Odbiór stałych dowodów rejestracyjnych
Termin i sposób załatwienia
Wydanie dowodu rejestracyjnego następuje niezwłocznie po przedstawieniu wymaganych dokumentów.
TUTAJ możesz sprawdzić status swojego zamowienia na dowód rejestracyjny.
Kontakt:
- tel. +68 416 11 11
- starostwo@powiat.swiebodzin.pl
W Wydziale Komunikacji i Transportu obowiązuje system kolejkowy, z którego należy pobrać właściwy bilety w celu załatwienia sprawy. Liczba wydanych w danym dniu biletów uzależniona jest od ilości osób obsługujących dane stanowiska, czasu obsługi danych czynności oraz ilości rezerwacji internetowych.
Osoby bez biletów lub z nieaktualnymi biletami nie są obsługiwane.
Na wizytę można umówić się online.
Miejsce załatwienia i odbioru
Starostwo Powiatowe w Świebodzinie, ul. Żaków 3, 66-200 Świebodzin
Wydział Komunikacji i Transportu.
Złożenie i odbiór dokumentów: Starostwo Powiatowe w Świebodzinie, ul. Żaków 3, 66-200 Świebodzin.
Godziny pracy: poniedziałek 8.00 - 17:00, wtorek - czwartek 8.00 - 15.30, piątek 8.00 – 14.00
Wymagane Dokumenty
-
pozwolenie czasowe lub dotychczasowy dowód rejestracyjny (w przypadkach, w których zamówienie nowego dokumentu nie wymagało wydania pozwolenia czasowego),
-
dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC,
- pełnomocnictwo - w przypadku działania przez przedstawiciela - nie dotyczy to przypadków, w których pełnomocnictwo zostało już załączone do akt sprawy przy składaniu wniosku,
dokument tożsamości.
Opłaty
Opłat za wydanie stałego dowodu rejestracyjnego nie pobiera się.
Opłata za pełnomocnictwo wynosi 17 zł (zwolnione z opłaty jest pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej). Opłatę można dokonać na miejscu kartą płatniczą lub przelewem na konto Gminy Świebodzin, nr konta: 35 1020 5402 0000 0002 0305 6579.
Materiały
Wniosek pełnomocnictwo rejestracja pojazduwniosek_-_pełnomocnictwo.pdf 0.19MB
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2023r., poz. 1047),
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz.U. z 2022r., poz. 1847),
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach ( Dz.U. z 2022r., poz. 1849).
- Pierwsza publikacja:
- 14.09.2022 14:02 a.zielinska@powiat.swiebodzin.pl
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Anna Zielińska / Małgorzata Kardzis
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Odbiór stałych dowodów rejestracyjnych | 2.0 | 04.07.2023 12:32 Małgorzata Grodzicka |
Odbiór stałych dowodów rejestracyjnych | 1.0 | 14.09.2022 14:02 a.zielinska@powiat.swiebodzin.pl |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP