W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Obwieszczenie informujące o wydaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

Obwieszczenie

Działając na podstawie artykuł 74 ustęp 3, artykuł 85 ustęp 3 w związku z artykuł 38 i artykuł 3 ustęp 1 punkt 11 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (teks jednolity Dziennik Ustaw z 2023 roku pozycja 1094 ze zmianami) oraz artykuł 10 paragraf 1, artykuł 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (teks jednolity Dziennik Ustaw z 2023 roku pozycja 775 ze zmianami)

Burmistrz Konstantynowa Łódzkiego zawiadamia, że w dniu 29 kwietnia 2024 roku została wydana decyzja znak OŚ.6220.44-12.2023.WK o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na „Budowie zbiornika podziemnego na olej opałowy wraz z infrastrukturą towarzyszącą zasilającą obiekty produkcyjne stanowiącego awaryjne źródło zaopatrzenia Zakładu Włókienniczego Biliński Spółka Jawna w czynnik grzewczy zlokalizowanego w Konstantynowie Łódzkim przy  ulicy Mickiewicza 29 na działce o numer ewidencyjnym 157/3, obręb K-8”.

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi postanowieniem z dnia 19 marca 2024 roku (data wpływu: 19.03.2023 roku znak WOOŚ.4220.929.2023.MRe.4) wyraził opinię, że dla przedmiotowego przedsięwzięcia nie istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Pabianicach pismem z dnia 8 marca 2024 roku (data wpływu: 11.03.2024 roku numer ZNS.90281.1.2024) wyraził opinię, że nie stwierdza potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i sporządzenia raportu pod kątem wymagań higienicznych i zdrowotnych.

Dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich w Sieradzu pismem z dnia 15 stycznia 2024 roku (data wpływu 17.01.2024 roku numer PO.ZZŚ.5.4901.534.2023.AC) wyraził opinię, w której nie stwierdził potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko. Opinia została podtrzymana pismem z dnia 26 lutego 2024 roku (data wpływu 26.02.2024 roku numer PO.ZZŚ.5.4901.534.2023.1.AC).Szczegółowe informacje można uzyskać w godzinach pracy Urzędu Miejskiego w Konstantynowie Łódzkim pokój 7, I piętro.

Obwieszczenia w przedmiotowej sprawie będą zamieszczane na stronie www.konstantynow.pl w zakładce Aktualności – Obwieszczenia na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Konstantynowie Łódzkim oraz na tablicy ogłoszeń przy ulicy ulicy Lutomierskiej 8.

Zawiadomienie bądź doręczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia.

Treść decyzji jest dostępna na stronie konstantynow.pl w zakładce Aktualności – Obwieszczenia wraz z niniejszym obwieszczeniem.

Dzień publicznego obwieszczenia: 29 kwietnia 2024 roku
Konstantynów Łódzki, 29 kwietnia 2024 roku OŚ.6220.44-13.2023.WK

Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach

Na podstawie artykuł 71 ustęp 1, ustęp 2 punkt 2, artykuł 75 ustęp 1 punkt 4, artykuł 84 ustęp 2 i 85 ustęp 2 punkt 1 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity Dziennik Ustaw 2023 pozycja 1094 ze zmianami.) – zwanej dalej ustawą ooś, paragraf 3 ustęp 1 punkt 35 litera b Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 roku w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dziennik Ustaw z 2019 roku, pozycja 1839 ze zmianami), w związku z artykuł 123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dziennik Ustaw z 2024 roku pozycja 572 ze zmianami.), po rozpatrzeniu wniosku Zakładu Włókienniczego Biliński Spółka Jawna  o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na „Budowie zbiornika podziemnego na olej opałowy wraz  z infrastrukturą towarzyszącą zasilającą obiekty produkcyjne stanowiącego awaryjne źródło zaopatrzenia Zakładu Włókienniczego Biliński Spółka Jawna w czynnik grzewczy zlokalizowanego w Konstantynowie Łódzkim przy ul. Mickiewicza 29 na działce o nr ew. 157/3, obręb K-8” i po zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Pabianicach oraz Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Sieradzu

orzekam na rzecz Zakładu Włókienniczego Biliński Spółka Jawna z siedzibą w Konstantynowie Łódzkim przy ul. Mickiewicza 29, 95-050 Konstantynów Łódzki

  1. I.    Realizację przedmiotowego przedsięwzięcia i stwierdzam brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko;
  2. II.    Określam następujące warunki oraz wymagania:
    1. zaplecze techniczne, miejsca magazynowania materiałów budowlanych i odpadów oraz miejsca postoju maszyn budowlanych i sprzętu transportowego należy zorganizować na terenie utwardzonym, w sposób zabezpieczający przed przedostawaniem się zanieczyszczeń do gruntu;
    2. teren inwestycji, na wypadek narażenia środowiska gruntowo - wodnego na zanieczyszczenia substancjami ropopochodnych, wyposażyć w sorbenty;
    3. w czasie prowadzenia robót budowlanych należy prowadzić stały monitoring stanu technicznego sprzętu budowlanego i transportowego oraz przypadków wystąpienia zanieczyszczenia gruntu i neutralizację miejsc mogących powodować ewentualnie zagrożenia dla środowiska gruntowo - wodnego;
    4. sprzęt i maszyny wykorzystywane podczas realizacji inwestycji powinien spełniać odpowiednie standardy jakościowe, techniczne, wykluczające emisje do wód i do ziemi zanieczyszczeń z grupy ropopochodnych (oleje, smary, paliwo);
    5. w przypadku przedostania się zanieczyszczeń do gruntu lub wód bezzwłocznie podjąć działania zmierzające do usunięcia skutków i przyczyn awarii.

Uzasadnienie

W dniu 19 grudnia 2023 roku wpłynął wniosek Zakładu Włókienniczego Biliński Spółka Jawna  złożony przez pełnomocnika o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na „Budowie zbiornika podziemnego na olej opałowy wraz z infrastrukturą towarzyszącą zasilającą obiekty produkcyjne stanowiącego awaryjne źródło zaopatrzenia Zakładu Włókienniczego Biliński Spółka Jawna w czynnik grzewczy zlokalizowanego w Konstantynowie Łódzkim przy ul. Mickiewicza 29 na działce o nr ew. 157/3, obręb K-8”.
Planowane przedsięwzięcie należy do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, o których mowa w paragraf 3 ustęp 1 punkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 roku w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dziennik Ustaw z 2019 roku, pozycja 1839 ze zmianami.) to jest:

  • paragraf 3 ustęp 1 punkt 35 litera b: instalacje do podziemnego magazynowania produktów naftowych - inne niż wymienione w paragraf 2 ustęp 1 punkt 22, z wyłączeniem instalacji do magazynowania paliw wykorzystywanych na potrzeby gospodarstw domowych, zbiorników na gaz płynny o łącznej pojemności nie większej niż 20 m3 oraz zbiorników na olej o łącznej pojemności nie większej niż 3 m3.

Przedmiotowa inwestycja należy do przedsięwzięć, dla których wymagane jest uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zaś przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko jest fakultatywne.

Organ wystąpił o wydanie opinii w sprawie obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Pabianicach oraz Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Sieradzu. 

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi postanowieniem z dnia 19 marca 2024 roku (data wpływu: 19.03.2023 roku znak WOOŚ.4220.929.2023.MRe.4) wyraził opinię, że dla przedmiotowego przedsięwzięcia nie istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Pabianicach pismem z dnia 8 marca 2024 roku (data wpływu: 11.03.2024 roku nr ZNS.90281.1.2024) wyraził opinię, że nie stwierdza potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i sporządzenia raportu pod kątem wymagań higienicznych i zdrowotnych.

Dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich w Sieradzu pismem z dnia 15 stycznia 2024 roku (data wpływu 17.01.2024 roku nr PO.ZZŚ.5.4901.534.2023.AC) wyraził opinię, w której nie stwierdził potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko. Opinia została podtrzymana pismem z dnia 26 lutego 2024 roku (data wpływu 26.02.2024 roku nr PO.ZZŚ.5.4901.534.2023.1.AC).

Organ uwzględniając łączne uwarunkowania określone w artykuł 63 ustęp 1 ustawy ooś oraz po uzyskaniu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Pabianicach oraz Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Sieradzu uznał, że nie jest konieczne przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko dla przedmiotowego przedsięwzięcia.

