W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Obwieszczenie informujące o wydaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

Obwieszczenie

Działając na podstawie artykuł 74 ustęp 3, artykuł 85 ustęp 3 w związku z artykuł 38 i artykuł 3 ustęp 1 punkt 11 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity Dziennik Ustaw 2023 pozycja 1094 ze zmianami) oraz artykuł 10 paragraf 1, artykuł 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dziennik Ustaw z 2023 roku pozycja 775 ze zmianami)

Burmistrz Konstantynowa Łódzkiego zawiadamia, że w dniu 10 sierpnia 2023 roku została wydana decyzja znak OŚ.6220.1-20.2023.WK o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pod nazwą „Budowa hali magazynowej z częścią socjalno-biurową, budynku pompowni pożarowej wraz z nadziemnym zbiornikiem wody, najazdowej wagi samochodowej wraz z fundamentem, instalacji: kanalizacji sanitarnej, wody, kanalizacji deszczowej i energii elektrycznej oraz budowie wewnętrznego układu drogowego na terenie działek o numerze ewidencyjnym 93/8, 93/9, 93/17, 93/18, 94/7, 94/9, 94/10, 95/5, 95/7, 96/3, 96/5, 97/5, obroku K-18 przy ulicy Przemysłowej w Konstantynowie Łódzkim”.

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi pismem z dnia 7 czerwca 2023 roku (data wpływu: 7.06.2023 roku znak WOOŚ.4220.56.2022.IBa.6) wyraził opinię, że dla przedmiotowego przedsięwzięcia nie istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Pabianicach pismem z dnia 21 czerwca 2023 roku (data wpływu: 23.06.2023 roku numerze PPIS.ZNS.90281.10-3.2023) wyraził opinię, że nie stwierdza potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i sporządzenia raportu pod kątem wymagań higienicznych i zdrowotnych.

Dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich w Sieradzu pismem z dnia 29 czerwca 2023 roku (data wpływu 29.06.2023 roku numerze PO.ZZŚ.5.4901.38.2023.Kog.3) wyraził opinię, w której nie stwierdził potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.

Szczegółowe informacje można uzyskać w godzinach pracy Urzędu Miejskiego w Konstantynowie Łódzkim pokój 7, I piętro.

Obwieszczenia w przedmiotowej sprawie będą zamieszczane na stronie www.konstantynow.pl w zakładce Aktualności – Obwieszczenia na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Konstantynowie Łódzkim oraz na tablicy ogłoszeń przy ulicy Kościelnej 1.

Zawiadomienie bądź doręczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia.
Treść decyzji jest dostępna na stronie konstantynow.pl w zakładce Aktualności – Obwieszczenia wraz z niniejszym obwieszczeniem.

Dzień publicznego obwieszczenia: 10 sierpnia 2023 roku

Konstantynów Łódzki, 10 sierpnia 2023 roku OŚ.6220.1-21.2023.WK

Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach

Na podstawie artykuł 71 ustęp 1, ustęp 2 punkt 2, artykuł 75 ustęp 1 punkt 4, artykuł 84 ustęp 2 i 85 ustęp 2 punkt 1 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity Dziennik Ustaw 2023 pozycja 1094 ze zmianami) – zwanej dalej ustawą ooś, paragraf 3 ustęp 1 punkt 54 litera b w związku z paragraf 3 ustęp 2 punkt 3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 roku w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dziennik Ustaw z 2019 roku, pozycja 1839 ze zmianami), w związku z artykuł 123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dziennik Ustaw z 2023 roku pozycja 775 ze zmianami), po rozpatrzeniu wniosku PANASYSTEM PL Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pod nazwą „Budowa hali magazynowej z częścią socjalno-biurową, budynku pompowni pożarowej wraz z nadziemnym zbiornikiem wody, najazdowej wagi samochodowej wraz z fundamentem, instalacji: kanalizacji sanitarnej, wody, kanalizacji deszczowej i energii elektrycznej oraz budowie wewnętrznego układu drogowego na terenie działki o numerze ewidencyjnym 93/8, 93/9, 93/17, 93/18, 94/7, 94/9, 94/10, 95/5, 95/7, 96/3, 96/5, 97/5, obroku K-18 przy ulicy Przemysłowej w Konstantynowie Łódzkim” i po zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Pabianicach oraz Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Sieradzu

orzekam na rzecz PANASYSTEM PL Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Łodzi przy ulicy Pomorskiej 77  lokal 21, 90-224 Łódź

  1. Realizację przedmiotowego przedsięwzięcia i stwierdzam brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko;
  2. Określam następujące warunki oraz wymagania: 
    1. Zaplecze budowy należy zorganizować w sposób zapewniający oszczędne korzystanie z terenu i minimalne przekształcenie jego powierzchni (w tym przede wszystkim powierzchni biologicznie czynnej), a po ukończeniu prac należy zapewnić przywrócenie terenu do stanu zbliżonego do poprzedzającego ich rozpoczęcie.
    2. Prace budowlane z wykorzystaniem ciężkiego sprzętu budowlanego prowadzić wyłącznie w porze dnia, tekst jednolity w godzinach 600 – 2200. W przypadku uzasadnionym koniecznością ciągłej pracy dopuszcza się prowadzenie prac w porze nocy. Dopuszcza się ponadto prowadzenie na późniejszym etapie prac wykończeniowych wewnątrz obiektów w porze nocy.
    3. Należy opracować i wdrożyć taki plan robót, aby urządzenia emitujące hałas o dużym natężeniu, w pobliżu zabudowy chronionej akustycznie nie pracowały jednocześnie oraz zoptymalizować wykorzystanie sprzętu budowlanego i środków transportu (na przykład poprzez zminimalizowanie zbędnych przejazdów).
    4. Zabezpieczyć teren budowy przed zanieczyszczeniem spowodowanym ewentualnymi wyciekami z pojazdów, maszyn i urządzeń. Plac budowy należy wyposażyć w stanowisko z sorbentem służącym likwidacji niekontrolowanych wycieków i wylewów substancji ropopochodnych.
    5. Podczas prowadzenia prac budowlanych należy przewidzieć miejsca do parkowania maszyn budowlanych (zaplecze budowy), na terenie utwardzonym i zabezpieczonym przed ewentualnym wpływem substancji ropopochodnych na środowisko gruntowo-wodne.
    6. Do prac używać sprawnego technicznie sprzętu, prace wykonywać z zachowaniem szczególnej ostrożności, substancji chemicznych używać zgodnie z przeznaczeniem i przechowywać je w specjalnie wydzielonych i zabezpieczonych miejscach, aby maksymalnie ograniczyć możliwość wycieków paliwa, oleju czy innych substancji bezpośrednio do ziemi i wód powierzchniowych.
    7. Ścieki socjalno-bytowe na etapie realizacji przedsięwzięcia odprowadzać do przenośnych sanitariatów i następnie wywozić na oczyszczalnię ścieków.
    8. Odpady wytworzone w trakcie budowy i eksploatacji, należy gromadzić selektywnie, w uporządkowany sposób, w pojemnikach, kontenerach lub innych odpowiednich opakowaniach, w warunkach odpowiednio zabezpieczonych przed przedostaniem się do środowiska substancji szkodliwych, przed dostępem osób postronnych i zwierząt, na utwardzonym podłożu, a następnie przekazywać firmom posiadającym stosowne zezwolenie na zbieranie odpadów, odzysk czy ich unieszkodliwienie.
    9. W przypadku stwierdzenia w trakcie budowy występowania zanieczyszczenia gleby lub ziemi w stopniu przekraczającym określone prawem normy, podczas realizacji inwestycji powinna być wykonana remediacja zanieczyszczonego gruntu w celu doprowadzenia go do obowiązujących norm dla substancji powodujących ryzyko w glebie lub ziemi po wcześniejszym uzgodnieniu warunków remediacji z RDOŚ w Łodzi.
    10. Na etapie realizacji stosować środki techniczne i organizacyjne mające na celu ograniczenie emisji pyłu z terenu przedsięwzięcia powstającego podczas prowadzenia prac budowlanych, jak i podczas transportu materiałów budowlanych (na przykład osłaniać składowiska kruszyw zawierające drobne frakcje pyłowe przed działaniem wiatru, do transportu materiałów pylistych stosować pojazdy ciężarowe wyposażone w systemy zabezpieczające przed rozwiewaniem transportowanych materiałów, drogi wyjazdowe z placu budowy utrzymywać w czystości, aby wyeliminować możliwość wtórnego pylenia, i tym podobne). Samochody wyjeżdżające z terenu budowy w przypadku brudnych opon powinny je mieć umyte przed wyjazdem poza teren budowy.
    11. Transport materiałów budowlanych, sprzętu i urządzeń budowlanych samochodami ciężarowymi prowadzić poza godzinami lokalnych szczytów komunikacyjnych.
    12. Prowadzenie prac przygotowawczych i rozpoczęcie prac ziemnych należy prowadzić poza sezonem lęgowym ptaków przypadającym na okres od 1 marca do 15 października lub wyjątkowo w tym terminie, ale po kontroli specjalisty przyrodnika na okoliczność gniazdowania ptaków lub innych gatunków chronionych na danym terenie. W przypadku stwierdzenia lęgów na danym terenie, prace powinno się rozpocząć po stwierdzeniu przez specjalistę przyrodnika wyprowadzenia/zakończenia lęgów. W przypadku ryzyka płoszenia zwierząt gatunków chronionych na skutek prac ziemnych w sezonie lęgowym (niezależnie od wykluczenia lęgów na terenie) oraz w przypadku zasiedlenia terenu przez gatunki chronione, należy uzyskać zezwolenie na odstępstwa od zakazów w stosunku do gatunków podlegających ochronie zgodnie z przepisami odrębnymi.
    13. Dokonać wycinki tylko drzew kolidujących z planowanym przedsięwzięciem w liczbie 48 sztuk.
    14. W celu wyrównania równowagi przyrodniczej za usunięte drzewa należy wykonać nasadzenia zastępcze na terenie przedsięwzięcia w liczbie co najmniej 48 sztuk drzew. Do nasadzeń zaleca się stosować w szczególności drzewa z gatunków rodzimych, miododajnych; drzewa w odmianach wysokopiennych. Zaleca się także w części dobrać gatunki wytwarzające suche owoce, by w okresie zimy stanowiły pożywienie dla ptaków, a latem miejsca lęgowe. 
    15. Nasadzenia należy wykonać zgodnie z dobrą praktyką ogrodniczą i przeprowadzić z wyłączaniem miesięcy: czerwiec, lipiec i sierpień. Zaleca się prowadzenie nasadzeń w dni wilgotne, pochmurne i chłodne; rośliny nie powinny być sadzone w warunkach utrudniających przyjęcie się roślin, na przykład w upalne dni. Po posadzeniu każdą roślinę należy obficie podlać.
    16. W trakcie eksploatacji przedsięwzięcia należy zapewnić stosowną opiekę i pielęgnację drzew i krzewów znajdujących się na terenie przedsięwzięcia, a osobniki posadzone w ramach nasadzeń zastępczych, przez pierwsze trzy lata od posadzenia, w okresach bezdeszczowych podlewać, przy czym warunek ten dotyczy okresu wegetacyjnego. Terminy i częstotliwość podlewania dostosować do aktualnych warunków hydrologicznych, pogodowych i siedliskowych. Podlewanie drzew prowadzić tak, by dostarczać drzewom tygodniową minimalną dawkę wody wg wzoru: 20 litrów na osobnik + 20 litrów na każde 2,5 cm pierśnicy drzewa. Dopuszcza się także stosowanie podziemnych i naziemnych systemów nawadniania zapewniających wyżej wymieniony skutek. 
    17. Należy zabezpieczyć narażone na uszkodzenia zadrzewienia pozostawione na terenie przedsięwzięcia do adaptacji oraz zadrzewiania znajdujące się w obszarze oddziaływania przedsięwzięcia. Zabezpieczenie powinno dotyczyć wszystkich części drzewa, tekst jednolity pnia, korony oraz korzeni. W pobliżu zadrzewień prace należy prowadzić ze szczególną ostrożnością. Zadrzewienia należy zabezpieczyć przed urazami mechanicznymi i innymi uszkodzeniami poprzez na przykład ich wygrodzenie lub oszalowanie pni deskami zamocowanymi za pomocą drutu, z zastosowaniem materiału amortyzującego (mata słomiana, juta i tym podobne). Prace w obrębie strefy korzeniowej należy wykonywać ręcznie, ograniczając wykorzystanie sprzętu mechanicznego. Należy minimalizować ruch pojazdów i maszyn budowlanych wokół drzew w obrębie strefy wyznaczonej przez obrys jego korony. W obrębie systemu korzeniowego pozostawionych drzew nie należy składować materiałów chemicznie i fizycznie szkodliwych dla korzeni i gleby jak na przykład cement, wapno, oleje, środki impregnujące, paliwa ciekłe i tym podobne
    18. Na etapie budowy dokonywać oględzin wykopów, a szczególnie przed ich zasypaniem i likwidacją sprawdzić dno i ściany pod kątem obecności w nich zwierząt. W przypadku ich stwierdzenia, zwierzęta należy wyjąć i przenieść w inne bezpieczne miejsce z dala od placu budowy na dogodne dla nich siedliska.
    19. W celu minimalizacji negatywnego oddziaływania zanieczyszczenia świetlnego na środowisko podjąć następujące działania:
      1. zastosować punkty świetlne z czujnikami ruchu od strony południowej i zachodniej,
      2. oświetlenie montować na fasadach budynków (w ostateczności na słupach),
      3. średnie natężenie oświetlenia dla parkingów od strony południowej należy wynosić ok. 15 lx,
      4. od strony zachodniej zastosować źródła światła o możliwie najniższej emisji barw niebieskich (max. 3000 K) i promieniowania UV,
      5. zastosować oprawy LED, które generują znikome ilości światła zakresu UV.
    20. Zaprojektować budowę obiektów o następujących powierzchniach:
      1. Powierzchnie zabudowy: max 5 849,38 m2 w tym:
      2. powierzchnia budynku hali magazynowej z częścią socjalno- biurową: około 5670  m2,
      3. powierzchnia pompowni: około 94,23 m2,
      4. powierzchnia pod zbiornik ppoż wraz z fundamentem: około 82,35 m2.
      5.     Powierzchnie utwardzone ok. 15 014,71 m2 w tym:
        1. drogi wewnętrzne i place manewrowe: około 5 680,36 m2
        2. chodniki: około 31,8 m2,
        3. place składowe około: 9 302,55 m2.
      6.     Tereny zielone (biologicznie czynne): ok. 2 530,0 m2
    21. Wodę na etapie eksploatacji pobierać z miejskiej sieci wodociągowej.
    22. Powstające ścieki socjalno-bytowe kierować do kanalizacji sanitarnej.
    23. Wody opadowe z terenu inwestycji zbierać systemem wewnętrznej kanalizacji i następnie odprowadzać do miejskiej sieci kanalizacji deszczowej.
    24. Przed zrzutem do kanalizacji wody deszczowe podczyszczać w piaskowniku i separatorze substancji ropopochodnych oraz magazynować w podziemnym zbiorniku retencyjnym.
    25. W przypadku przedostania się zanieczyszczeń do gruntu lub wód bezzwłocznie podjąć działania zmierzające do usunięcia skutków i przyczyn awarii.
    26. Wody opadowe z dachu hali odprowadzać do kanalizacji miejskiej bez podczyszczenia.
    27. Zaprojektować zbiornik retencyjny na wody opadowe o pojemności całkowitej wynoszącej ok. 444 m3.
    28. Zaprojektować separator substancji ropopochodnych o przepustowości nominalnej wynoszącej 60 dm3/s.
    29. Do ogrzewania obiektów zastosować pompy ciepła.
    30. Zainstalować centralę wentylacyjną o poziomie mocy akustycznej wynoszącym 56,4 dB.
    31. Zainstalować jednostki zewnętrznej klimatyzacji o poziomie mocy akustycznej wynoszącym 73 dB.
    32. Zainstalować wentylatory o poziomie mocy akustycznej wynoszącym 60 dB.
    33. Zainstalować agregaty pomp ciepła o poziomie mocy akustycznej wynoszącym 58 dB.
    34. Sprzęt i maszyny wykorzystywane podczas realizacji inwestycji powinny spełniać odpowiednie standardy jakościowe, techniczne, wykluczające emisje do wód i do ziemi zanieczyszczeń z grupy ropopochodnych (oleje, smary, paliwo).
    35. W czasie prowadzenia robót budowlanych należy prowadzić stały monitoring stanu technicznego sprzętu budowlanego i transportowego oraz przypadków wystąpienia zanieczyszczenia gruntu i neutralizację miejsc mogących powodować ewentualnie zagrożenia dla środowiska gruntowo – wodnego.

