o wysokości nieprzekraczającej 4,3 m. 

Zezwolenie wydaje się po uiszczeniu opłaty, w terminie 3 dni roboczych od dnia złożenia wniosku o jego wydanie.

Termin ważności zezwolenia rozpoczyna się nie wcześniej niż w dniu następnym po dniu jego wystawienia.

Wymagane dokumenty:

  • wniosek o wydanie zezwolenia kategorii I,
  • pełnomocnictwo - w przypadku działania przez przedstawiciela,
  • dowód uiszczenia opłaty za wydanie zezwolenia. 

 

Opłaty

Opłata za wydanie zezwolenia kategorii I wynosi 100 zł.

Opłaty za wydanie zezwolenia kategorii II:

  • 200 zł - za zezwolenie wydane na okres miesiąca,
  • 400 zł - za zezwolenie wydane na okres 6 miesięcy,
  • 1.200 zł - za zezwolenie wydane na okres 12 miesięcy,
  • 2.000 zł - za zezwolenie wydane na okres 24 miesięcy.

Opłatę można dokonać na miejscu kartą płatniczą lub przelewem na konto. Dowód uiszczenia przelewu należy dołączyć do wniosku.

Dane do przelewu: Starostwo Powiatowe, ul. Kolejowa 2, 66-200 Świebodzin, nr konta 84 9660 0007 0012 1196 2000 0030 

 

Opłata za pełnomocnictwo wynosi 17 zł (zwolnione z opłaty jest pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej). Opłatę można dokonać  na miejscu kartą płatniczą lub przelewem na konto Gminy Świebodzin, nr konta: 35 1020 5402 0000 0002 0305 6579.

Dowód uiszczenia opłaty lub przelewu należy dołączyć do wniosku.

Tryb odwoławczy

Stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Świebodzińskiego.

Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej

Materiały

Zezwolenie kat. II
13024​_ZEZWOLENIE​_KAT​_II​_NIENORMAT.PDF 0.22MB
Wniosek kat. I
13023​_WNIOSEK​_KAT​_I​_NIENORMAT.PDF 0.20MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
14.09.2022 14:29 a.zielinska@powiat.swiebodzin.pl
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Anna Zielińska / Małgorzata Kardzis
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wydanie zezwolenia na przejazd pojazdu nienormatywnego 1.0 14.09.2022 14:29 a.zielinska@powiat.swiebodzin.pl

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}