Informacje, wypisy oraz wyrysy z operatu ewidencyjnego
Wymagane dokumenty
- formularz zamówienia na wypis/wyrys;
- w przypadku, gdy zamawiający nie jest właścicielem, władającym ani osobą mającą interes prawny w tym zakresie – pisemne pełnomocnictwo od właściciela lub władającego.
Opłaty
Opłaty za wydanie wypisów i wyrysów z operatu ewidencji gruntów dokonuje się po otrzymaniu Dokumentu Obliczenia Opłaty na konto Starostwa Powiatowego w Jaśle ul. Rynek 18:
15 8636 0005 2006 0004 5740 0055 Bank Spółdzielczy w Rymanowie
Odbiór/wysyłka zamówionych materiałów następuje po uprzednim okazaniu dowodu wpłat.
Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – 17,00 zł
(z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawca jest podmiotem zwolnionym z opłaty skarbowej). Opłaty skarbowej można dokonać w kasie Urzędu Miasta w Jaśle ul. Rynek 12 lub na rachunek bankowy nr: Bank Spółdzielczy w Bieczu, Oddział w Jaśle 33 8627 1011 2001 0048 6891 0003. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku.
Komórka odpowiedzialna za prowadzenie sprawy
Wydział Geodezji, Katastru i Nieruchomości Starostwa Powiatowego w Jaśle, Referat Ewidencji Gruntów i Budynków:
- jedn. ewid. miasto Jasło, Skołyszyn, Krempna, Dębowiec, pokój 32 tel. (13) 448 64 80 lub (13) 448 34 10 wew. 210;
- jedn. ewid. Jasło, Osiek Jasielski, Brzyska, pokój 31 tel. (13) 448 64 78 lub (13) 448 34 10 wew. 207;
- jedn. ewid. Tarnowiec, Nowy Żmigród, Kołaczyce, pokój 30 tel. (13) 448 64 82 lub (13) 448 34 10 wew. 212.
Miejsce składania dokumentów
- osobiście w budynku Starostwa Powiatowego w Jaśle;
- pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Jaśle ul. Rynek 18 38-200 Jasło;
- poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Starostwa Powiatowego w Jaśle ePUAP;
- poprzez Portal Interesanta.
Termin załatwienia sprawy
Wypisy z rejestru gruntów, budynków i lokali oraz wyrysy z mapy ewidencyjnej wydawane są
w terminie do 7 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku. W przypadku załatwiania sprawy drogą korespondencyjną, po otrzymaniu zamówienia wysyłany jest rachunek, a po jego opłaceniu dosyłane są zamawiane dokumenty.
Tryb odwoławczy
Nie dotyczy.
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Zgodnie z treścią rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 (Dz. Urz. UE L 2016, Nr 119) dalej zwanego RODO, informujemy że:
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Starosta Jasielski, ul. Rynek 18, 38-200 Jasło,
dalej jako Administrator. - Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest pod adresem: iod@powiat.jaslo.pl
- Pastwa dane osobowe przetwarzane są w celu rozpatrzenia sprawy Administracyjnej, na podstawie
art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w związku z realizacją obowiązku prawnego. - Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty uprawnione
na podstawie obowiązujących przepisów prawa w związku z realizacją przez Administratora celu,
o którym mowa w pkt. 3. - Państwa dane będą przechowywane przez czas rozpatrywania sprawy, a następnie przechowywane przez okres oraz w zakresie wymaganym zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Posiadają Państwo prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych,
ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz przenoszenia danych. - Mają Państwo prawo wniesienia skargi na czynności przetwarzania do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Skorzystać z uprawnień wskazanych w pkt. 6 można wysyłając odpowiednie żądanie na adres Inspektora Ochrony danych wskazany w pkt. 2.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże odmowa ich podania uniemożliwi rozpatrzenie Państwa sprawy.
- Ze względu na złożoność pełnej informacji odnoszącej się do przetwarzania Państwa danych osobowych, w związku z obowiązkiem zagwarantowania aktualności, przejrzystości i przystępności treści niniejszej klauzuli informacyjnej w odbiorze, jej treść została ograniczona. Na naszej stronie internetowej www.powiat.jaslo.pl w zakładce STAROSTWO POWIATOWE / OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH publikujemy rejestr podmiotów przetwarzających oraz dane z rejestru czynności przetwarzania, gdzie znajdziecie Państwo szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania, podstawy prawnej, okresu przechowywania danych osobowych oraz podmiotów, którym przekazywane mogą być Państwa dane.
Informacje dodatkowe
W celu potwierdzenia uiszczenia należności za zamawiane materiały należy przedstawić potwierdzenie zapłaty.
Materiały
Wniosek o wydanie wypisu, wyrysu z EGiBWniosek_o_wydanie_wypisu,_wyrysu_z_EGiB..pdf 0.37MB Opłaty za wypisy/wyrysy są naliczane zgodnie z załącznikiem do ustawy prawo geodezyjne i kartograficzne. Cennik opłat za wypisy i wyrysy z operatu ewidencyjnego
cennik_za_wypisy_i_wyrysy_z_operatu_ewidencyjnego.pdf 0.18MB
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne
Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków