W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Rejestracja (przerejestrowanie) używanego pojazdu

Termin i sposób załatwienia

Po złożeniu wniosku o rejestrację, organ rejestrujący dokonuje:

  • rejestracji czasowej pojazdu na okres 30 dni, zamawiając w tym czasie dowód rejestracyjny w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych w Warszawie. Dokumentem dopuszczającym pojazd do ruchu jest w tym momencie pozwolenie czasowe, które przed upływem wyznaczonego terminu należy wymienić w tut. urzędzie na stały dowód rejestracyjny.
  • w przypadku wniosku o rejestrację pojazdu bez zmiany tablic rejestracyjnych (po spełnieniu wymagań), organ rejestrujący dokonuje zmian własciciela / właścicieli pojazdu i zamawia dowod rojestracyjny w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych. W okresie realizacji zamwienia , dokumentem dopuszczającym pojazd do ruchu jest dowód rejestracyjny przedłozony do rejestracji, który następnie należy zwrócić w tutejszym urzędzie przy odbiorze nowego dokumentu.

Sprawdź status swojego zamówienia na dowód rejestracyjny kliknij tutaj

Kontakt:

  • tel. +68 416 11 11
  • starostwo@powiat.swiebodzin.pl

W Wydziale Komunikacji i Transportu obowiązuje system kolejkowy, z którego należy pobrać właściwy bilety w celu załatwienia sprawy. Liczba wydanych w danym dniu biletów uzależniona jest od ilości osób obsługujących dane stanowiska, czasu obsługi danych czynności oraz ilości rezerwacji internetowych.

Osoby bez biletów lub z nieaktualnymi biletami nie są obsługiwani.

Na wizytę można umówić się online.

Godziny pracy: poniedziałek 8.00 - 17.00, wtorek - czwartek 8.00 - 15.30, piątek 8.00 – 14.00

Miejsce załatwienia i odbioru

Starostwo Powiatowe w Świebodzinie, ul. Żaków 3, 66-200 Świebodzin, Wydział Komunikacji i Transportu.

Złożenie i odbiór dokumentów: Starostwo Powiatowe w Świebodzinie, ul. Żaków 3, 66-200 Świebodzin.

Godziny pracy: poniedziałek 8.00 - 17.00, wtorek - czwartek 8.00 - 15.30, piątek 8.00 – 14.00

 

Wymagane dokumenty

Wypełniony wniosek oraz:

  • dowód własności pojazdu,
  • dowód rejestracyjny,
  • tablice rejestracyjne,
  • dowód tożsamości,
  • pełnomocnictwo - w przypadku działania przez przedstawiciela oraz w przypadku nieobecności któregoś z właścicieli,
  • dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC (dopuszcza się przedstawienie dokumentu wystawionego na dotychczasowego właściciela pojazdu),
  • dowód opłaty komunikacyjnej. 

 

W przypadku gdy dane odnoszące się do zbywcy pojazdu zawarte w dowodzie własności pojazdu dołączonym do wniosku o rejestrację są niezgodne z danymi właściciela zawartymi w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu, jeżeli była wydana, jako dowód własności wymagany do rejestracji rozumie się oryginały wszystkich kolejnych dokumentów potwierdzających fakt przeniesienia prawa własności pojazdu.

Jeżeli zbywcą pojazdu jest przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą na terytorium RP w zakresie obrotu pojazdami, jako dowód własności potwierdzający nabycie prawa własności przez tego zbywcę dopuszcza się uwierzytelnioną notarialnie kopię tego dowodu.

 Od dnia 1 stycznia 2020 roku zostały wprowadzone kary pieniężne w wysokości 200 zł - 1000 zł.

Kary nakładane będą w przypadku:

  • sprowadzenia po dniu 31 grudnia 2019 roku albo nabycia pojazdu niebędącego pojazdem nowym, sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego UE, gdy datą sprowadzenia pojazdu jest dzień po 31 grudnia 2019 roku i niezarejestrowania w/w pojazdu w terminie 30 dni od daty jego sprowadzenia;
  • nabycia lub zbycia pojazdu zarejestrowanego na terytorium RP po dniu 31 grudnia 2019 roku i niezawiadomienia o tym starosty w terminie 30 dni od daty nabycia lub zbycia.

Opłaty

  • Opłatę można dokonać na miejscu kartą płatniczą lub przelewem na konto.
  • Dane do przelewu: Starostwo Powiatowe, ul. Kolejowa 2, 66-200 Świebodzin, nr konta 84 9660 0007 0012 1196 2000 0030 
  • Opłata za pełnomocnictwo wynosi 17 zł (zwolnione z opłaty jest pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej). Opłatę można dokonać  na miejscu kartą płatniczą lub przelewem na konto Gminy Świebodzin, nr konta: 35 1020 5402 0000 0002 0305 6579.
  • Dowód uiszczenia opłaty lub przelewu należy dołączyć do wniosku.

Opłaty wynoszą:

  • 160,00 zł  - w przypadku pojazdów samochodowych,
  • 120,00 zł  - w przypadku motocykli, ciągników rolniczych,
  • 110,00 zł  - w przypadku motorowerów,
  • 80,00 zł  - bez zmiany tablic rejestracyjnych z wydaniem pozwolenia czasowego,
  • 66,50 zł bez zmiany tablic rejestracyjnych bez wydania pozwolenia czasowego.

Materiały

Wniosek rejestracja pojazdu
wniosek​_-​_rejestracja​_od​_5​_09​_2022.pdf 0.49MB
Pełnomocnictwo
wniosek​_-​_pełnomocnictwo.pdf 0.19MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
14.09.2022 13:57 a.zielinska@powiat.swiebodzin.pl
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Anna Zielińska / Małgorzata Kardzis
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Rejestracja (przerejestrowanie) używanego pojazdu 5.0 31.07.2023 14:59 Małgorzata Grodzicka
Rejestracja (przerejestrowanie) używanego pojazdu 4.0 04.07.2023 11:34 Małgorzata Grodzicka
Rejestracja (przerejestrowanie) używanego pojazdu 3.0 07.11.2022 14:53 Piotr Nawojczyk
Rejestracja (przerejestrowanie) używanego pojazdu 2.0 20.10.2022 10:48 Piotr Nawojczyk
Rejestracja (przerejestrowanie) używanego pojazdu 1.0 14.09.2022 13:57 a.zielinska@powiat.swiebodzin.pl

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}