Planowane przedsięwzięcie polegać będzie na budowie instalacji oleju opałowego dla potrzeb rezerwowego awaryjnego zasilania istniejących kotłów parowych w źródło ciepła dla prowadzonych procesów technologicznych zakładu włókienniczego. 

Przedsięwzięcie realizowane będzie na działce ewid. nr 157/3 obręb K-8 w mieście Konstantynowie Łódzkim, na terenie całkowicie przekształconym antropogenicznie, przy istniejącej hali produkcyjnej. 

Przedmiotowy teren nie jest objęty ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. 

W najbliższym otoczeniu całego zakładu występują:

  1. na wschód: dolina rzeki Jasieniec i ulica Browarna, wraz z zabudową niską mieszkalną i zakładami przemysłowo-usługowymi,
  2. na północ: zabudowa niska mieszkalna, zakłady przemysłowo-usługowe, nieużytki, dalej ul. Lutomierska,
  3. na zachód: tereny rolnicze, nieużytki rolne,
  4. na południe: tereny dawnego Zakładu Konstilana, dolina rzeki Jasieniec i rzeki Ner, tereny rolne, nieużytki, drobna zabudowa mieszkalna

Realizacja przedsięwzięcia nie będzie związana z usuwaniem zadrzewień i zakrzewień.
Cała instalacja składać się będzie z:

  1. 1 zbiornika podziemnego dwupłaszczowego o łącznej pojemności 50 m3 z podziałem na trzy komory: 30 m3 + 10 m3 + 10 m3;
  2. budynku przepompowni usytuowanego przy zbiorniku (z zainstalowanymi 2 pompami ssąco-tłoczącymi oraz zespołem elektrozaworów);
  3. linii dystrybucji oleju opałowego od zbiornika przez przepompownię do kotłowni parowej oraz linii powrotnej do zbiornika.

Proces technologiczny związany z posadowieniem zbiornika będzie obejmował swoim zakresem: budowę betonowej płyty fundamentowej pod zbiornik, posadowienie zbiornika na płycie fundamentowej, budowę instalacji pompowej, wykonanie instalacji elektrycznej zasilającej i sterującej przepływem, budowę rurociągu tłocznego, wykonanie instalacji z monitoringiem stanu ilości substancji, oraz jej przepełnienia, wykonanie instalacji monitoringu szczelności zbiornika, wykonanie instalacji uziemiającej.

System pracy zakładu i wielkość zatrudnienia nie ulegną zmianie w wyniku realizacji przedmiotowego przedsięwzięcia.

Przedmiotowa instalacja będzie źródłem awaryjnym zaopatrzenia w czynnik grzewczy w przypadku ograniczeń dostaw gazu sieciowego lub spadku ciśnień w sieci uniemożliwiającego prawidłową pracę maszyn technologicznych.

Instalacja nie będzie źródłem dodatkowych emisji ze spalania, bo eksploatowana będzie zamiennie z instalacją gazową. Zużycie oleju szacuje się na ok. 4000 m3/rok.

Powierzchnia zajęta pod realizację instalacji na terenie przemysłowym wyniesie (max) 324 m2, przy czym projektowana powierzchnia utwardzona to 17 m2, a projektowana powierzchnia zabudowy kontenera to 5,0 m3.

W miejscu posadowienia zbiornika wykonano badania geologiczne. Wody podziemne nawiercono na głębokości 3,35 m p.p.t.

Planowany zbiornik będzie miał kształt walca o średnicy zewnętrznej 2,5 m i długości 10,8 m i umieszczony zostanie tuż pod powierzchnią terenu na głębokości 2,9 m.
Nie przewiduje się wystąpienia oddziaływań skumulowanych przedmiotowego przedsięwzięcia z uwagi na jego skalę.

Na etapie realizacji przedsięwzięcia przewiduje się zużycie wody w ilości 2 m3, energii elektrycznej w ilości 20 kWh, piasku w ilości ok. 100 Mg, żwiru w ilości ok. 20 Mg, betonu – ok. 50 Mg, stali – ok.  10 Mg, kostki betonowej – ok. 8 Mg.

Na etapie eksploatacji przewiduje się zapotrzebowanie na energię elektryczną w ilości ok. 0,2 MWh/rok.

Operacje napełniania zbiornika prowadzone będą wyłącznie w porze dnia.

Projektowane zamierzenie inwestycyjne w fazie eksploatacji nie wymaga zaopatrzenia w wodę. Woda na potrzeby funkcjonowania zakładu związane z zapotrzebowaniem na cele sanitarne oraz przemysłowe pobierana jest i będzie na dotychczasowych warunkach z istniejącego ujęcia głębinowego i miejskiej sieci wodociągowej.

Wody deszczowe odprowadzane są i będą do istniejącej kanalizacji deszczowej. W związku z realizacją przedsięwzięcia nie zmieni się odprowadzana ilość wód opadowych.
Projektowane zamierzenie inwestycyjne, w fazie eksploatacji, nie będzie związane z wytwarzaniem odpadów.

W trakcie prowadzonych prac budowlanych źródłami emisji będą: transport samochodowy związany z dostawami materiałów do budowy i prace budowlano-montażowe.
Hałas związany z robotami budowlanymi nie podlega normalizacji. Emisja hałasu powstająca w skutek realizacji inwestycji będzie mieć charakter czasowy, krótkotrwały i zniknie po zakończeniu prac budowlanych. Zaleca się jednak taką organizację pracy aby maksymalnie ograniczyć jego uciążliwe oddziaływanie dla najbliższej okolicy. W tym celu należy: korzystać z maszyn, urządzeń budowlanych i środków transportu, których stan techniczny nie budzi zastrzeżeń, zadbać o dobry stan techniczny maszyn i urządzeń poprzez systematyczną ich konserwację, wyłączać silniki pojazdów w trakcie postoju.

Podczas prowadzenia prac budowlanych zostaną wydzielone miejsca do parkowania maszyn budowlanych (zaplecze budowy), na terenie utwardzonym i zabezpieczonym przed ewentualnym wpływem substancji ropopochodnych na środowisko gruntowo-wodne, z dala od zieleni wysokiej znajdującej się w obrębie zakładu. Na terenie zakładu nie będą prowadzone naprawy sprzętu, który uległ awarii podczas prowadzenia robót budowlanych. Na etapie realizacji przedsięwzięcia przewiduje się wytwarzanie odpadów opakowaniowych z grupy 15, odpadów betonu i gruzu z grupy 17, gleby i ziemi, kabli oraz odpadów komunalnych (także niezmieszanych).

Wytworzone odpady przekazywane będą firmom posiadającym stosowne zezwolenia na zbieranie i transport odpadów do miejsc ich odzysku czy unieszkodliwienia, chyba, że dla danej grupy odpadów obowiązek taki nie występuje.

Wytworzone odpady, gromadzone będą selektywnie w oznakowanych, kontenerach (poza gruntem). Odpady niebezpieczne magazynowane będą w atestowanych pojemnikach. Natomiast grunt z wykopów przy realizacji infrastruktury technicznej zostanie bezpośrednio ładowany na podstawione pojazdy celem transportu do odzysku czy unieszkodliwienia. W trakcie etapu eksploatacji planowanego przedsięwzięcia nie przewiduje się ponadnormatywnej emisji hałasu (nowe źródło stanowi okresowy dowóz paliwa). Źródłem emisji spalin w trakcie realizacji inwestycji będą jedynie pojazdy transportujące poszczególne materiały budowlane oraz konstrukcyjne na teren przedsięwzięcia. Prace na etapie realizacji będą mieć charakter okresowy.

Emisje gazów i pyłów oraz hałasu nie będą przekraczać dopuszczalnych norm określonych w przepisach prawa i powodować zagrożenia dla zdrowia ludzi. 
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 29 stycznia 2016 roku w sprawie rodzajów i ilości znajdujących się w zakładzie substancji niebezpiecznych, decydujących o zaliczeniu zakładu do zakładu o zwiększonym lub dużym ryzyku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej (Dziennik Ustaw pozycja 138) planowane przedsięwzięcie nie jest zaliczane do zakładów o zwiększonym lub dużym ryzyku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej.

Przedmiotowe przedsięwzięcie przy zastosowaniu przedstawionej technologii nie będzie wiązać się z ryzykiem wystąpienia katastrof naturalnych i budowlanych.
Z karty informacyjnej przedsięwzięcia wynika, że planowane przedsięwzięcie nie jest położone na obszarach wodno-błotnych lub innych obszarach o niskim poziomie wód gruntowych w tym siedliskach łęgowych oraz przy ujściu rzek.

