Stwierdzenie wygaśnięcia decyzji o pozwoleniu na budowę
Wymagane dokumenty
- wniosek o stwierdzenie wygaśnięcia decyzji o pozwoleniu na budowę,
- dowód, że budowa nie została rozpoczęta przed upływem 3 lat od dnia, w którym decyzja o pozwoleniu na budowę stała się ostateczna lub, że budowa została przerwana na czas dłuższy niż 3 lata (dotyczy decyzji o pozwoleniu na budowę, gdy postępowanie o ich wydanie zostało wszczęte dnia 23 sierpnia 2008 r lub później),
- dowód, że budowa nie została rozpoczęta przed upływem 2 lat od dnia, w którym decyzja o pozwoleniu na budowę stała się ostateczna lub, że budowa została przerwana na czas dłuższy niż 2 lata (dotyczy decyzji o pozwoleniu na budowę, gdy postępowanie o ich wydanie zostało wszczęte do dnia 23 sierpnia 2008 r.)
Formularz/wnioski do pobrania
Brak
Opłaty
Decyzja o stwierdzeniu wygaśnięcia pozwolenia na budowy - 10 zł
Zwolnienia: Nie podlega opłacie skarbowej wydanie decyzji w sprawach budownictwa mieszkaniowego
Opłatę skarbową należy wnieść z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty, tj. złożenia wniosku, w kasie Urzędu Miasta Jasła lub na konto Urzędu Miasta Jasła, ul. Rynek 12.
Komórka odpowiedzialna za prowadzenie sprawy
Wydział Architektury i Budownictwa,
pokój nr 231 Gminy: Dębowiec, Kołaczyce, Nowy Żmigród, Tarnowiec, tel. 13 4486432,
pokój nr 233 Gminy: Jasło, Skołyszyn, miasto Jasło 2, tel. 13 4486433,
pokój nr 232 Gminy: Brzyska, miasto Jasło 1, miasto Jasło 3, tel. 13 4486434,
pokój nr 228 Gmina: Osiek Jasielski, Krempna, tel. 13 4486435,
Miejsce składania dokumentów
Osobiście w Punkcie Obsługi Klienta Starostwa Powiatowego w Jaśle ul. Rynek 18 (parter), pocztą
na adres: Starostwo Powiatowe w Jaśle ul. Rynek 18, 38-200 Jasło, przy pomocy kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego (e-PUAP) albo wysyłki rejestrowaną pocztą elektroniczną z adresu zarejestrowanego w „bazie adresów elektronicznych” prowadzonej przez ministra do spraw informatyzacji.
Termin załatwienia sprawy
W terminie jednego miesiąca od daty złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy
Od decyzji służy odwołanie do Wojewody Podkarpackiego za pośrednictwem Starosty Jasielskiego
Informacja dotycząca przetwarzanych danych osobowych:
Zgodnie z treścią rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 (Dz. Urz. UE L 2016, Nr 119) dalej zwanego RODO, informujemy że:
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Starosta Jasielski, ul. Rynek 18, 38-200 Jasło,
dalej jako Administrator. - Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest pod adresem: iod@powiat.jaslo.pl
- Pastwa dane osobowe przetwarzane są w celu rozpatrzenia sprawy Administracyjnej, na podstawie
art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w związku z realizacją obowiązku prawnego. - Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty uprawnione
na podstawie obowiązujących przepisów prawa w związku z realizacją przez Administratora celu,
o którym mowa w pkt. 3. - Państwa dane będą przechowywane przez czas rozpatrywania sprawy, a następnie przechowywane przez okres oraz w zakresie wymaganym zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Posiadają Państwo prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych,
ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz przenoszenia danych. - Mają Państwo prawo wniesienia skargi na czynności przetwarzania do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Skorzystać z uprawnień wskazanych w pkt. 6 można wysyłając odpowiednie żądanie na adres Inspektora Ochrony danych wskazany w pkt. 2.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże odmowa ich podania uniemożliwi rozpatrzenie Państwa sprawy.
- Ze względu na złożoność pełnej informacji odnoszącej się do przetwarzania Państwa danych osobowych, w związku z obowiązkiem zagwarantowania aktualności, przejrzystości i przystępności treści niniejszej klauzuli informacyjnej w odbiorze, jej treść została ograniczona. Na naszej stronie internetowej www.powiat.jaslo.pl w zakładce STAROSTWO POWIATOWE / OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH publikujemy rejestr podmiotów przetwarzających oraz dane z rejestru czynności przetwarzania, gdzie znajdziecie Państwo szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania, podstawy prawnej, okresu przechowywania danych osobowych oraz podmiotów, którym przekazywane mogą być Państwa dane.
Podstawa prawna
Art. 37 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane ( t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 682, ze zm.) i art. 162 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego ( tekst jedn. Dz.U. z 2023 r. , poz. 775, ze zm. )