W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wpis do ewidencji szkół i placówek niepublicznych

Termin i sposób załatwienia

Termin załatwienia sprawy - do 30 dni od daty wpływu kompletnego wniosku, sprawy skomplikowane do 60 dni.
Zgodnie z art. 35 § 3 Kpa sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego powinny być załatwione nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym- w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania). Zgodnie z art. 36 § 1 Kpa o każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie określonym w art. 35 Kpa organ obowiązany jest zawiadomić strony, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.

Sposób załatwienia:

  • Zaświadczenie o wpisie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych,
  • Decyzja o odmowie wpisu,
  • Decyzja o nadaniu szkole niepublicznej uprawnień szkoły publicznej.

 

Miejsce załatwienia i odbioru

Starostwo Powiatowe w Świebodzinie, ul. Kolejowa 2, 66-200 Świebodzin, Zespół Stanowisk ds. Edukacji i Zadań Społecznych 

Złożenie dokumentów: Budynek A, parter, Biuro Podawcze (komplet dokumentów winien być zaadresowany na Starostę Świebodzińskiego), 

lub drogą pocztową na adres :Starostwo Powiatowe w Świebodzinie, ul. Kolejowa 2 66-200 Świebodzin (komplet dokumentów winien być zaadresowany na Starostę Świebodzińskiego), przy składaniu dokumentacji należy określić sposób odbioru zaświadczenia o wpisie do ewidencji.

Osoba kontaktowa Anna Iwachów, tel. +48 68 475 53 34

  • adres e-mail: a.iwachow@powiat.swiebodzin.pl

Godziny pracy: poniedziałek 7.30 - 17.00, wtorek - czwartek 7.30 - 15.30, piątek 7:30 – 14.00

Wymagane Dokumenty

• Zgłoszenie zainteresowanego zawierające następujące elementy treści:

oznaczenie osoby zamierzającej prowadzić szkołę lub placówkę, jej miejsca zamieszkania lub siedziby;

  1. określenie odpowiednio typu lub rodzaju szkoły lub placówki oraz daty rozpoczęcia jej funkcjonowania, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe - nazw zawodów, w których szkoła będzie kształcić, zgodnych z nazwami zawodów określonych w klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego,
  2. w liceum ogólnokształcącego - informację, czy szkoła jest przeznaczona dla dzieci i młodzieży czy dla dorosłych;

3)   wskazanie adresu siedziby szkoły lub placówki oraz innych lokalizacji prowadzenia zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, jeżeli ich utworzenie jest przewidywane, przy czym inne lokalizacje muszą znajdować się na terenie jednostki samorządu terytorialnego dokonującej wpisu do ewidencji, a także informację o warunkach lokalowych zapewniających:

a) możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych,

b) realizację innych zadań statutowych,

c) w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe, - możliwość realizacji praktycznej nauki zawodu,

d) bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy, spełniające wymagania określone w przepisach w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach, przepisach o ochronie środowiska, przepisach o Państwowej Inspekcji Sanitarnej, przepisach techniczno-budowlanych i przepisach o ochronie przeciwpożarowej; spełnienie tych wymagań potwierdza się przez dołączenie do zgłoszenia odpowiednio pozytywnej opinii właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego oraz pozytywnej opinii komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej;

4) statut szkoły lub placówki;

5) dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora, przewidzianych do zatrudnienia w szkole lub placówce;

6) zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych odpowiednio w:

a) art. 14 ust. 3  ustawy Prawo oświatowe- w przypadku szkoły niepublicznej niebędącej szkołą artystyczną,

6a)w przypadku szkoły, o której mowa w art. 178 ust. 1 - informację o zgodzie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania na założenie lub prowadzenie szkoły niepublicznej, która nie spełnia warunków określonych w art. 14 ust. 3;

7) dane niezbędne do wpisania szkoły lub placówki do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej.

• Zgłoszenie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych. (formularze EKS 2-1 do pobrania).

Do zgłoszenia należy dołączyć następującą dokumentację:
1) Statut szkoły lub placówki, (kserokopia składanych dokumentów winna być potwierdzona za zgodność z oryginałem),
2) Informacje dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora, przewidzianych do zatrudnienia w szkole lub placówce, (załącznik 1do pobrania),
3) Dokumenty poświadczające dysponowanie odpowiednimi pomieszczeniami (np. umowa najmu),
(oryginały bądź kserokopie dokumentów poświadczone za zgodność z oryginałem)
4) Informacja osoby prowadzącej o warunkach lokalowych zapewniających:
a) możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych,
b) realizację innych zadań statutowych,
c) w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe - możliwość realizacji praktycznej nauki zawodu,
d) bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy, zgodnie z odrębnymi przepisami,
6) Zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w art.14 ust. 3 ustawy Prawo oświatowe (w przypadku szkoły ponadpodstawowej ubiegającej się o nadanie uprawnień szkoły publicznej z dniem rozpoczęcia działalności),
7) Pozytywna opinia kuratora oświaty o spełnianiu przez niepubliczną szkołę wymagań określonych w art. 14 ust.3 cytowanej ustawy (w przypadku szkoły ponadpodstawowej ubiegającej się o nadanie uprawnień szkoły publicznej z dniem rozpoczęcia działalności , oryginał bądź kserokopie dokumentów poświadczone za zgodność z oryginałem).

• Zgłoszenie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez Powiat Świebodziński (formularz1 do pobrania);
• Wykaz kadry pedagogicznej
• Informacja o warunkach lokalowych;
• Zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w art.14 ust. 3 ustawy Prawo oświatowe.

Opłaty

Wpisu do ewidencji dokonuje się bez opłat skarbowych

Tryb odwoławczy

Od decyzji Starosty Świebodzińskiego służy odwołanie do Lubuskiego Kuratora Oświaty w Gorzowie Wlkp., w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem Starosty.

Materiały

Zgłoszenie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez Powiat Świebodziński
wniosek​_wpis​_niepubliczne​_aktualne.doc 0.05MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
14.09.2022 14:48 a.zielinska@powiat.swiebodzin.pl
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Anna Zielińska / Anna Iwachów
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wpis do ewidencji szkół i placówek niepublicznych 1.0 14.09.2022 14:48 a.zielinska@powiat.swiebodzin.pl

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}