Przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia, wobec którego organ nie wniósł sprzeciwu
Podstawa prawna
art. 40 ust. 4 w zw. z ust. 1 i ust. 5 pkt 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane
Opis usługi
Prawa i obowiązki wynikające ze zgłoszenia, wobec którego organ nie wniósł sprzeciwu, mogą być przeniesione na rzecz innej osoby w drodze decyzji.
Wymagane dokumenty
1. wniosek o przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia, wobec którego organ nie wniósł sprzeciwu (PB-11),
2. oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (PB-5),
3. oświadczenie nowego inwestora o przejęciu praw i obowiązków wynikające ze zgłoszenia, wobec którego organ nie wniósł sprzeciwu, pełnomocnictwo (jeżeli ustanowiono pełnomocnika),
4. dowód uiszczenia opłaty skarbowej dotyczący wniosku o przeniesienie zgłoszenia, ( jeśli jest wymagany),
5. dowód uiszczenia opłaty skarbowej od pełnomocnictwa,
6. zgoda dotychczasowego inwestora, który dokonał zgłoszenia ( powyższa zgoda nie jest wymagana, jeżeli własność nieruchomości lub uprawnienia wynikające z użytkowania wieczystego dotyczącego nieruchomości, objęte zgłoszeniem po dokonaniu tego zgłoszenia przeszły z dotychczasowego inwestora na nowego inwestora wnioskującego o przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia,
7. Kserokopia zgłoszenia, wobec którego organ nie wniósł sprzeciwu.
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA :
Wydział Budownictwa i Ochrony Środowiska
Nr pok. 39, 40, 41 telefon nr 48 3783026, 48 3783041
Forma załatwienia usługi
Decyzja administracyjna
Termin realizacji usługi
W przypadku złożenia kompletnego wniosku decyzja zostanie wydana bez zbędnej zwłoki w terminie do 30 dni.
W sprawach skomplikowanych termin załatwienia sprawy może przesunąć się do 60 dni. Uwaga: do terminów realizacji usługi nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonywania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony lub z przyczyn niezależnych od organu.
Opłata
• Od przeniesienia na rzecz innego podmiotu praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia pobierana jest opłata w wysokości 90,00 zł
• W przypadku złożenia pełnomocnictwa pobierana jest opłata skarbowa w wysokości 17,00 zł. Z opłaty zwolnione jest pełnomocnictwo udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłat skarbowych.
Opłatę skarbową można wnieść:
• gotówką – w kasie w budynku Starostwa Powiatowego w Lipsku ul. Rynek 1 (na parterze)
• w formie bezgotówkowej - na niżej podane konto Urzędu Miasta i Gminy Lipsko, 27-300 Lipsko, ul. 1 Maja 2
OPŁATY SKARBOWE - numer konta bankowego : 67913500080000041720000060 ze stosownym zapiskiem o celu wniesionej wpłaty
Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji wnosi się do Wojewody Mazowieckiego, za pośrednictwem Starosty Lipskiego, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Odwołanie składa się w tut. urzędzie lub można wysłać pocztą.
Termin do wniesienia odwołania będzie zachowany także wtedy, gdy przed jego upływem pismo zawierające odwołanie zostanie nadane w polskim urzędzie pocztowym.
Materiały
Wniosek o przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia, wobec którego organ nie wniósł sprzeciwu (PB-11)druk_-wniosek_o_przeniesienie_praw_i_obowiązków_wynikających_ze_zgłoszenia,_wobec_którego_organ_nie_wniósł_sprzeciwu_(PB-11).pdf 0.12MB Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane PB-5
PB-5.pdf 0.07MB OŚWIADCZENIE nowego inwestora o przejęciu praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia, wobec którego organ nie wniósł sprzeciwu
oświadczenie_nowego_inwestora_o_przejęciu_praw_i_obowiązków_wynikających_ze_zgłoszenia.docx 0.01MB Klauzula informacyjna dla zadań realizownych przez Wydział Budownictwa i Ochrony Środowiska z zakresu budownictwa
Klauzula_informacyjna_dla_zadań_realizownych_przez_Wydział_Budownictwa_i_Ochrony__rodowiska_z_zakresu_budownictwa.pdf 0.21MB