W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

PRK.01 Skorzystanie z porady i podjęcie ewentualnej interwencji przez powiatowego rzecznika konsumentów

Termin załatwienia

Porady udzielane są na bieżąco. Powiatowy Rzecznik Konsumentów występuje do przedsiębiorcy niezwłocznie po otrzymaniu wniosku konsumenta, nie później niż w terminie 14 dni. W przypadku podjęcia interwencji przez Rzecznika, ostateczny termin załatwienia sprawy uzależniony jest od udzielenia odpowiedzi przez przedsiębiorcę lub inną stronę w sprawie.

Osoba kontaktowa

Waldemar Hordziejczuk

Miejsce załatwienia

Starostwo Powiatowe w Świebodzinie, ul. Kolejowa 2, 66-200 Świebodzin
Powiatowy Rzecznik Konsumentów, tel.: 68 47 55 366
Złożenie dokumentów: Budynek A, parter, Biuro Podawcze, pocztą, mailem

Telefon kontaktowy

68 475 53 66

Adres e-mail

w.hordziejczuk@powiat.swiebodzin.pl

Sposób załatwienia

Na podstawie opisu sprawy oraz ewentualnych dokumentów, dokonywana jest ocena stanu prawnego i analiza możliwych działań:
- pomoc w napisaniu reklamacji i skonkretyzowaniu żądań konsumenta,
- telefoniczne zwrócenia się rzecznika konsumentów do przedsiębiorcy o ponowne przeanalizowanie, zaistniałej sytuacji dot. skargi konsumenckiej,
- wskazanie procedury postępowania konsumentowi przed: IH (Inspekcją Handlową), UKE (Urzędem Komunikacji Elektronicznej), URE (Urzędem Regulacji Energetyki), PR (Prokuratury rejonowej), US (Urzędu Skarbowego) i innych
- w przypadku, gdy reklamacja nie została właściwie załatwiona, wystąpienie w sprawie konsumenta na piśmie do przedsiębiorcy z konkretnym żądaniem lub z prośbą o ustosunkowanie się do sprawy,
- pomoc w napisaniu wniosku do sądu konsumenckiego,
- pomoc w napisaniu pozwu do sądu cywilnego.

Miejsce odbioru

ul.Piłsudskiego 18 Budynek B, Parter, Pokój nr 1 lub pocztą / mailem

Wymagane Dokumenty

W przypadku osobistej wizyty w urzędzie, należy zabrać ze sobą:
• kserokopię dowodu zakupu towaru lub usługi,
• kserokopię karty gwarancyjnej (jeżeli roszczenie wynikało z odpowiedzialności gwaranta),
• kopie pism – dotychczasowa korespondencja z przedsiębiorcą.
W przypadku konieczności wystąpienia przez Rzecznika do Przedsiębiorcy, należy złożyć wniosek zawierający :
• imię, nazwisko i adres konsumenta wraz z nr telefonu,
• opis sprawy wraz z określeniem roszczenia wobec przedsiębiorcy
• opisanie swojego stanowiska w sprawie ( np. dlaczego konsument nie zgadza się ze sposobem rozpatrzenia reklamacji),
• inne okoliczności mające wpływ na rozstrzygnięcie sprawy.
Przy sporządzaniu wniosku można skorzystać ze wzoru wniosku dostępnego w biurze Rzecznika.

Czas realizacji

Porady udzielane są na bieżąco. Powiatowy Rzecznik Konsumentów występuje do przedsiębiorcy niezwłocznie po otrzymaniu wniosku konsumenta, nie później niż w terminie 14 dni. W przypadku podjęcia interwencji przez Rzecznika, ostateczny termin załatwienia sprawy uzależniony jest od udzielenia odpowiedzi przez przedsiębiorcę lub inną stronę w sprawie.

Opłaty

Brak

Tryb odwoławczy

Brak

Uwagi

Konsument przed zareklamowaniem towaru lub usługi u przedsiębiorcy, powinien wykonać kserokopie wszelkich składanych przedsiębiorcy dokumentów, aby po zareklamowaniu pozostawić w swoim posiadaniu po jednym egzemplarzu.

Powiatowy Rzecznik Konsumentów udziela pomocy prawnej tylko osobom fizycznym zamieszkałym na terenie powiatu świebodzińskiego w sprawach konsumenckich ( tzn. w sprawach nie związanych z działalnością gospodarczą lub zawodową konsumentów).
Dodatkowe informacje oraz informacje dotyczące praw konsumenta i sposobu ich dochodzenia, można uzyskać pod numerem telefonu: 68 47 55 366 lub drogą elektroniczną  w.hordziejczuk@powiat.swiebodzin.pl

{"register":{"columns":[]}}