Dokonanie lub wykreślenie wpisu o zastawie rejestrowym
Termin i sposób załatwienia
Dokonanie wpisu/wykreślenia w dowodzie rejestracyjnym następuje niezwłocznie po przedłożeniu wymaganych dokumentów.
Kontakt:
- tel. +68 416 11 11
- starostwo@powiat.swiebodzin.pl
W Wydziale Komunikacji i Transportu obowiązuje system kolejkowy, z którego należy pobrać właściwy bilety w celu załatwienia sprawy. Liczba wydanych w danym dniu biletów uzależniona jest od ilości osób obsługujących dane stanowiska, czasu obsługi danych czynności oraz ilości rezerwacji internetowych.
Osoby bez biletów lub z nieaktualnymi biletami nie są obsługiwane.
Na wizytę można umówić się online.
Miejsce załatwienia i odbioru
Starostwo Powiatowe w Świebodzinie, ul. Żaków 3, 66-200 Świebodzin
Wydział Komunikacji i Transportu.
Złożenie i odbiór dokumentów: Starostwo Powiatowe w Świebodzinie, ul. Żaków 3, 66-200 Świebodzin.
Godziny pracy: poniedziałek 8.00 - 17:00, wtorek - czwartek 8.00 - 15.30, piątek 8.00 – 14.00
Wymagane Dokumenty
Wypełniony wniosek oraz:
-
dowód rejestracyjny pojazdu,
-
aktualny lub pełen odpis z rejestru zastawów, albo zaświadczenie wydawane przez centralną informację o zastawach rejestrowych wskazującą, że dany podmiot jako zastawca określonego przedmiotu zastawu rejestrowego jest wpisany do rejestru zastawów pod daną pozycją rejestru zastawów - w przypadku wnioskowania o umieszczenie adnotacji o zastawie,
-
odpis prawomocnego postanowienia sądu, prowadzącego rejestr zastawów, o wykreśleniu zastawu rejestrowego na pojeździe z rejestru zastawów, albo pisemna informacja o wykreśleniu zastawu rejestrowego pod danym numerem pozycji rejestru zastawów wraz z podaniem daty wykreślenia oraz nazwy sądu, który wydał postanowienie o wykreśleniu tego zastawu - w przypadku wnioskowania o wykreślenie adnotacji
-
dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC,
-
dowód tożsamości,
- pełnomocnictwo - w przypadku działania przez przedstawiciela.
Materiały
Wniosek inne czynnościwniosek_-_inne_czynności.pdf 0.44MB Wniosek pełnomocnictwo rejestracja pojazdu
wniosek_-_pełnomocnictwo.pdf 0.19MB
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2023r., poz.1047),
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz.U. z 2022r., poz. 1847),
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. z 2022r., poz. 1849),
Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 15 października 1997r. w sprawie ustroju i organizacji centralnej informacji o zastawach rejestrowych oraz szczegółowych zasadach udzielania informacji, wydawania odpisów i zaświadczeń (Dz. U. z 1997r. Nr 134, poz. 893 ze zmianami).
- Pierwsza publikacja:
- 14.09.2022 14:01 a.zielinska@powiat.swiebodzin.pl
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Anna Zielińska / Małgorzata Kardzis
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Dokonanie lub wykreślenie wpisu o zastawie rejestrowym | 3.0 | 04.07.2023 12:26 Małgorzata Grodzicka |
Dokonanie lub wykreślenie wpisu o zastawie rejestrowym | 2.0 | 07.11.2022 15:04 Piotr Nawojczyk |
Dokonanie lub wykreślenie wpisu o zastawie rejestrowym | 1.0 | 14.09.2022 14:01 a.zielinska@powiat.swiebodzin.pl |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP