W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Postępowanie egzaminacyjne na stopień nauczyciela mianowanego

Termin i sposób załatwienia

Jeżeli wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego lub załączona do niego dokumentacja nie spełnia wymogów formalnych, nauczyciel ubiegający się o awans na stopień nauczyciela mianowanego musi w ciągu 14 dni uzupełnić wskazane przez organ nadający stopień awansu zawodowego braki. Jeżeli tego nie zrobi wniosek pozostaje bez rozpatrzenia. Nauczyciel powiadamiany jest o terminie i miejscu posiedzenia komisji egzaminacyjnej na co najmniej 7 dni przed dniem posiedzenia komisji.

Należy do 30 czerwca lub do 31 października danego roku złożyć wniosek o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego wraz z niezbędną dokumentacja określoną w rozporządzeniu w sprawie uzyska stopni awansu zawodowego  przez nauczycieli.

 

Miejsce załatwienia i odbioru

Starostwo Powiatowe w Świebodzinie, ul. Kolejowa 2, 66-200 Świebodzin, Zespół Stanowisk ds. Edukacji i Zadań Społecznych 


Złożenie dokumentów: Budynek A, parter, Biuro Podawcze lub droga pocztową.

W dniu posiedzenia komisji egzaminacyjnej wydawane jest zaświadczenie o zdaniu egzaminu. Decyzja o nadaniu lub odmowie nadania stopnia awansu zawodowego wydawana jest do dnia 31 sierpnia danego roku, w przypadku złożenia wniosku do dnia 30 czerwca. Natomiast w przypadku złożenia wniosku o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego do dnia 31 października w/w decyzja wydawana jest do dnia 31 grudnia danego roku.

Osoba kontaktowa Anita Molicka, tel. +48 68 475 53 36

  • adres e-mail: a.molicka@powiat.swiebodzin.pl

Godziny pracy: poniedziałek 7.30 - 17.00, wtorek - czwartek 7.30 - 15.30, piątek 7:30 – 14.00

Wymagane Dokumenty

  • Wniosek o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego  
  • wraz z następującymi dokumentami :
  1. dokumenty potwierdzające posiadanie kwalifikacji zawodowych – kopie poświadczone przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem;
  2. akt nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego – kopia poświadczona przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem;
  3. zaświadczenie dyrektora szkoły zawierające informacje o: a) wymiarze zatrudnienia nauczyciela oraz nauczanym przez niego przedmiocie lub rodzaju prowadzonych zajęć w dniu wydania zaświadczenia oraz w okresie odbywania stażu; w przypadku nauczyciela, który w okresie odbywania stażu zmienił miejsce zatrudnienia, oraz nauczyciela zatrudnionego w kilku szkołach, w każdej w wymiarze niższym niż połowa obowiązkowego wymiaru zajęć, łącznie w wymiarze co najmniej połowy obowiązkowego wymiaru zajęć, należy załączyć zaświadczenia ze wszystkich szkół, w których nauczyciel był zatrudniony w okresie stażu, b) dacie zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego nauczyciela, c) dacie złożenia przez nauczyciela sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego, d) przyczynach wydłużenia okresu stażu oraz zaliczenia dotychczas odbytego stażu w przypadkach określonych w art. 9d ust. 5 i 5a oraz 9f ust. 2 i 4 Karty Nauczyciela ze wskazaniem podstawy prawnej odpowiednio wydłużenia albo zaliczenia okresu stażu oraz okresu nieobecności w pracy lub niepozostawania w stosunku pracy;
  4. kopię sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego poświadczona przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem;
  5. kopię oceny dorobku zawodowego poświadczona przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem.

Uwagi

W skład komisji egzaminacyjnej powoływanej przez Zarząd Powiatu  Świebodzińskiego  wchodzi: - przedstawiciel organu prowadzącego szkołę, - przedstawiciel organu nadzoru pedagogicznego, - dyrektor szkoły/placówki, - dwóch ekspertów, posiadających kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkole tego samego typu i rodzaju co szkoła, w której nauczyciel jest zatrudniony, z których co najmniej jeden, w miarę możliwości naucza tego samego przedmiotu lub prowadzi ten sam rodzaj zajęć, co nauczyciel. Na wniosek nauczyciela, do komisji może być powołany przedstawiciel wskazanego we wniosku związku zawodowego.

Tryb odwoławczy

  1. Skarga do Starosty  Świebodzińskiego
  2. Odwołanie do Lubuskiego  Kuratora Oświaty za pośrednictwem Starosty  Świebodzińskiego  w terminie 14 dni od dnia doręczania decyzji.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
14.09.2022 14:48 a.zielinska@powiat.swiebodzin.pl
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Anna Zielińska / Anita Molicka
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Postępowanie egzaminacyjne na stopień nauczyciela mianowanego 1.0 14.09.2022 14:48 a.zielinska@powiat.swiebodzin.pl

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}