Ze względu na skalę i charakter przedmiotowe przedsięwzięcie nie będzie istotnie wpływać na zmiany klimatu.

Planowane przedsięwzięcie leży poza obszarami wybrzeży i obszarami morskimi oraz poza obszarami górskimi i leśnymi. Przedsięwzięcie nie znajduje się w strefie ochronnej ujęć wód i na obszarze ochronnym zbiorników wód śródlądowych. 

Teren objęty przedsięwzięciem położony jest poza korytarzami ekologicznymi i poza obszarami chronionymi na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody (Dziennik Ustaw z 2023 roku pozycja 1336 ze zmianami.). Najbliżej położonym obszarem chronionym jest zespół przyrodniczo-krajobrazowy Międzyrzecze Neru i Dobrzynki – w odległości ok. 5,0 km.
Mając na uwadze skalę i zakres przedsięwzięcia nie przewiduje się wpływu przedsięwzięcia na cele ochrony ww. obszaru chronionego.

Planowane przedsięwzięcie położone jest poza obszarami Natura 2000. Najbliżej od terenu przedsięwzięcia położony jest specjalny obszar ochrony siedlisk Grądy nad Lindą PLH100022 – w odległości ok. 13,9 km. 

Biorąc pod uwagę odległość terenu przedsięwzięcia do ww. obszaru Natura 2000, uwzględniając cele ochrony tego obszaru, gatunki i typy siedlisk przyrodniczych będące przedmiotami ochrony, a także zagrożenia i cele działań ochronnych określone dla poszczególnych przedmiotów ochrony, należy uznać, że skala przedsięwzięcia jest za mała (biorąc pod uwagę m.in. zasięg przyszłego leja depresji), by stwierdzić jakiekolwiek znaczące negatywne oddziaływanie na cele ochrony tego obszaru Natura 2000. Przedsięwzięcie nie będzie powodować pogorszenia stanu siedlisk przyrodniczych lub siedlisk gatunków roślin i zwierząt, dla ochrony których wyznaczono dany obszar Natura 2000, nie będzie wpływało negatywnie na gatunki, dla ochrony których został wyznaczony obszar oraz nie pogorszy integralności obszaru Natura 2000 i jego powiązania z innymi obszarami.

Z karty informacyjnej nie wynika, aby w rejonie przedsięwzięcia zidentyfikowano obszary, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone lub istnieje prawdopodobieństwo ich przekroczenia (w tym standardy jakości gleby lub ziemi oraz wód podziemnych).

Z karty informacyjnej wynika, że przedsięwzięcie nie znajduje się w obrębie terenów o znaczeniu archeologicznym, historycznym i kulturowym. 

Zgodnie z danymi Głównego Urzędu Statystycznego gęstość zaludnienia miasta Konstantynowa Łódzkiego wg stanu na 1 stycznia 2023 roku wynosi 703 os./km2.
Przedsięwzięcie nie znajduje się na obszarze przylegającym do jezioroku W rejonie realizacji przedsięwzięcia brak jest uzdrowisk i obszarów ochrony uzdrowiskowej. Przedsięwzięcie nie powinno znacząco oddziaływać na przylegające tereny.

Ze względu na lokalizację i charakter przedsięwzięcia nie istnieje możliwość wystąpienia transgranicznego oddziaływania na środowisko.

Na podstawie informacji zawartych w karcie informacyjnej można stwierdzić brak możliwości wystąpienia oddziaływania o znacznej wielkości lub złożoności. Przedmiotowe przedsięwzięcie zarówno w fazie eksploatacji jak i w fazie realizacji przy zachowaniu odpowiednich środków i technik nie powinno znacząco oddziaływać na środowisko. 

Obwieszczeniem z dnia 28 czerwca 2023 roku znak: OŚ.6220.44-1.2023.WK wyznaczono stronom 7-dniowy termin od daty uznania zawiadomienia za doręczone na zapoznanie się ze zgromadzonym materiałem dowodowym oraz wypowiedzenia się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań. We wskazanym terminie nie wpłynęły żadne pisma w przedmiotowej sprawie.

Biorąc powyższe pod uwagę należało orzec jak w sentencji.


