Wydanie licencji na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy (spedycja)
Termin i sposób załatwienia
Czas realizacji - do 30 dni.
- Przewoźnik drogowy jest zobowiązany zgłaszać na piśmie wszelkie zmiany danych nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania.
- Spełnienie wymogu zdolności finansowej potwierdza się:
-
a) rocznym sprawozdaniem finansowym,
b) dokumentami potwierdzającymi:
- dysponowanie środkami pieniężnymi w gotówce lub na rachunkach bankowych lub dostępnymi aktywami,
- posiadanie akcji lub udziałów lub innych zbywalnych papierów wartościowych,
- udzielenie gwarancji lub poręczeń bankowych,
- własność nieruchomości.
Osoba kontaktowa - Artur Starzewski, tel. +68 416 11 11
- starostwo@powiat.swiebodzin.pl
W Wydziale Komunikacji i Transportu obowiązuje system kolejkowy, z którego należy pobrać właściwy bilety w celu załatwienia sprawy. Liczba wydanych w danym dniu biletów uzależniona jest od ilości osób obsługujących dane stanowiska, czasu obsługi danych czynności oraz ilości rezerwacji internetowych.
Osoby bez biletów lub z nieaktualnymi biletami nie są obsługiwane.
Na wizytę można umówić się online.
Miejsce załatwienia i odbioru
Starostwo Powiatowe w Świebodzinie, ul. Żaków 3, 66-200 Świebodzin
Wydział Komunikacji i Transportu.
Złożenie i odbiór dokumentów: Starostwo Powiatowe w Świebodzinie, ul. Żaków 3, 66-200 Świebodzin.
Godziny pracy: poniedziałek 8.00 - 17:00, wtorek - czwartek 8.00 - 15.30, piątek 8.00 – 14.00
Wymagane Dokumenty
- wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy (spedycja),
- oświadczenie o spełnieniu wymogu wynikającego z art. 5c ust. 1 pkt 1 ustawy o transporcie drogowym,
- oświadczenie osoby zarządzającej transportem,
- kserokopia certyfikatu kompetencji zawodowych osoby zarządzającej transportem,
- dokumenty potwierdzające spełnienie wymogu sytuacji finansowej zapewniającej podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego na kwotę 50.000 euro,
- dowód uiszczenia opłaty za wydanie licencji,
- kserokopia umowy spółki cywilnej (w przypadku, gdy wniosek składany jest przez wspólników spółki cywilnej chcących uzyskać wspólną licencję)
- pełnomocnictwo w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta).
Opłaty
Za udzielenia licencji pobiera się opłatę w wysokości:
- 800 zł gdy termin ważności licencji wynosi od 2 do 15 lat,
- 900 zł gdy termin ważności licencji wynosi od 15 do 30 lat,
- 1 000 zł gdy termin ważności licencji wynosi od 30 do 50 lat.
Za zmianę licencji pobiera się opłatę w wysokości 10% opłaty stanowiącej podstawę do obliczenia opłaty jak za udzielenie licencji.
Opłatę można dokonać na miejscu kartą płatniczą lub przelewem na konto.
Dane do przelewu: Starostwo Powiatowe, ul. Kolejowa 2, 66-200 Świebodzin, nr konta 84 9660 0007 0012 1196 2000 0030
Opłata za pełnomocnictwo wynosi 17 zł (zwolnione z opłaty jest pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej). Opłatę można dokonać na miejscu kartą płatniczą lub przelewem na konto Gminy Świebodzin, nr konta: 35 1020 5402 0000 0002 0305 6579.
Dowód uiszczenia opłaty lub przelewu należy dołączyć do wniosku.
Tryb odwoławczy
Stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Świebodzińskiego.
Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.
Materiały
Oświadczenie osoby zarządzającej transportem - ONOŚWIADCZENIE_OSOBY_ZARZĄDZAJĄCEJ_TRANSPORTEM_-_ON.pdf 0.34MB Oświadczenie osoby zarządzającej transportem o zatrudnieniu - zezwolenie OC
OŚWIADCZENIE_OSOBY_ZARZĄDZAJĄCEJ_TRANSPORTEM_O_ZATRUDNIENIU_-ZEZWOLENIE_-_OC.pdf 0.51MB Wniosek o wydanie licencji na pośrednictwo przy przewozie rzeczy
WNIOSEK_O_WYDANIE_LICENCJI_NA_POŚREDNICTWO_PRZY_PRZEWOZIE_RZECZY.pdf 0.53MB
Podstawa prawna
ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2019 r., poz. 2140)
Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz. U. z 2013 r., poz. 916),
Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 18 czerwca 2013 r. w sprawie wzorów zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów (Dz. U. z 2013 r., poz. 713),
- Pierwsza publikacja:
- 14.09.2022 14:29 a.zielinska@powiat.swiebodzin.pl
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Anna Zielińska / Małgorzata Kardzis
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Wydanie licencji na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy (spedycja) | 4.0 | 27.04.2023 08:36 Piotr Nawojczyk |
Wydanie licencji na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy (spedycja) | 3.0 | 27.04.2023 08:32 Piotr Nawojczyk |
Wydanie licencji na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy (spedycja) | 2.0 | 28.02.2023 11:24 Piotr Nawojczyk |
Wydanie licencji na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy (spedycja) | 1.0 | 14.09.2022 14:29 a.zielinska@powiat.swiebodzin.pl |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP