W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Obwieszczenie informujące o wydaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

Obwieszczenie informujące o wydaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie zespołu magazynowo - produkcyjnego wraz z częściami socjalno-biurowymi i infrastrukturą towarzyszącą zlokalizowaną na działkach numer 28/7, 28/11, 28/12, 28/13, 28/14, 28/15, 28/16, 28/17, 28/18, 28/19, 28/20, 28/21, 28/22, 28/23, 28/24, 28/25 w Konstantynów Łódzki obręb K-21

Obwieszczenie

Działając na podstawie artykuł 74 ustęp 3, artykuł 85 ustęp 3 w związku z artykuł 38 i artykuł 3 ustęp 1 punkt 11 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity Dziennik Ustaw 2023 pozycja 1094 ze zmianami) oraz artykuł 10 paragraf 1, artykuł 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dziennik Ustaw z 2023 roku pozycja 775 ze zmianami)

Burmistrz Konstantynowa Łódzkiego zawiadamia, że: 

w dniu 6 września 2023 roku została wydana decyzja znak OŚ.6220.22-14.2023.WKo środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pod nazwą „Budowa zespołu magazynowo - produkcyjnego wraz z częściami socjalno-biurowymi i infrastrukturą towarzyszącą zlokalizowana na dz. nr 28/7, 28/11, 28/12, 28/13, 28/14, 28/15, 28/16, 28/17, 28/18, 28/19, 28/20, 28/21, 28/22, 28/23, 28/24, 28/25 w Konstantynów Łódzki obroku K-21”.

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi pismem z dnia 19 lipca 2023 roku (data wpływu: 19.07.2023 roku znak WOOŚ.4220.345.2023.MProku3) wyraził opinię, że dla przedmiotowego przedsięwzięcia nie istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Pabianicach pismem z dnia 26 czerwca 2023 roku (data wpływu: 21.04.2023 roku nr PPIS.ZNS.90281.23.2023) wyraził opinię, że nie stwierdza potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i sporządzenia raportu pod kątem wymagań higienicznych i zdrowotnych.

Dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich w Sieradzu pismem z dnia 14 lipca 2023 roku (data wpływu 14.07.2023 roku nr PO.ZZŚ.5.4901.220.2023.Kog) wyraził opinię, w której nie stwierdził potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.

Szczegółowe informacje można uzyskać w godzinach pracy Urzędu Miejskiego w Konstantynowie Łódzkim pokój 7, I piętro.

Obwieszczenia w przedmiotowej sprawie będą zamieszczane na stronie konstantynow.pl w zakładce Aktualności - Obwieszczenia oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Konstantynowie Łódzkim oraz na tablicy ogłoszeń ulicy Niesięcin /Aleksandrowska.

Zawiadomienie bądź doręczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia.

Treść decyzji jest dostępna na stronie konstantynow.pl w zakładce Aktualności – Obwieszczenia wraz z niniejszym obwieszczeniem.

Dzień publicznego obwieszczenia: 6 września 2023 roku

Konstantynów Łódzki, 6 września 2023 roku OŚ.6220.22-15.2023.WK

Decyzja środowiskowa

Na podstawie artykuł 71 ustęp 1, ustęp 2 punkt 2, artykuł 75 ustęp 1 punkt 4, artykuł 84 ustęp 2 i 85 ustęp 2 punkt 1 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity Dziennik Ustaw 2023 pozycja 1094 ze zmianami) – zwanej dalej ustawą ooś, paragraf 3 ustęp 1 punkt 31, punkt 37 litera d oraz punkt 54 litera b Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 roku w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dziennik Ustaw z 2019 roku, pozycja 1839 ze zm), w związku z artykuł 123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dziennik Ustaw z 2023 roku pozycja 775 ze zmianami), po rozpatrzeniu wniosku BBIM Spółka z ograniczona odpowiedzialnością o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. „Budowa zespołu magazynowo - produkcyjnego wraz z częściami socjalno-biurowymi i infrastrukturą towarzyszącą zlokalizowana na dz. nr 28/7, 28/11, 28/12, 28/13, 28/14, 28/15, 28/16, 28/17, 28/18, 28/19, 28/20, 28/21, 28/22, 28/23, 28/24, 28/25 w Konstantynów Łódzki obroku K-21” i po zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Pabianicach oraz Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Sieradzu

orzekam na rzecz BBIM Spółka z ograniczona odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie przy ulicy Prostej 20, 00-850 Konstantynów Łódzki

  1. Realizację przedmiotowego przedsięwzięcia i stwierdzam brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko;
  2. Określam następujące warunki oraz wymagania: 
    1. Na etapie prowadzenia prac budowlanych należy zastosować się do poniższych wytycznych: 
      1. odpowiednio zaplanować wszystkie prace budowlane w taki sposób, aby ograniczyć czas budowy poszczególnych etapów budowy,
      2. zaplanować wszelkie operacje z użyciem ciężkiego sprzętu,
      3. przestrzegać zasady wyłączania silników maszyn w czasie przerw w pracy,
      4. zastosować środki techniczne i organizacyjne mające na celu ograniczenie emisji pyłu z terenu przedsięwzięcia, powstającego podczas prowadzenia prac budowlanych i montażowych jak i podczas transportu materiałów budowlanych, np. w porze suchej należy ograniczyć emisję pyłu poprzez zwilżanie nawierzchni terenu budowy, osłanianie przed działaniem wiatru składowisk kruszyw, piasku zawierających drobne frakcje pyłowe poprzez ich przykrywanie plandeką w dni suche, eliminowanie niezaplanowanego składowania piasku i kruszyw, itp. Podczas transportu materiałów budowlanych (przede wszystkim pylących) należy stosować przykrycia naczep,
      5. stosować sprzęt i urządzenia w dobrym stanie technicznym, gwarantujące dotrzymanie wartości dopuszczalnych poziomów hałasu na terenach podlegających ochronie akustycznej oraz zachowanie dopuszczalnych poziomów zanieczyszczeń w powietrzu,
      6. zabezpieczyć teren budowy przed zanieczyszczeniem spowodowanym ewentualnymi wyciekami z pojazdów, maszyn i urządzeń. Plac budowy należy wyposażyć w stanowisko z sorbentem służącym likwidacji niekontrolowanych wycieków i wylewów substancji ropopochodnych,
      7. zaplecze techniczne, miejsca magazynowania materiałów budowlanych i odpadów oraz miejsca postoju maszyn budowlanych i sprzętu transportowego należy zorganizować na terenie utwardzonym, w sposób zabezpieczający przed przedostawaniem się zanieczyszczeń do gruntu,
      8. czas budowy ograniczyć wyłącznie do pory dziennej, to jest od godz. 6.00 do godz. 22.00,
      9. pracownikom budowlanym zapewnić zaplecze socjalne,
      10. w czasie prowadzenia robót budowlanych należy prowadzić stały monitoring stanu technicznego sprzętu budowlanego i transportowego oraz przypadków wystąpienia zanieczyszczenia gruntu i neutralizację miejsc mogących powodować ewentualnie zagrożenia dla środowiska gruntowo – wodnego,
      11. sprzęt i maszyny wykorzystywane podczas realizacji inwestycji powinien spełniać odpowiednie standardy jakościowe, techniczne, wykluczające emisje do wód i do ziemi zanieczyszczeń z grupy ropopochodnych (oleje, smary, paliwo),
      12.  w przypadku przedostania się zanieczyszczeń do gruntu lub wód bezzwłocznie podjąć działania zmierzające do usunięcia skutków i przyczyn awarii.
    2. W trakcie prac nie dopuszczać do tworzenia się okresowych zastoisk wodnych mogących być potencjalnymi miejscami rozrodu płazów (od początku marca do końca maja), a w przypadku ich powstania natychmiast likwidować. 
    3. Zaprojektować następujące zagospodarowanie terenu:
      1. powierzchnia zabudowy – max. 1,97 ha,
      2. powierzchnia utwardzona – max. 1,62 ha, 
      3. powierzchnia biologicznie czynna – min. 0,9 ha.
    4. Wodę na potrzeby zakładu pobierać z sieci wodociągowej. 
    5. Do czasu utworzenia sieci kanalizacyjnej, odprowadzać ścieki socjalno-bytowe do projektowanych szczelnych zbiorników bezodpływowych.
    6.  Wody opadowe i roztopowe z terenów utwardzonych odprowadzać przez wewnątrzzakładowy system kanalizacji deszczowej, podczyszczać w osadniku i separatorze substancji ropopochodnych (o nominalnej przepustowości wynoszącej 49 dm3/s), następnie po podczyszczeniu retencjonować w zbiorniku retencyjnym, a następnie odprowadzać do rowu RJ6.
    7. Do retencjonowania wód opadowych zaprojektować zbiornik o pojemności minimalnej 840 m3.
    8. W przypadku realizacji zbiornika retencyjnego otwartego, wokół zastosować ochronne ogrodzenia dla płazów np. z prefabrykatów betonowych bądź polimerobetonowych o odgiętej górnej krawędzi w kierunku zewnętrznym tworząc daszek o wysokości części naziemnej 50 cm, zakopane na głębokość min. 15-20 cm co zabezpieczy przed potencjalnym przedostaniem się płazów do projektowanego zbiornika.
    9. Dopuszcza się wycinkę 31 sztuk drzew z gatunku: bez czarny, brzoza brodawkowata, dąb szypułkowy, głóg jednoszyjkowy, orzech włoski, sosna czarna, świerk kłujący oraz topola osika oraz 21 okazów krzewów/grup krzewów z gatunku bez czarny, forsycja pośrednia, leszczyna pospolita oraz żywotnik zachodni o łącznej powierzchni 523,8 m2.
    10.  Wykonać nasadzenia zastępcze, w liczbie co najmniej 13 sztuk drzew oraz 372 m2 krzewów, z gatunku: lipa drobnolistna, jarząb pospolity, klon polny, głóg jednoszyjkowy, wiśnia ptasia oraz następujące gatunki krzewów: cis pospolity, dereń świdwa, trzmielina pospolita, berberys zwyczajny, irga pozioma. Dodatkowo w ramach zwiększenia kompensacji za wycinkę sadu plan nasadzeń zastępczych uzupełnić o nasadzenie śliwy tarniny Prunus spinosa (w liczbie 400-600 sztuki sadzonek) w południowej części terenu inwestycji, w sąsiedztwie hali magazynowo-produkcyjnej w formie żywopłotu liniowego oraz wykonanie wieloletniej łąki kwietnej o powierzchni około 200 m2.
    11.  W przypadku prowadzenia prac w pobliżu drzew i krzewów, drzewa i krzewy narażone na uszkodzenie należy zabezpieczyć na etapie realizacji przedsięwzięcia (np. poprzez oszalowanie deskami pni drzew lub wygrodzenie grup drzew i krzewów). Prace należy prowadzić tak, aby nie uszkodzić koron drzew. Podczas realizacji przedsięwzięcia należy dołożyć wszelkich starań, aby nie dopuścić do magazynowania ziemi, gruzu i odpadów w bezpośrednim sąsiedztwie drzew i krzewów. Nie należy składować sprzętu i materiałów budowlanych pod koronami drzew. Roboty ziemne nie powinny powodować naruszenia i odkrywania systemów korzeniowych. 
    12. Przed rozpoczęciem robót teren budowy zaleca się przeszukać pod kątem obecności zwierząt. W przypadku stwierdzenia płazów, gadów, małych ssaków zwierzęta powinny zostać przeniesione (po uzyskaniu stosownych zgód w tym zakresie) poza teren realizacji inwestycji (pod nadzorem, przez przeszkolonych pracowników).
    13. Na czas budowy wykopy oraz studzienki zaleca się zabezpieczać w sposób uniemożliwiający wpadanie do nich zwierząt np. za pomocą płyt lub innych materiałów lub wyposażyć w pochylnie umożliwiające drobnym zwierzętom wydostanie się z wnętrza. Przed zasypywaniem, wykopy każdorazowo zaleca się sprawdzać pod kątem obecności zwierząt. W przypadku odnalezienia zwierząt uwięzionych na placu budowy należy je ewakuować poza teren budowy (do odpowiednich siedlisk zastępczych).
    14. Prace związane z humusowaniem i niwelacją terenu zaleca się prowadzić w okresie poza lęgowym ptaków gniazdujących na ziemi lub w okresie lęgowym pod nadzorem ornitologa. Okres lęgowy gatunków gniazdujących na ziemi przypada na termin od 01.04 do 31.08. W przypadku prowadzenia prac w ww. okresie przed rozpoczęciem prac należy wykonać uzupełniającą inwentaryzację ornitologiczną na obecność gniazd i lęgów ptaków.
    15. Prace związane z wycinką zadrzewień zaleca się prowadzić w okresie poza lęgowym ptaków lub w okresie lęgowy pod nadzorem ornitologa. Okres lęgowy ptaków gnieżdżących się w zadrzewieniach i zakrzewieniach przypada na termin od 01.03 do 15.10. W przypadku prowadzenia wycinki w ww. okresie przed rozpoczęcia prac należy wykonać uzupełniającą inwentaryzację ornitologiczną na obecność gniazd i lęgów ptasich. 
    16. Prace związane z rozbiórką budynków zaleca się prowadzić w okresie poza lęgowym ptaków lub w okresie lęgowym pod nadzorem ornitologa. Okres lęgowy ptaków gnieżdżących się w osiedlach ludzkich (budynkach, pustostanach, zgliszczach) przypada na termin od 01.03 do 15.10. W przypadku prowadzenia rozbiórki w ww. okresie przed rozpoczęcia prac należy wykonać uzupełniającą inwentaryzację ornitologiczną na obecność gniazd i lęgów ptasich.
    17. Odpady wytworzone w trakcie budowy oraz eksploatacji magazynować selektywnie, w uporządkowany sposób, w sposób zabezpieczający przed czynnikami atmosferycznymi, to jest w szczelnych pojemnikach, kontenerach (zamykanych lub przykrywanych folią lub plandeką) lub luzem (przykrywać je wówczas folią lub plandeką) w wydzielonych miejscach.
    18. Wytwarzane w fazie realizacji i eksploatacji odpady, przekazywać do odzysku lub unieszkodliwienia uprawnionym podmiotom, posiadającym stosowne zezwolenie w zakresie gospodarowania odpadami (zbieranie, transport, przetwarzanie odpadów).
    19. Do ogrzewania projektowanej hali wykorzystywać promienniki gazowe oraz kotły gazowe zasilane gazem ziemnym.
    20. W planowanych obiektach zaprojektować maksymalnie następujące punktowe źródła emisji do powietrza:
    21. Oznaczenie emitora

      Nazwa emitora

      Ilość

      Średnica emitora [m]

      Wylot

      Wysokość emitora [m]

      B1.1 –B1.1_4

      Kocioł gazowy do 90 kW

      4 sztuki

      0,15

      zadaszony

      min. 12,4

      H1.1 –H1.1_44

      Promiennik/nagrzewnica

      44 sztuki

      0,15

      zadaszony

      min. 12,4

      H3.1 – H3.1_12

      Akumulatorownia

      12 sztuki

      0,15

      zadaszony

      min. 12,4

      TE2.1 – TE2.1_2

      Silnik Diesla

      2 sztuki

      0,15

      zadaszony

      min. 4,0

      TE6.1

      Agregat prądotwórczy

      1 sztuki

      0,15

      zadaszony

      min. 4,0

    22. Zaprojektować maksymalnie następujące stacjonarne źródła hałasu:

Nazwa źródła hałasu

Wysokość [m]

Maksymalny poziom mocy akustycznej pojedynczego źródła [dB]

Maksymalna ilość [sztuki]

Wentylator

12,4

do 80

12

Urządzenia chłodnicze

12,4

do 75

12

Wentylator dachowy

12,4

do 80

16

Urządzenie wentylacyjne opcjonalnie z nagrzewnicą gazową

12,4

do 80

2

Wentylator dachowy wyciągowy z akumulatorowni

12,4

do 80

12

Wentylator ścienny

4,4

do 80

3

Urządzenie chłodnicze

12,4

do 80

2

Wentylator dachowy wyciągowy

12,4

do 80

16

Agregat wody lodowej w obudowie tłumiącej

12,4

do 85

6

Wartownia

Urządzenie wentylacyjne (wartownia)

4,4

60

1

Urządzenie do wytwarzania chłodu lub ciepła (wartownia)

4,4

65

1

Źródła awaryjne (wyłącznie pora dzienna)

Agregat prądotwórczy

4

(108 dB) 1h dnia 99 dB

1

 

Uzasadnienie
W dniu 27 kwietnia 2023 roku wpłynął wniosek BBIM Spółka z ograniczona odpowiedzialnością o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanej inwestycji pn. „Budowa zespołu magazynowo - produkcyjnego wraz z częściami socjalno-biurowymi i infrastrukturą towarzyszącą zlokalizowana na dz. nr 28/7, 28/11, 28/12, 28/13, 28/14, 28/15, 28/16, 28/17, 28/18, 28/19, 28/20, 28/21, 28/22, 28/23, 28/24, 28/25 w Konstantynów Łódzki obroku K-21”.

Planowane przedsięwzięcie należy do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, o których mowa w paragraf 3 ustęp 1 punkt 31, punkt 37 litera d oraz punkt 54 litera b rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 roku w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dziennik Ustaw z 2019 roku, pozycja 1839 ze zmianami) to jest:

  • paragraf 3 ustęp 1 punkt 31: instalacje do przesyłu gazu inne niż wymienione w paragraf 2 ustęp 1 punkt 20 oraz towarzyszące im tłocznie lub stacje redukcyjne, z wyłączeniem gazociągów o ciśnieniu nie większym niż 0,5 MPa i przyłączy do budynków; przy czym tłocznie lub stacje redukcyjne budowane, montowane lub przebudowywane przy istniejących instalacjach przesyłowych nie są przedsięwzięciami mogącymi znacząco oddziaływać na środowisko;
  • paragraf 3 ustęp 1 punkt 37 litera d: instalacje do naziemnego magazynowania: gazów łatwopalnych - inne niż wymienione w paragraf 2 ustęp 1 punkt 22, z wyłączeniem instalacji do magazynowania paliw wykorzystywanych na potrzeby gospodarstw domowych, zbiorników na gaz płynny o łącznej pojemności nie większej niż 10 m3 oraz zbiorników na olej o łącznej pojemności nie większej niż 3 m3, a także niezwiązanych z dystrybucją instalacji do magazynowania stałych surowców energetycznych;
  • paragraf 3 ustęp 1 punkt punkt 54 litera b: zabudowa przemysłowa, w tym zabudowa systemami fotowoltaicznymi, lub magazynowa, wraz z towarzyszącą jej infrastrukturą, o powierzchni zabudowy nie mniejszej niż: b)    1 ha na obszarach innych niż wymienione w litera a.

Przedmiotowa inwestycja należy do przedsięwzięć, dla których wymagane jest uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zaś przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko jest fakultatywne.

Organ wystąpił o wydanie opinii w sprawie obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Pabianicach oraz Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Sieradzu. 

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi pismem z dnia 19 lipca 2023 roku (data wpływu: 19.07.2023 roku znak WOOŚ.4220.345.2023.MProku3) wyraził opinię, że dla przedmiotowego przedsięwzięcia nie istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Pabianicach pismem z dnia 26 czerwca 2023 roku (data wpływu: 21.04.2023 roku nr PPIS.ZNS.90281.23.2023) wyraził opinię, że nie stwierdza potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i sporządzenia raportu pod kątem wymagań higienicznych i zdrowotnych.

Dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich w Sieradzu pismem z dnia 14 lipca 2023 roku (data wpływu 14.07.2023 roku nr PO.ZZŚ.5.4901.220.2023.Kog) wyraził opinię, w której nie stwierdził potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.

Organ uwzględniając łączne uwarunkowania określone w artykuł 63 ustęp 1 ustawy ooś oraz po uzyskaniu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Pabianicach oraz Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Sieradzu uznał, że nie jest konieczne przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko dla przedmiotowego przedsięwzięcia.

Planowane przedsięwzięcie będzie polegało na budowie zespołu magazynowo-produkcyjnego wraz z częściami socjalno-biurowymi i infrastrukturą towarzyszącą zlokalizowaną na działkach o nr ewidencyjnych dz. nr 28/7, 28/11, 28/12, 28/13, 28/14, 28/15, 28/16, 28/17, 28/18, 28/19, 28/20, 28/21, 28/22, 28/23, 28/24, 28/25 w Konstantynowie Łódzkim obręb K-21.

Wjazd/wyjazd na teren przedsięwzięcia zaplanowano od strony wschodniej, to jest z drogi ulicyAleksandrowskiej. 
Otoczenie inwestycji stanowią od strony:

  • północnej – pola i nieużytki;
  • południowej – pola oraz zabudowa handlowo-usługowo-produkcyjna;
  • zachodniej – pola i nieużytki;
  • wschodniej – ulicyAleksandrowska, a za nią pola i nieużytki.

Najbliższa istniejąca zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna znajduje się około 47 m na południe od granic inwestycji oraz około 162 m na północny-zachód.
Teren przedsięwzięcia jest częściowo zadrzewiony, z dwoma budynkami przeznaczonymi do rozbiórki i przyłączem napowietrznym do likwidacji.

W ramach przedsięwzięcia zakłada się realizację zespołu magazynowo-produkcyjnego z infrastrukturą towarzyszącą:

  • hala magazynowo-produkcyjna z częściami biurowo-socjalnymi,
  • tereny utwardzone, w skład których wchodzą drogi wewnętrze, chodniki, parkingi, place manewrowe, doki, zbiornik retencyjny,
  • pompownia i zbiornik wody p.poż,
  • wartownia,
  • posadowienie agregatu prądotwórczego,
  • posadowienie naziemnych zbiorników/zbiornika na gaz LPG/LNG/CNG (w przypadku braku możliwości podłączenia do sieci ciepłowniczej /gazowej lub niewystarczających zasobów sieci); w przypadku LNG: zbiornik/zbiorniki skroplonego gazu ziemnego LNG wraz z parownicą własną odbudowy ciśnienia o pojemności  do 107 m3 i pojemności LNG 50 Mg oraz stacja redukcyjno-pomiarową I stopnia (SRP z maksymalnym ciśnieniem 1,6 Mpa),
  • infrastruktura towarzysząca w postaci kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej, wodociągu, sieci gazowej, instalacji elektrycznych i teletechnicznych,
  • zagospodarowanie terenów zieleni.

Zakłada się również możliwość zainstalowania instalacji fotowoltaicznej. Instalacje będą tworzyć następujące komponenty: ogniwa fotowoltaiczne, na stałych podkonstrukcjach lub z możliwością zmiany kąta ustawienia paneli, konstrukcji wsporczych do montażu paneli fotowoltaicznych montowanych na dachu, falowniki (inwertery), przewody i okablowanie. Moc oraz ilość paneli fotowoltaicznych zostanie ustalona na późniejszych etapach prowadzenia inwestycji. Dla instalacji nie będzie konieczności wolnostojącej stacji transformatorowej.

Przedsięwzięcie może zostać zrealizowane etapowo, zakłada się możliwość realizowania obiektu hali w mniejszych etapach, przy zapewnieniu niezbędnej infrastruktury technicznej koniecznej do oddania do użytkowania. 

Przedmiotem inwestycji jest budowa hali magazynowo-produkcyjnej o wysokości do 12 m (wysokość wartowni około 4,0 m, pompowni około 5,0 m). W hali przewiduje się lokalizację części socjalno-biurowej wyposażonej w węzeł sanitarny. Dla potrzeb oprowadzania wód opadowych zbiornik retencyjny naziemny, podziemny lub retencję rurową. Odprowadzenie wód opadowych przewiduje się poprzez wewnętrzną sieć kanalizacji deszczowej do odbiornika gruntu, rowu. Dodatkowo planuje się zbiornik p.pożarowy wraz z pompownią oraz w przypadku zasilania awaryjnego agregat prądotwórczy. Przy hali projektuje się drogi wewnętrzne, chodniki, place manewrowe, doki załadowcze oraz miejsca parkingowe.

W przypadku braku możliwości przyłączenia instalacji do sieci gazowej lub niewystarczających zasobów sieci na terenie inwestycji zainstalowane zostaną naziemne zbiorniki na gaz wraz z wyposażeniem o łącznej pojemności do około 100 m3 (do około 50 Mg), gaz LPG lub LNG lub CNG. Zbiorniki na gaz będą zlokalizowane w utwardzonym wyznaczonym miejscu na terenie inwestycji. Zbiorniki naziemne zamontowane zostaną na własnych podporach mocowanych na płycie fundamentowej żelbetowej posadowionej poziomo na ustabilizowanym podłożu. Zakłada się posadowienie standardowych, stalowych zbiorników zgodnych z normami krajowymi i unijnymi, które będą wyposażone w odpowiednią armaturę zabezpieczającą przed rozszczelnieniem.
Do czasu utworzenia sieci kanalizacyjnej, planuje się odprowadzanie ścieków socjalno-bytowych do dwóch szczelnych zbiorników bezodpływowych o pojemności około 10 m3 każdy (po jednym na jeden zespół socjalno-biurowy). Ścieki ze zbiorników bezodpływowych, odbierane będą przez wyspecjalizowane podmioty i przewożone do oczyszczalni ścieków.
Zakład będzie czynny 24 h przez 7 dni w tygodniu. Planowane zatrudnienie wynosić będzie około 327 osób (w tym około 120 osób w biurach). Założony w karcie informacyjnej ruch pojazdów cyklu dobowym wynosić będzie około 60 pojazdów osobowych (pracownicy i goście) i 30 aut ciężarowych. 

Bilans terenu po zrealizowaniu przedmiotowego przedsięwzięcia przedstawiać będzie się następująco:

  • obszar zainwestowany – około 4,5 ha;
  • powierzchnia zabudowy – około 1,97 ha;
  • tereny utwardzone – około 1,62 ha, w tym:
  • drogi   0,48 ha,
  • chodniki, miejsca postojowe dla pojazdów osobowych   0,42 ha,
  • place manewrowe, doki i bramy załadunkowo-rozładunkowe, fundamenty, zbiornik retencyjny oraz pozostałe 0,73 ha;
  • powierzchnia biologicznie czynna – około 0,9 ha.

W projektowanej hali magazynowo-produkcyjnej nie będą odbywały się procesy produkcyjne powodujące emisje. Przewiduje się wyłącznie możliwość prac typu montaż podzespołów, składanie części np. całe zastawy zabawek, artykułów piśmienniczych, AGD, części i podzespołów elektronicznych itd. Prace będą wykonywane przez pracowników ręcznie za pomocą nieskomplikowanych urządzeń i narzędzi elektrycznych zasilanych prądem. Prace związane z montażem, które mogą być prowadzone w planowanych obiektach nie będą miały znamion działalności zakładu produkcyjnego. Inwestor nie przewiduje, aby rodzaje oraz ilości magazynowanych towarów spowodowały zakwalifikowanie obiektu do zakładów o zwiększonym lub dużym ryzyku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej. 

W hali zostaną wydzielone stałe miejsca pracy np. pakowania produktów. Mogą pojawić się maszyny do foliowania, ewentualnie belownice do kompaktowania odpadów kartonowych. Do obsługi części magazynowej wyposażonej w części lub całości w system wysokiego regałowania oraz produkcyjnej przewiduje się używać wózków widłowych elektrycznych, 
z bateriami kwasowymi, litowo-jonowymi, żelowych bezobsługowych lub wózków ręcznych. 

Część magazynu może być również przeznaczona jako chłodnie i mroźnie pod składowanie hurtowych ilości artykułów spożywczych, np. warzyw, nabiału, mięsa, wtedy 
w danej części obiektu mogą pojawić się wydzielone przestrzenie chłodni. Alternatywnie przewiduje się również możliwość wynajęcia fragmentu magazynu dla przechowywania 
i dystrybucji farmaceutyków. W takiej sytuacji w danej części obiektu mogą pojawić się wydzielone przestrzenie niedużych chłodni. Magazyn dla branży farmaceutycznej jest podobny do wyżej opisanej działalności „zwykłego” magazynu z tą różnicą, że w przestrzeni hal będą znajdować się stanowiska rozdzielające poszczególne artykuły farmaceutyczne na odpowiednie zestawy odpowiadające zamówieniom. 

Na etapie realizacji inwestycji przewiduje się zapotrzebowanie na wodę na potrzeby socjalno-bytowe w ilości około 7,2 m3/d przy zatrudnieniu w ekipie budowlanej maksymalnie 80 pracowników. Ilość ścieków sanitarnych wyniesie maksymalnie 7,2 m3/dobę. Przewiduje się, że ścieki sanitarne w fazie budowy będą odprowadzane do przewoźnych urządzeń sanitarnych, a następnie zostaną odebrane przez wyspecjalizowaną firmę zajmującą się wynajmem i serwisowaniem tego typu urządzeń. 

Ponadto na etapie realizacji przedsięwzięcia przewiduje się zapotrzebowanie na energię elektryczną w ilości około 10 kW (na potrzeby robót budowlanych oraz oświetlenia terenu budowy), paliwa do pojazdów i urządzeń mechanicznych wykonujących prace przy budowie w ilości około 100 m3 oraz wody do przygotowania zapraw budowlanych w ilości około 250 m3. Na etapie eksploatacji inwestycji przewiduje się zużycie wody na cele socjalno-bytowe oraz energii elektrycznej. Woda pobierana będzie z sieci wodociągowej na potrzeby socjalno-bytowe w ilość około 3 580 m3/rok (analogiczna ilość ścieków bytowych) oraz mycia posadzek (np. maszyna karcher) w ilości około 1 m3/dobę (około 365 m3/rok). Projektowane zapotrzebowanie na energię gazową wyniesie 360 kW (4 kotły po 90kW) oraz 2 640 kW na ogrzewanie hali (44 urządzeń o mocy 60 kW).

W związku z realizacją planowanej inwestycji powstawać będą ścieki przemysłowe wynikające z utrzymania czystości w obiekcie Ilość ścieków przemysłowych będzie analogiczna do ilości pobieranej wody. Będą to głównie ścieki z mycia posadzek w pomieszczeniach socjalno-biurowych z zastosowaniem ogólnodostępnych środków czystości. Zarówno rodzaj prowadzonej działalności, jak i stosowane środki czystości nie stanowią, by wytwarzane ścieki zawierały substancje szczególnie szkodliwe dla środowiska wodnego wskazane w rozporządzeniu Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 28 czerwca 2019 roku w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego, których wprowadzanie w ściekach przemysłowych do urządzeń kanalizacyjnych wymaga uzyskania pozwolenia wodnoprawnego. W związku z powyższym ścieki te mogą być odprowadzane razem ze ściekami bytowymi na zasadach ogólnych do sieci kanalizacyjnej (po jej wybudowaniu) lub zbiorników bezodpływowych.

Na analizowanym terenie zinwentaryzowano 31 sztuk drzew z gatunku: bez czarny, brzoza brodawkowata, dąb szypułkowy, głóg jednoszyjkowy, orzech włoski, sosna czarna, świerk kłujący oraz topola osika oraz 21 okazów krzewów/grup krzewów (z gatunku bez czarny, forsycja pośrednia, leszczyna pospolita oraz żywotnik zachodni) o łącznej powierzchni 523,8 m2, przeznaczonych do wycinki z uwag na kolizję z projektowanym przedsięwzięciem.

W dokumentacji wskazano, że na terenie przedsięwzięcia zostaną wykonane nasadzenia zastępcze w postaci 13 sztuk drzew oraz 372 m2 krzewów. Do nasadzeń zaproponowano następujące gatunki drzew: lipa drobnolistna, jarząb pospolity, klon polny, głóg jednoszyjkowy, wiśnia ptasia oraz następujące gatunki krzewów: cis pospolity, dereń świdwa, trzmielina pospolita, berberys zwyczajny, irga pozioma. Dodatkowo w ramach zwiększenia kompensacji za wycinkę sadu plan nasadzeń zastępczych został uzupełniony o nasadzenie śliwy tarniny Prunus spinosa (w liczbie 400-600 sztuki sadzonek) w południowej części terenu inwestycji, w sąsiedztwie hali magazynowo-produkcyjnej. W ramach nasadzenia planuje się wykonać liniowy żywopłot ze śliwy tarniny, który w przyszłości zrekompensuje utratę żerowisk zapylaczy, a dodatkowo będzie pełnił rolę izolacyjną. Ponadto na etapie zagospodarowania terenów zielonych do obsiewu wykorzystane zostaną mieszanki trawników krajobrazowych z domieszką roślin motylkowych i ziół, a w części zachodniej (rejon zbiornika przeciwpożarowego i pompowni) projektowane jest także wykonanie wieloletniej łąki kwietnej o powierzchni około 200 m2.

Na inwentaryzowanym terenie, to jest na terenie planowanej inwestycji oraz w jej bezpośrednim sąsiedztwie nie stwierdzono aktywnych lęgów ptaków, niemniej odnotowano łącznie 9 nieużytkowanych gniazd, to jest 2 gniazda kosa, 1 gniazdo myszołowa, 2 gniazda sierpówki, 4 gniazda sroki. Jak wskazano w dokumentacji kontroli poddano również pustostany (wschodnia część terenu badań) stanowiące potencjalne miejsca rozrodu ornitofauny. W trakcie badań terenowych nie stwierdzono aktywnych lęgów ptasich w obrębie budynków przeznaczonych do rozbiórki, niemniej bogate są one w różnej wielkości szczeliny i rozłamania stanowiące w okresie lęgowym atrakcyjne siedlisko dla gatunków zamieszkujących osiedla ludzkie. Zatem przed przystąpieniem do realizacji inwestycji, a w szczególności przed rozbiórką zabudowy niezbędna jest uzupełniająca kontrola specjalisty ornitologa, ukierunkowana na obecności lęgów.
Na terenie planowanej inwestycji nie stwierdzono starych, dziuplastych drzew mogących stanowić schronienia kolonii rozrodczych nietoperzy. Na podstawie przedstawionych analiz w dokumentacji stwierdzono, że planowana inwestycja nie będzie powodowała przecięcia potencjalnych szlaków migracyjnych dla chiropterofauny.

Faza budowy związana jest z występowaniem uciążliwości w postaci emisji hałasu generowanego przez maszyny budowlane podczas prowadzenia prac budowlanych. Do znaczących źródeł hałasu zaliczono: samochody ciężarowe dostarczające materiały budowlane/konstrukcyjne, samochody ciężarowe odbierające niewykorzystane materiały budowlane oraz ziemię z wykopów, sprzęt budowlany w postaci: koparek, ładowarek, spychaczy, urządzeń do zagęszczania mas ziemnych, urządzeń do cięcia elementów konstrukcyjnych oraz materiałów ceramicznych, ręczny sprzęt mechaniczny. Podobnie jak w przypadku emisji zanieczyszczeń do powietrza ze środków transportu i maszyn uciążliwość akustyczna wynikająca z prowadzenia prac budowlanych będzie ograniczona do jednego sezonu budowlanego i będzie miała charakter lokalny, zamykający się w ramach działek będących obszarem Inwestycji. Ograniczenie wpływu na środowisko przyrodniczce i społeczne zagwarantuje wykorzystanie sprawnego sprzętu budowlanego spełniającego wymogi dopuszczające go do użytku oraz ograniczenie prac budowlanych do pory dziennej.

Emisja zanieczyszczeń do środowiska w fazie realizacji przedsięwzięcia będzie miała charakter nierównomierny w poszczególnych okresach realizacji i zaniknie po zakończeniu procesu inwestycyjnego. Wielkość i zasięg oddziaływanie procesu realizacyjnego będzie uzależniona od szeregu czynników w tym m.in. doboru technologii realizacji, warunków atmosferycznych, stanu urządzeń i maszyn budowlanych, organizacji placu budowy. Emisja zanieczyszczeń pyłowo-gazowych będzie głównie efektem prowadzenia prac przygotowawczych, rozbiórkowych i budowlano-montażowych (pylenie) oraz eksploatacji pojazdów, maszyn i urządzeń napędzanych silnikami spalinowymi (stosowane paliwa olej napędowy, etylina, gaz propan-butan). W wyniku spalania tego rodzaju paliw do atmosfery zostaną uwolnione przede wszystkim takie zanieczyszczenia pyłowo-gazowych jak: dwutlenek azotu, tlenek i dwutlenek węgla, węglowodory alifatyczne, dwutlenek siarki oraz pyły. Mając na uwadze skalę przedsięwzięcia oraz zakres prac budowlanych emisje te będą niewielkie, ograniczą się do cyklów wykonywania robót budowlanych i będą miały charakter wyłącznie lokalny. Źródłami hałasu podobnie jak źródłami zanieczyszczeń pyłowo-gazowych będą maszyny, urządzenia i środki transportu wykorzystywane przy budowie oraz dodatkowo prace wykonywane ręcznie lub przy użyciu narzędzi ręcznych przez ekipę budowlaną.

Funkcjonowanie inwestycji będzie wiązało się z emisją gazów ze spalania paliw w silnikach spalinowych poruszających się samochodów osobowych i dostawczych oraz 
z emisją z kotłów grzewczych projektowanych na potrzeby grzewcze, nagrzewnic/promienników dla potrzeb ogrzewania, emisją z ładowania wózków widłowych (akumulatorownia) oraz emisja z agregatu prądotwórczego i pompowni (źródła awaryjne).

Na terenie przedsięwzięcia planuje się ogrzewanie 4 kotłami gazowymi o mocy do 90 kW każdy oraz 44 sztuki promienników/nagrzewnic o mocy do 60 kW na gaz ziemny lub /LNG gaz ziemny skroplony/lub CNG. Przy każdym zespole biurowym zakłada się stanowisko do ładowania baterii kwasowych (stanowiska ładowania wózków przy częściach socjalnych) oraz 12 sztuki wentylatorów na 4 stacjach ładowania.

Na terenie przedsięwzięcia zlokalizowane będą źródła emisji pracujące w trybie awaryjnym, to jest dwa silniki pompowni przeciwpożarowej (pompa diesel 2 sztuki) oraz 1 agregat prądotwórczy na wypadek przerwy w dostawie prądu.

Źródłami emisji niezorganizowanej będą pojazdy osobowe i ciężarowe poruszające się po terenie zakładu. Szacowane natężanie ruchu pojazdów wyniesie 60 sztuki pojazdów osobowych oraz 30 sztuki pojazdów dostawczych/ciężarowych.

Na terenie przedmiotowego przedsięwzięcia planuje się zainstalować następujące punktowe źródła emisji do powietrza:
 

Oznaczenie emitora

Nazwa emitora

Ilość

Średnica emitora [m]

Wylot

Wysokość emitora [m]

B1.1 –B1.1_4

Kocioł gazowy do 90 kW

4 sztuki

0,15

zadaszony

min. 12,4

H1.1 –H1.1_44

Promiennik/nagrzewnica

44 sztuki

0,15

zadaszony

min. 12,4

H3.1 – H3.1_12

Akumulatorownia

12 sztuki

0,15

zadaszony

min. 12,4

TE2.1 – TE2.1_2

Silnik Diesla

2 sztuki

0,15

zadaszony

min. 4,0

TE6.1

Agregat prądotwórczy

1 sztuki

0,15

zadaszony

min. 4,0

 

W dokumentacji przeprowadzono analizę rozprzestrzeniania się substancji w powietrzu atmosferycznym. W związku z przedstawionymi wynikami obliczeń stanu jakości powietrza emisja substancji zanieczyszczających z terenu przedsięwzięcia nie spowoduje ponadnormatywnego oddziaływania na stan jakości powietrza.
Do głównych źródeł emisji hałasu na etapie eksploatacji przedsięwzięcia mających wpływ na kształtowanie się pola akustycznego w otoczeniu planowanej inwestycji zaliczono: 

  • źródła kubaturowe – hala magazynowo-produkcyjna o wys. 12 m;
  • źródła punktowe – wentylatory dachowe, centrale wentylacyjne, urządzenia do wytwarzania chłodu, agregat prądotwórczy (1 sztuki), pompy diesla (2 sztuki).

W ramach przedmiotowego przedsięwzięcia planowane są następujące stacjonarne źródła hałasu:

Nazwa źródła hałasu

Wysokość [m]

Maksymalny poziom mocy akustycznej pojedynczego źródła [dB]

Maksymalna ilość [sztuki]

Wentylator

12,4

do 80

12

Urządzenia chłodnicze

12,4

do 75

12

Wentylator dachowy

12,4

do 80

16

Urządzenie wentylacyjne opcjonalnie z nagrzewnicą gazową

12,4

do 80

2

Wentylator dachowy wyciągowy z akumulatorowni

12,4

do 80

12

Wentylator ścienny

4,4

do 80

3

Urządzenie chłodnicze

12,4

do 80

2

Wentylator dachowy wyciągowy

12,4

do 80

16

Agregat wody lodowej w obudowie tłumiącej

12,4

do 85

6

Wartownia

Urządzenie wentylacyjne (wartownia)

4,4

60

1

Urządzenie do wytwarzania chłodu lub ciepła (wartownia)

4,4

65

1

Źródła awaryjne (wyłącznie pora dzienna)

Agregat prądotwórczy

4

(108 dB) 1h dnia 99 dB

1


Ponadto wnioskodawca planuje wykonanie zbiornika przeciwpożarowego wraz z pompownią (2 sztuki pompa diesel około 115 dB) w budynku z 2 urządzeniami wentylacyjnymi (do 60 dB każde) uruchamianymi włącznie w trakcie ewentualnej pracy pomp diesla. Izolacyjność akustyczna dla dachu oraz ścian bocznych hali oraz części biurowej będzie wynosiła co najmniej 35 dB.

Natężenie ruchu pojazdów w fazie eksploatacji inwestycji przyjęto, w cyklu dobowym: około 60 pojazdów osobowych (pracownicy i goście) oraz 30 aut ciężarowych. W ciągu 8 najmniej korzystnych godzin pory dnia zakłada się wjazd oraz wyjazd około 40 samochodów osobowych i około 20 pojazdów ciężarowych, a w ciągu 1 najmniej korzystnej godziny pory nocy wjazd lub wyjazd około 5 samochodów osobowych i około 5 pojazdów ciężarowych.

Jak wskazano w dokumentacji w analizie akustycznej uwzględniono wariant najmniej korzystny, zakładający maksymalną moc projektową urządzeń oraz maksymalną ilość pojazdów poruszających się po terenie Inwestycji, oraz że wszystkie źródła hałasu działają równocześnie. Nie stwierdzono przekroczeń poziomu dopuszczalnego dla wskazanej zabudowy akustycznie chronionej (50 dB dla dnia i 40 dB dla nocy, badana wysokość 4 m).

Wody opadowe i roztopowe z terenów utwardzonych zbierane będą przez wewnątrzzakładowy system kanalizacji deszczowej następnie zostaną podczyszczone w osadniku i separatorze substancji ropopochodnych (o nominalnej przepustowości wynoszącej min. 49 dm3/s), następnie po podczyszczeniu będą retencjonowane w zbiorniku retencyjnym, z którego trafiać będą do odbiornika   rowu RJ6. Odpływ ze zbiornika retencyjnego będzie limitowany za pomocą regulatora przepływu. Przyjęcie wielkości zrzutu wód opadowych równej zrzutowi naturalnemu nie powinno spowodować nadmiernego obciążenia zbiornika. Niemniej jednak, docelowa ilość wód, która będzie mogła być odprowadzona do odbiornika rowu lub gruntu bez negatywnego wpływu na odbiornik i tereny sąsiednie, będzie szczegółowo określone w pozwoleniu wodnoprawnym. Do czasu realizacji docelowego sposobu odprowadzania wód opadowych i roztopowych Inwestor zakłada możliwość zagospodarowania tych wód poprzez odparowanie w szczelnym otwartym zbiorniku retencyjnym.

W ramach przedsięwzięcia planowane jest retencjonowanie wód opadowych i roztopowych w zbiorniku szczelnym naziemnym lub zbiorniku szczelnym podziemnym lub retencji rurowej. Minimalna pojemność retencji dla każdego z powyższych zbiorników wynosić będzie 840 m3.

W przypadku realizacji zbiornika retencyjnego otwartego, wokół planuje się zastosować ochronne ogrodzenia dla płazów np. z prefabrykatów betonowych bądź polimerobetonowych o odgiętej górnej krawędzi w kierunku zewnętrznym tworząc daszek o wysokości części naziemnej 50 cm, zakopane na głębokość min. 15-20 cm co zabezpieczy przed potencjalnym przedostaniem się płazów do projektowanego zbiornika.

Etap realizacji przedmiotowej inwestycji związany będzie z przekształceniami powierzchni ziemi dokonywanymi na omawianym terenie, w celu budowy nowych obiektów kubaturowych. W wyniku planowanych prac budowlanych powstaną odpady związane z użytkowaniem sprzętu budowlanego oraz funkcjonowaniem zaplecza socjalnego dla pracowników, to jest: 15 01 01, 15 01 03, 15 01 04, 15 01 02, 17 05 04, 17 05 06, 20 03 01, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 38. 

W wyniku eksploatacji projektowanej inwestycji powstawać będą odpady związane z funkcjonowaniem części socjalno-biurowej, oraz magazynowo/produkcyjnej, to jest: 15 01 01, 15 01 02, 15 01 03, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06, 16 02 13*, 16 02 14, 16 02 16, 16 03 04, 16 03 06, 16 03 80, 16 06 01*, 16 06 04, 16 06 05, 16 80 01, 18 01 06*, 18 01 07, 18 01 08*, 18 01 09, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 08, 20 01 39, 20 01 40, 20 03 01. Sposób postępowania z ww. odpadami będzie zgodny z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.

Biorąc pod uwagę przedstawione informację w karcie informacyjnej, planowane przedsięwzięcie nie powinno powodować przekroczeń wymogów jakości środowiska na terenie i poza terenem, do którego wnioskodawca posiada tytuł prawny. Funkcjonowanie przedsięwzięcia nie będzie negatywnie wpływać na najbliższe tereny chronione. 

W przypadku realizacji i eksploatacji przedmiotowego przedsięwzięcia należy wykluczyć duże ryzyko wystąpienia poważnych awarii lub katastrof naturalnych i budowlanych. Właściwe zaprojektowanie i eksploatacja urządzeń zgodnie z obowiązującym prawem budowlanym oraz przepisami i wymaganiami sanitarno-higienicznymi, przeciwpożarowymi oraz BHP wyeliminuje wystąpienie poważnej awarii lub katastrofy naturalnej i budowlanej. 

Planowane przedsięwzięcie położone jest poza obszarami objętymi ochroną na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody (tekst jednolity Dziennik Ustaw z 2023 roku pozycja 1336). Najbliżej zlokalizowane obszarowe formy ochrony przyrody (do 5 km, zgodnie z centralnym rejestrem form ochrony przyrody prowadzonym przez Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska) to rezerwat przyrody Torfowisko Rąbień w odległości około 3,5 km.

Planowane przedsięwzięcie położone jest poza obszarami Natura 2000. Najbliżej położony obszar należący do Europejskiej Sieci Ekologicznej Natura 2000 to specjalny obszar ochrony siedlisk Grądy nad Lindą PLH100022 w odległości około 11 km. 

Obszar przedsięwzięcia nie przecina, ani nie leży w zasięgu korytarzy ekologicznych o znaczeniu międzynarodowym i/lub krajowym. Nie odnotowano również występowania lokalnych korytarzy ekologicznych.

Przedmiotowe przedsięwzięcie, przede wszystkim z uwagi na charakterystykę, znaczną odległość, niewielką skalę oraz krótkotrwały i odwracalny charakter zmian środowiska na etapie realizacji oraz brak znaczących negatywnych oddziaływań w czasie późniejszej eksploatacji, nie będzie miało negatywnego wpływu na cele ochrony, przedmioty ochrony oraz integralność wszystkich ww. obszarów podlegających ochronie, w tym na obszary Natura 2000. 

Zgodnie z kartą informacyjną w obszarze realizacji i obszarze oddziaływania przedsięwzięcia nie znajdują się jeziora, strefy ochronne ujęć wód, obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych, obszary wodno-błotne i obszary o płytkim zaleganiu wód podziemnych, w tym siedliska łęgowe oraz ujścia rzek, obszary, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone lub istnieje prawdopodobieństwo ich przekroczenia, obszary leśne, górskie, morza i obszary wybrzeży, uzdrowiska i obszary ochrony uzdrowiskowej, obszary o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne. 

Ze względu na rodzaj, skalę i usytuowanie przedsięwzięcia można jednoznacznie stwierdzić, iż nie będzie ono powodować transgranicznego oddziaływania na środowisko.
Zrealizowanie przedsięwzięcie w zakresie zaproponowanym przez Inwestora, nie wpłynie znacząco negatywnie na środowisko oraz życie i zdrowie ludzi. 
Podsumowując, po wnikliwej analizie dokumentacji dotyczącej planowanego przedsięwzięcia, z uwagi na rodzaj, charakterystykę, skalę oraz usytuowanie, można stwierdzić brak możliwości wystąpienia oddziaływania o znacznej wielkości, intensywności lub złożoności. 

Zgodnie z aktualnie obowiązującym „Planem gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Odry” (Dziennik Ustaw z 2023 roku pozycja 335) przyjętym rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 16 listopada 2022 roku (Dziennik Ustaw z 2023 roku pozycja 335), planowane przedsięwzięcie znajduje się w regionie wodnym Warty w granicach jednolitej części wód podziemnych (JCWPd) o kodzie GW600072 oraz w granicach jednolitej części wód powierzchniowych (JCWP) Jasieniec o kodzie RW600009183234. JCWPd o kodzie PLGW600072 charakteryzuje się dobrym stanem chemicznym oraz stanem ilościowym. Jest ona monitorowana, a ocena ryzyka nieosiągnięcia celów środowiskowych jest niezagrożona. JCWPd przeznaczona jest do poboru wody na potrzeby zaopatrzenia ludności w wodę przeznaczoną do spożycia. Przedmiotowe przedsięwzięcie nie kwalifikuje się do inwestycji i działań, które wymagają uzyskania oceny wodnoprawnej, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 27 sierpnia 2019 roku w sprawie rodzajów inwestycji i działań, które wymagają uzyskania oceny wodnoprawnej (Dziennik Ustaw z 2019 roku pozycja 1752). Ustalono, że teren na którym zlokalizowane będzie przedsięwzięcie nie leży w granicach obszarów szczególnego zagrożenia powodzią w rozumieniu artykuł 16 punkt 34 ustawy z dnia 20 lipca 2017 roku - Prawo wodne.

Obwieszczeniem z dnia 10 sierpnia 2023 roku znak: OŚ.6220.22-13.2023.WK wyznaczono stronom 7-dniowy termin od daty uznania zawiadomienia za doręczone na zapoznanie się ze zgromadzonym materiałem dowodowym oraz wypowiedzenia się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań. We wskazanym terminie nie wpłynęły żadne pisma w przedmiotowej sprawie.

Biorąc powyższe pod uwagę należało orzec jak w sentencji.

POUCZENIE

  1. Od niniejszej decyzji służy stronom prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi za pośrednictwem Burmistrza Konstantynowa Łódzkiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
  2. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania decyzja staje się ostateczna i prawomocna co oznacza, iż decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Nie jest możliwe skuteczne cofnięcie oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania.
  3. W przypadku zasiedlenia terenu przedsięwzięcia przez chronione gatunki roślin, zwierząt, bądź grzybów, przed przenoszeniem osobników gatunków chronionych, przed rozpoczęciem prac mogących doprowadzić do zniszczenia osobników gatunków chronionych i ich siedlisk, umyślnego płoszenia bądź niepokojenia, lub mogących mieć inny negatywny wpływ na gatunki chronione należy uzyskać stosowne zezwolenia, zgodnie z przepisami odrębnymi.


Załączniki:

  1. Charakterystyka planowanego przedsięwzięcia zgodnie z artykuł 82 ustęp 3 ustawy ooś

Konstantynów Łódzki, 6 września 2023 roku OŚ.6220.22-14.2023.WK

Charakterystyka przedsiewzięcia

Charakterystyka planowanego przedsięwzięcia zgodnie z artykułem 82 ustęp 3 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity Dziennik Ustaw 2023 pozycja 1094 ze zm.)

Planowane przedsięwzięcie będzie polegało na budowie zespołu magazynowo-produkcyjnego wraz z częściami socjalno-biurowymi i infrastrukturą towarzyszącą zlokalizowaną na działkach o numer ewidencyjnych działka numer 28/7, 28/11, 28/12, 28/13, 28/14, 28/15, 28/16, 28/17, 28/18, 28/19, 28/20, 28/21, 28/22, 28/23, 28/24, 28/25 w Konstantynowie Łódzkim obręb K-21.

Wjazd/wyjazd na teren przedsięwzięcia zaplanowano od strony wschodniej, tekst jednolity z drogi ulicy Aleksandrowskiej. 
Otoczenie inwestycji stanowią od strony:

  • północnej – pola i nieużytki;
  • południowej – pola oraz zabudowa handlowo-usługowo-produkcyjna;
  • zachodniej – pola i nieużytki;
  • wschodniej – ulicy Aleksandrowska, a za nią pola i nieużytki.

Najbliższa istniejąca zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna znajduje się około 47 m na południe od granic inwestycji oraz około 162 m na północny-zachód.

Teren przedsięwzięcia jest częściowo zadrzewiony, z dwoma budynkami przeznaczonymi do rozbiórki i przyłączem napowietrznym do likwidacji.
W ramach przedsięwzięcia zakłada się realizację zespołu magazynowo-produkcyjnego z infrastrukturą towarzyszącą:

  • hala magazynowo-produkcyjna z częściami biurowo-socjalnymi,
  • tereny utwardzone, w skład których wchodzą drogi wewnętrze, chodniki, parkingi, place manewrowe, doki, zbiornik retencyjny,
  • pompownia i zbiornik wody p.poż,
  • wartownia,
  • posadowienie agregatu prądotwórczego,
  • posadowienie naziemnych zbiorników/zbiornika na gaz LPG/LNG/CNG (w przypadku braku możliwości podłączenia do sieci ciepłowniczej /gazowej lub niewystarczających zasobów sieci); w przypadku LNG: zbiornik/zbiorniki skroplonego gazu ziemnego LNG wraz z parownicą własną odbudowy ciśnienia o pojemności  do 107 m3 i pojemności LNG 50 Mg oraz stacja redukcyjno-pomiarową I stopnia (SRP z maksymalnym ciśnieniem 1,6 Mpa),
  • infrastruktura towarzysząca w postaci kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej, wodociągu, sieci gazowej, instalacji elektrycznych i teletechnicznych,
  • zagospodarowanie terenów zieleni.

Zakłada się również możliwość zainstalowania instalacji fotowoltaicznej. Instalacje będą tworzyć następujące komponenty: ogniwa fotowoltaiczne, na stałych podkonstrukcjach lub z możliwością zmiany kąta ustawienia paneli, konstrukcji wsporczych do montażu paneli fotowoltaicznych montowanych na dachu, falowniki (inwertery), przewody i okablowanie. Moc oraz ilość paneli fotowoltaicznych zostanie ustalona na późniejszych etapach prowadzenia inwestycji. Dla instalacji nie będzie konieczności wolnostojącej stacji transformatorowej.

Przedsięwzięcie może zostać zrealizowane etapowo, zakłada się możliwość realizowania obiektu hali w mniejszych etapach, przy zapewnieniu niezbędnej infrastruktury technicznej koniecznej do oddania do użytkowania. 

Przedmiotem inwestycji jest budowa hali magazynowo-produkcyjnej o wysokości do 12 m (wysokość wartowni około 4,0 m, pompowni około 5,0 m). W hali przewiduje się lokalizację części socjalno-biurowej wyposażonej w węzeł sanitarny. Dla potrzeb oprowadzania wód opadowych zbiornik retencyjny naziemny, podziemny lub retencję rurową. Odprowadzenie wód opadowych przewiduje się poprzez wewnętrzną sieć kanalizacji deszczowej do odbiornika gruntu, rowu. Dodatkowo planuje się zbiornik p.pożarowy wraz z pompownią oraz w przypadku zasilania awaryjnego agregat prądotwórczy. Przy hali projektuje się drogi wewnętrzne, chodniki, place manewrowe, doki załadowcze oraz miejsca parkingowe.

Emisja hałasu
Do głównych źródeł emisji hałasu na etapie eksploatacji przedsięwzięcia mających wpływ na kształtowanie się pola akustycznego w otoczeniu planowanej inwestycji zaliczono: 

  • źródła kubaturowe – hala magazynowo-produkcyjna o wys. 12 m;
  • źródła punktowe – wentylatory dachowe, centrale wentylacyjne, urządzenia do wytwarzania chłodu, agregat prądotwórczy (1 sztuki), pompy diesla (2 sztuki).

W ramach przedmiotowego przedsięwzięcia planowane są następujące stacjonarne źródła hałasu:

Nazwa źródła hałasu

Wysokość [m]

Maksymalny poziom mocy akustycznej pojedynczego źródła [dB]

Maksymalna ilość [sztuki]

Wentylator

12,4

do 80

12

Urządzenia chłodnicze

12,4

do 75

12

Wentylator dachowy

12,4

do 80

16

Urządzenie wentylacyjne opcjonalnie z nagrzewnicą gazową

12,4

do 80

2

Wentylator dachowy wyciągowy z akumulatorowni

12,4

do 80

12

Wentylator ścienny

4,4

do 80

3

Urządzenie chłodnicze

12,4

do 80

2

Wentylator dachowy wyciągowy

12,4

do 80

16

Agregat wody lodowej w obudowie tłumiącej

12,4

do 85

6

Wartownia

Urządzenie wentylacyjne (wartownia)

4,4

60

1

Urządzenie do wytwarzania chłodu lub ciepła (wartownia)

4,4

65

1

Źródła awaryjne (wyłącznie pora dzienna)

Agregat prądotwórczy

4

(108 dB) 1h dnia 99 dB

1

Ponadto wnioskodawca planuje wykonanie zbiornika przeciwpożarowego wraz z pompownią (2 sztuki pompa diesel około 115 dB) w budynku z 2 urządzeniami wentylacyjnymi (do 60 dB każde) uruchamianymi włącznie w trakcie ewentualnej pracy pomp diesla. 

Izolacyjność akustyczna dla dachu oraz ścian bocznych hali oraz części biurowej będzie wynosiła co najmniej 35 dB.

Natężenie ruchu pojazdów w fazie eksploatacji inwestycji przyjęto, w cyklu dobowym: około 60 pojazdów osobowych (pracownicy i goście) oraz 30 aut ciężarowych. W ciągu 8 najmniej korzystnych godzin pory dnia zakłada się wjazd oraz wyjazd około 40 samochodów osobowych i około 20 pojazdów ciężarowych, a w ciągu 1 najmniej korzystnej godziny pory nocy wjazd lub wyjazd około 5 samochodów osobowych i około 5 pojazdów ciężarowych.

Jak wskazano w dokumentacji w analizie akustycznej uwzględniono wariant najmniej korzystny, zakładający maksymalną moc projektową urządzeń oraz maksymalną ilość pojazdów poruszających się po terenie Inwestycji, oraz że wszystkie źródła hałasu działają równocześnie. Nie stwierdzono przekroczeń poziomu dopuszczalnego dla wskazanej zabudowy akustycznie chronionej (50 dB dla dnia i 40 dB dla nocy, badana wysokość 4 m).

Emisja pyłów i gazów

Na terenie przedmiotowego przedsięwzięcia planuje się zainstalować następujące punktowe źródła emisji do powietrza:

Oznaczenie emitora

Nazwa emitora

Ilość

Średnica emitora [m]

Wylot

Wysokość emitora [m]

B1.1 –B1.1_4

Kocioł gazowy do 90 kW

4 sztuki

0,15

zadaszony

min. 12,4

H1.1 –H1.1_44

Promiennik/nagrzewnica

44 sztuki

0,15

zadaszony

min. 12,4

H3.1 – H3.1_12

Akumulatorownia

12 sztuki

0,15

zadaszony

min. 12,4

TE2.1 – TE2.1_2

Silnik Diesla

2 sztuki

0,15

zadaszony

min. 4,0

TE6.1

Agregat prądotwórczy

1 sztuki

0,15

zadaszony

min. 4,0


W dokumentacji przeprowadzono analizę rozprzestrzeniania się substancji w powietrzu atmosferycznym. W związku z przedstawionymi wynikami obliczeń stanu jakości powietrza emisja substancji zanieczyszczających z terenu przedsięwzięcia nie spowoduje ponadnormatywnego oddziaływania na stan jakości powietrza.

Emisja ścieków bytowych i deszczowych 
Wody opadowe i roztopowe z terenów utwardzonych zbierane będą przez wewnątrzzakładowy system kanalizacji deszczowej następnie zostaną podczyszczone w osadniku i separatorze substancji ropopochodnych (o nominalnej przepustowości wynoszącej min. 49 dm3/s), następnie po podczyszczeniu będą retencjonowane w zbiorniku retencyjnym, z którego trafiać będą do odbiornika rowu RJ6. Odpływ ze zbiornika retencyjnego będzie limitowany za pomocą regulatora przepływu. Przyjęcie wielkości zrzutu wód opadowych równej zrzutowi naturalnemu nie powinno spowodować nadmiernego obciążenia zbiornika. Niemniej jednak, docelowa ilość wód, która będzie mogła być odprowadzona do odbiornika rowu lub gruntu bez negatywnego wpływu na odbiornik i tereny sąsiednie, będzie szczegółowo określone w pozwoleniu wodnoprawnym. Do czasu realizacji docelowego sposobu odprowadzania wód opadowych i roztopowych Inwestor zakłada możliwość zagospodarowania tych wód poprzez odparowanie w szczelnym otwartym zbiorniku retencyjnym.
W ramach przedsięwzięcia planowane jest retencjonowanie wód opadowych i roztopowych w zbiorniku szczelnym naziemnym lub zbiorniku szczelnym podziemnym lub retencji rurowej. Minimalna pojemność retencji dla każdego z powyższych zbiorników wynosić będzie 840 m3.

W przypadku realizacji zbiornika retencyjnego otwartego, wokół planuje się zastosować ochronne ogrodzenia dla płazów np. z prefabrykatów betonowych bądź polimerobetonowych o odgiętej górnej krawędzi w kierunku zewnętrznym tworząc daszek o wysokości części naziemnej 50 cm, zakopane na głębokość min. 15-20 cm co zabezpieczy przed potencjalnym przedostaniem się płazów do projektowanego zbiornika.

Emisja odpadów
Etap realizacji przedmiotowej inwestycji związany będzie z przekształceniami powierzchni ziemi dokonywanymi na omawianym terenie, w celu budowy nowych obiektów kubaturowych. W wyniku planowanych prac budowlanych powstaną odpady związane z użytkowaniem sprzętu budowlanego oraz funkcjonowaniem zaplecza socjalnego dla pracowników, tekst jednolity: 15 01 01, 15 01 03, 15 01 04, 15 01 02, 17 05 04, 17 05 06, 20 03 01, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 38. 

W wyniku eksploatacji projektowanej inwestycji powstawać będą odpady związane z funkcjonowaniem części socjalno-biurowej, oraz magazynowo/produkcyjnej, tekst jednolity: 15 01 01, 15 01 02, 15 01 03, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06, 16 02 13*, 16 02 14, 16 02 16, 16 03 04, 16 03 06, 16 03 80, 16 06 01*, 16 06 04, 16 06 05, 16 80 01, 18 01 06*, 18 01 07, 18 01 08*, 18 01 09, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 08, 20 01 39, 20 01 40, 20 03 01. Sposób postępowania z ww. odpadami będzie zgodny z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.

Oddziaływania na obszary chronione
Planowane przedsięwzięcie położone jest poza obszarami objętymi ochroną na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody (tekst jednolity Dziennik Ustaw z 2023 roku pozycja 1336). Najbliżej zlokalizowane obszarowe formy ochrony przyrody (do 5 km, zgodnie z centralnym rejestrem form ochrony przyrody prowadzonym przez Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska) to rezerwat przyrody Torfowisko Rąbień w odległości około 3,5 km.

Planowane przedsięwzięcie położone jest poza obszarami Natura 2000. Najbliżej położony obszar należący do Europejskiej Sieci Ekologicznej Natura 2000 to specjalny obszar ochrony siedlisk Grądy nad Lindą PLH100022 w odległości około 11 km. 

Obszar przedsięwzięcia nie przecina, ani nie leży w zasięgu korytarzy ekologicznych o znaczeniu międzynarodowym i/lub krajowym. Nie odnotowano również występowania lokalnych korytarzy ekologicznych.

Przedmiotowe przedsięwzięcie, przede wszystkim z uwagi na charakterystykę, znaczną odległość, niewielką skalę oraz krótkotrwały i odwracalny charakter zmian środowiska na etapie realizacji oraz brak znaczących negatywnych oddziaływań w czasie późniejszej eksploatacji, nie będzie miało negatywnego wpływu na cele ochrony, przedmioty ochrony oraz integralność wszystkich ww. obszarów podlegających ochronie, w tym na obszary Natura 2000. 

Konstantynów Łódzki, 6 września 2023 roku OŚ.6220.22-14.2023.WK

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
06.09.2023 15:45 Wincenty Kołacz
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Referat Ochrony Środowiska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Obwieszczenie informujące o wydaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach 1.0 06.09.2023 15:45 Wincenty Kołacz

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}