W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wydanie licencji na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy (spedycja)

Termin i sposób załatwienia

Czas realizacji - do 30 dni.

  • Przewoźnik drogowy jest zobowiązany zgłaszać na piśmie wszelkie zmiany danych nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania.
  • Spełnienie wymogu zdolności finansowej potwierdza się:
  • a) rocznym sprawozdaniem finansowym,

    b) dokumentami potwierdzającymi:

    - dysponowanie środkami pieniężnymi w gotówce lub na rachunkach bankowych lub dostępnymi aktywami,

    - posiadanie akcji lub udziałów lub innych zbywalnych papierów wartościowych,

    - udzielenie gwarancji lub poręczeń bankowych,

    - własność nieruchomości.

Osoba kontaktowa - Artur Starzewski, tel. +68 416 11 11

  • starostwo@powiat.swiebodzin.pl

W Wydziale Komunikacji i Transportu obowiązuje system kolejkowy, z którego należy pobrać właściwy bilety w celu załatwienia sprawy. Liczba wydanych w danym dniu biletów uzależniona jest od ilości osób obsługujących dane stanowiska, czasu obsługi danych czynności oraz ilości rezerwacji internetowych.

Osoby bez biletów lub z nieaktualnymi biletami nie są obsługiwane.

Na wizytę można umówić się online.

Miejsce załatwienia i odbioru

Starostwo Powiatowe w Świebodzinie, ul. Żaków 3, 66-200 Świebodzin

Wydział Komunikacji i Transportu.

Złożenie i odbiór dokumentów: Starostwo Powiatowe w Świebodzinie, ul. Żaków 3, 66-200 Świebodzin.

Godziny pracy: poniedziałek 8.00 - 17:00, wtorek - czwartek 8.00 - 15.30, piątek 8.00 – 14.00

 

Wymagane Dokumenty

  • wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy (spedycja),
  • oświadczenie o spełnieniu wymogu wynikającego z art. 5c ust. 1 pkt 1 ustawy o transporcie drogowym,
  • oświadczenie osoby zarządzającej transportem,
  • kserokopia certyfikatu kompetencji zawodowych osoby zarządzającej transportem,
  • dokumenty potwierdzające spełnienie wymogu sytuacji finansowej zapewniającej podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego na kwotę 50.000 euro,
  • dowód uiszczenia opłaty za wydanie licencji,
  • kserokopia umowy spółki cywilnej (w przypadku, gdy wniosek składany jest przez wspólników spółki cywilnej chcących uzyskać wspólną licencję)
  • pełnomocnictwo  w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta).

Opłaty

Za udzielenia licencji pobiera się opłatę w wysokości:

  • 800 zł gdy termin ważności licencji wynosi od 2 do 15 lat,
  • 900 zł gdy termin ważności licencji wynosi od 15 do 30 lat,
  • 1 000 zł gdy termin ważności licencji wynosi od 30 do 50 lat.

Za zmianę licencji pobiera się opłatę w wysokości 10% opłaty stanowiącej podstawę do obliczenia opłaty jak za udzielenie licencji.

Opłatę można dokonać na miejscu kartą płatniczą lub przelewem na konto.

 

Dane do przelewu: Starostwo Powiatowe, ul. Kolejowa 2, 66-200 Świebodzin, nr konta 84 9660 0007 0012 1196 2000 0030 

Opłata za pełnomocnictwo wynosi 17 zł (zwolnione z opłaty jest pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej). Opłatę można dokonać  na miejscu kartą płatniczą lub przelewem na konto Gminy Świebodzin, nr konta: 35 1020 5402 0000 0002 0305 6579.

Dowód uiszczenia opłaty lub przelewu należy dołączyć do wniosku.

Tryb odwoławczy

Stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Świebodzińskiego.

Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.

Materiały

Oświadczenie osoby zarządzającej transportem - ON
OŚWIADCZENIE​_OSOBY​_ZARZĄDZAJĄCEJ​_TRANSPORTEM​_-​_ON.pdf 0.34MB
Oświadczenie osoby zarządzającej transportem o zatrudnieniu - zezwolenie OC
OŚWIADCZENIE​_OSOBY​_ZARZĄDZAJĄCEJ​_TRANSPORTEM​_O​_ZATRUDNIENIU​_-ZEZWOLENIE​_-​_OC.pdf 0.51MB
Wniosek o wydanie licencji na pośrednictwo przy przewozie rzeczy
WNIOSEK​_O​_WYDANIE​_LICENCJI​_NA​_POŚREDNICTWO​_PRZY​_PRZEWOZIE​_RZECZY.pdf 0.53MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
14.09.2022 14:29 a.zielinska@powiat.swiebodzin.pl
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Anna Zielińska / Małgorzata Kardzis
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wydanie licencji na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy (spedycja) 4.0 27.04.2023 08:36 Piotr Nawojczyk
Wydanie licencji na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy (spedycja) 3.0 27.04.2023 08:32 Piotr Nawojczyk
Wydanie licencji na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy (spedycja) 2.0 28.02.2023 11:24 Piotr Nawojczyk
Wydanie licencji na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy (spedycja) 1.0 14.09.2022 14:29 a.zielinska@powiat.swiebodzin.pl

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}