POUCZENIE

  1. Od niniejszej decyzji służy stronom prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi za pośrednictwem Burmistrza Konstantynowa Łódzkiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
  2. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.  Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania decyzja staje się ostateczna i prawomocna co oznacza, iż decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Nie jest możliwe skuteczne cofnięcie oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania.
  3. W przypadku zasiedlenia terenu przedsięwzięcia przez chronione gatunki roślin, zwierząt, bądź grzybów, przed przenoszeniem osobników gatunków chronionych, przed rozpoczęciem prac mogących doprowadzić do zniszczenia osobników gatunków chronionych i ich siedlisk, umyślnego płoszenia bądź niepokojenia, lub mogących mieć inny negatywny wpływ na gatunki chronione należy uzyskać stosowne zezwolenia, zgodnie z przepisami odrębnymi.


Załączniki:
1.    Charakterystyka planowanego przedsięwzięcia zgodnie z artykuł 82 ustęp 3 ustawy ooś
 

Konstantynów Łódzki, 29 kwietnia 2024 roku OŚ.6220.44-12.2023.WK

Charakterystyka przedsięwzięcia

Załącznik do decyzji nr OŚ.6220.44-12.2023.WK

Charakterystyka planowanego przedsięwzięcia zgodnie z artykułem 82 ust. 3 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tejst jednolity Dziennik Ustaw 2023 pozycja 1094 ze zmianami)

Planowane przedsięwzięcie polegać będzie na budowie instalacji oleju opałowego dla potrzeb rezerwowego awaryjnego zasilania istniejących kotłów parowych w źródło ciepła dla prowadzonych procesów technologicznych zakładu włókienniczego. 

Przedsięwzięcie realizowane będzie na działce ewid. nr 157/3 obręb K-8 w mieście Konstantynowie Łódzkim, na terenie całkowicie przekształconym antropogenicznie, przy istniejącej hali produkcyjnej. 

Przedmiotowy teren nie jest objęty ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. 

W najbliższym otoczeniu całego zakładu występują:

  1. na wschód: dolina rzeki Jasieniec i ulica Browarna, wraz z zabudową niską mieszkalną i zakładami przemysłowo-usługowymi,
  2. na północ: zabudowa niska mieszkalna, zakłady przemysłowo-usługowe, nieużytki, dalej ul. Lutomierska,
  3. na zachód: tereny rolnicze, nieużytki rolne,
  4. na południe: tereny dawnego Zakładu Konstilana, dolina rzeki Jasieniec i rzeki Ner, tereny rolne, nieużytki, drobna zabudowa mieszkalna

Realizacja przedsięwzięcia nie będzie związana z usuwaniem zadrzewień i zakrzewień.

Cała instalacja składać się będzie z :

  1. 1 zbiornika podziemnego dwupłaszczowego o łącznej pojemności 50 m3 z podziałem na trzy komory: 30 m3 + 10 m3 + 10 m3;
  2. budynku przepompowni usytuowanego przy zbiorniku (z zainstalowanymi 2 pompami ssąco-tłoczącymi oraz zespołem elektrozaworów);
  3. linii dystrybucji oleju opałowego od zbiornika przez przepompownię do kotłowni parowej oraz linii powrotnej do zbiornika.

Proces technologiczny związany z posadowieniem zbiornika będzie obejmował swoim zakresem: budowę betonowej płyty fundamentowej pod zbiornik, posadowienie zbiornika na płycie fundamentowej, budowę instalacji pompowej, wykonanie instalacji elektrycznej zasilającej i sterującej przepływem, budowę rurociągu tłocznego, wykonanie instalacji z monitoringiem stanu ilości substancji, oraz jej przepełnienia, wykonanie instalacji monitoringu szczelności zbiornika, wykonanie instalacji uziemiającej.

Emisja hałasu
Hałas związany z robotami budowlanymi nie podlega normalizacji. Emisja hałasu powstająca w skutek realizacji inwestycji będzie mieć charakter czasowy, krótkotrwały i zniknie po zakończeniu prac budowlanych. Zaleca się jednak taką organizację pracy aby maksymalnie ograniczyć jego uciążliwe oddziaływanie dla najbliższej okolicy. W tym celu należy: korzystać z maszyn, urządzeń budowlanych i środków transportu, których stan techniczny nie budzi zastrzeżeń, zadbać o dobry stan techniczny maszyn i urządzeń poprzez systematyczną ich konserwację, wyłączać silniki pojazdów w trakcie postoju.

