W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Dane kontaktowe

Powiatowy Rzecznik Konsumentów: Waldemar Horodziejczuk

Siedziba: 

Starostwo Powiatowe w Świebodzinie

ul.Piłsudskiego 18

Budynek B parter, pokój 1

Telefon kontaktowy: 

+48 68 47 55 366

 

Godziny urzędowania: 

Poniedziałek: 8.30 – 16.30

Wtorek – Środa: 8.30 – 15.00

Czwartek: 9.00 – 15.00

Piątek: 8.30 – 13.00

e-mail: w.hordziejczuk@powiat.swiebodzin.pl

Zakres spraw i zadań do realizacji

  1. Zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w  zakresie ochrony interesów konsumentów.

  2. Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów. Sprawy są wszczynane na wniosek konsumenta który składa osobiście w biurze rzecznika. Rzecznik w wystąpieniu do przedsiębiorcy przekazuje dane konsumenta (imię, nazwisko, adres zamieszkania) w celu identyfikacji sprawy/reklamacji.

  3. Wnioskowanie o wszczęcie postepowania antymonopolowego bądź postepowania w  sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. W razie potrzeby przekazywane są dane konsumentów których dotyczy postępowanie.

  4. Składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w  zakresie ochrony konsumentów.

  5. Współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i  Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi. W razie konieczności przekazywane są dane konsumenta którego dotyczy postępowanie.

  6. Wytaczanie powództw na rzecz konsumentów i występowania za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę ich interesów.

{"register":{"columns":[]}}