W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Refundacja podatku VAT za paliwo gazowe

zdjęcie przedstawia po lewej stronie dłonie trzymające smartfon, po prawej stronie grafiki na beżowym tle z zarysem kartki napis Komunikat

Przypominamy o możliwości złożenia wniosku o refundację podatku VAT za paliwo gazowe dla gospodarstw domowych.

Komu przysługuje refundacja podatku VAT:

    - gospodarstwu domowemu, które jako główne źródło ogrzewania wykorzystuje kocioł na paliwa gazowe. Za paliwa gazowe rozumie się gaz ziemny dostarczany za pomocą sieci gazowej,
    - źródło ogrzewania zostało wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków CEEB,
    - przeciętne miesięczne dochody, w przypadku gospodarstwa jednoosobowego, nie przekraczają 2100 zł, lub 1500 zł na osobę w przypadku gospodarstwa wieloosobowego.

W przypadku wniosków złożonych od 1 stycznia do 31 lipca 2023 r. obowiązuje dochód z 2021 r. W przypadku wniosków złożonych od 1 sierpnia do 31 grudnia 2023 r. dochód z 2022 r. Dochody weryfikowane są jednorazowo, podczas złożenia 1-wszego wniosku o refundację. O refundację VAT można się ubiegać przez cały rok 2023.  Do wniosku konieczne będzie dołączenie faktury, która dokumentuje dostarczanie paliw gazowych do odbiorcy (gospodarstwa domowego) oraz dowód zapłaty. Wniosek o refundację VAT należy złożyć w ciągu 30 dni od daty otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie gazu.

Jak otrzymać dodatek:
   - o refundację VAT można się ubiegać przez cały rok 2023
   - wnioski składa się w urzędzie zgodnym z miejscem zamieszkania. W gminie Słupca obsługą dodatku gazowego dla gospodarstw domowych zajmuje się Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, wnioski w tradycyjnej formie       można składać w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Słupcy, pok. nr 25 w  godzinach pracy GOPS-u tel. kontaktowy: 63/2743676 wew. 36, 40
   - przyznanie refundacji nie wymaga wydania decyzji – informacja o rozstrzygnięciu sprawy zostanie przesłana na adres poczty elektronicznej zamieszczony we wniosku
   - do wniosku należy dołączyć fakturę, która dokumentuje dostarczanie paliw gazowych do odbiorcy (gospodarstwa domowego) oraz dowód zapłaty
   - wysokość refundacji będzie odpowiadała kwocie podatku VAT z opłaconej faktury załączonej do wniosku
   - wniosek o refundację podatku VAT za paliwo gazowe dla swojego gospodarstwa domowego można złożyć również przez internet, potrzeba do tego profilu zaufanego, e-dowodu lub certyfikatu kwalifikowanego.

{"register":{"columns":[]}}