W trakcie etapu eksploatacji planowanego przedsięwzięcia nie przewiduje się ponadnormatywnej emisji hałasu (nowe źródło stanowi okresowy dowóz paliwa). Emisje hałasu nie będą przekraczać dopuszczalnych norm określonych w przepisach prawa i powodować zagrożenia dla zdrowia ludzi. 

Emisja pyłów i gazów
Źródłem emisji spalin w trakcie realizacji inwestycji będą jedynie pojazdy transportujące poszczególne materiały budowlane oraz konstrukcyjne na teren przedsięwzięcia. Prace na etapie realizacji będą mieć charakter okresowy.

Emisje gazów i pyłów nie będą przekraczać dopuszczalnych norm określonych w przepisach prawa i powodować zagrożenia dla zdrowia ludzi.

Emisja ścieków bytowych i deszczowych 
Wody deszczowe odprowadzane są i będą do istniejącej kanalizacji deszczowej. W związku z realizacją przedsięwzięcia nie zmieni się odprowadzana ilość wód opadowych.

Emisja odpadów
Na etapie realizacji przedsięwzięcia przewiduje się wytwarzanie odpadów opakowaniowych z grupy 15, odpadów betonu i gruzu z grupy 17, gleby i ziemi, kabli oraz odpadów komunalnych (także niezmieszanych).

Wytworzone odpady przekazywane będą firmom posiadającym stosowne zezwolenia na zbieranie i transport odpadów do miejsc ich odzysku czy unieszkodliwienia, chyba, że dla danej grupy odpadów obowiązek taki nie występuje.

Wytworzone odpady, gromadzone będą selektywnie w oznakowanych, kontenerach (poza gruntem). Odpady niebezpieczne magazynowane będą w atestowanych pojemnikach. Natomiast grunt z wykopów przy realizacji infrastruktury technicznej zostanie bezpośrednio ładowany na podstawione pojazdy celem transportu do odzysku czy unieszkodliwienia.

Projektowane zamierzenie inwestycyjne, w fazie eksploatacji, nie będzie związane z wytwarzaniem odpadów.

Oddziaływania na obszary chronione
Teren objęty przedsięwzięciem położony jest poza korytarzami ekologicznymi i poza obszarami chronionymi na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody (Dziennik Ustaw z 2023 roku pozycja 1336 ze zmianami). Najbliżej położonym obszarem chronionym jest zespół przyrodniczo-krajobrazowy Międzyrzecze Neru i Dobrzynki – w odległości około 5,0 km.

Mając na uwadze skalę i zakres przedsięwzięcia nie przewiduje się wpływu przedsięwzięcia na cele ochrony ww. obszaru chronionego.
Planowane przedsięwzięcie położone jest poza obszarami Natura 2000. Najbliżej od terenu przedsięwzięcia położony jest specjalny obszar ochrony siedlisk Grądy nad Lindą PLH100022 – w odległości około 13,9 km. 

Biorąc pod uwagę odległość terenu przedsięwzięcia do ww. obszaru Natura 2000, uwzględniając cele ochrony tego obszaru, gatunki i typy siedlisk przyrodniczych będące przedmiotami ochrony, a także zagrożenia i cele działań ochronnych określone dla poszczególnych przedmiotów ochrony, należy uznać, że skala przedsięwzięcia jest za mała (biorąc pod uwagę m.in. zasięg przyszłego leja depresji), by stwierdzić jakiekolwiek znaczące negatywne oddziaływanie na cele ochrony tego obszaru Natura 2000. Przedsięwzięcie nie będzie powodować pogorszenia stanu siedlisk przyrodniczych lub siedlisk gatunków roślin i zwierząt, dla ochrony których wyznaczono dany obszar Natura 2000, nie będzie wpływało negatywnie na gatunki, dla ochrony których został wyznaczony obszar oraz nie pogorszy integralności obszaru Natura 2000 i jego powiązania z innymi obszarami.

Konstantynów Łódzki, 29 kwietnia 2024 roku OŚ.6220.44-12-2.2023.WK

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
29.04.2024 11:25 Wincenty Kołacz
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Referat Ochrony Środowiska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Obwieszczenie informujące o wydaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach 1.0 29.04.2024 11:25 Wincenty Kołacz

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}