Uzasadnienie

W dniu 3 stycznia 2023 roku wpłynął wniosek PANASYSTEM PL Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanej inwestycji pod nazwą „Budowa hali magazynowej z częścią socjalno-biurową, budynku pompowni pożarowej wraz z nadziemnym zbiornikiem wody, najazdowej wagi samochodowej wraz z fundamentem, instalacji: kanalizacji sanitarnej, wody, kanalizacji deszczowej i energii elektrycznej oraz budowie wewnętrznego układu drogowego na terenie działki o numerze ewidencyjnym 93/8, 93/9, 93/17, 93/18, 94/7, 94/9, 94/10, 95/5, 95/7, 96/3, 96/5, 97/5, obroku K-18 przy ulicy Przemysłowej w Konstantynowie Łódzkim”.

Planowane przedsięwzięcie należy do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, o których mowa w paragraf 3 ustęp 1 punkt 54 litera b w związku z paragraf 3 ustęp 2 punkt 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 roku w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dziennik Ustaw z 2019 roku, pozycja 1839 ze zmianami) tekst jednolity:

  • paragraf 3 ustęp 1 punkt 54 litera b - zabudowa przemysłowa, w tym zabudowa systemami fotowoltaicznymi, lub magazynowa, wraz z towarzyszącą jej infrastrukturą, o powierzchni zabudowy nie mniejszej niż:
    • 0,5 ha na obszarach objętych formami ochrony przyrody, o których mowa w artykuł 6 ustęp 1 punkt 1-5, 8 i 9 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody, lub w otulinach form ochrony przyrody, o których mowa w artykuł 6 ustęp 1 punkt 1-3 tej ustawy,
    • 1 ha na obszarach innych niż wymienione w litera a.
  • paragraf 3 ustęp 2 punkt 3 - nieosiągające progów określonych w ustęp 1, jeżeli po zsumowaniu parametrów charakteryzujących przedsięwzięcie z parametrami planowanego, realizowanego lub zrealizowanego przedsięwzięcia tego samego rodzaju znajdującego się na terenie jednego zakładu lub obiektu osiągną progi określone w ustęp 1.

Przedmiotowa inwestycja należy do przedsięwzięć, dla których wymagane jest uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zaś przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko jest fakultatywne.

Organ wystąpił o wydanie opinii w sprawie obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Pabianicach oraz Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Sieradzu. 

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi pismem z dnia 7 czerwca 2023 roku (data wpływu: 7.06.2023 roku znak WOOŚ.4220.56.2022.IBa.6) wyraził opinię, że dla przedmiotowego przedsięwzięcia nie istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Pabianicach pismem z dnia 21 czerwca 2023 roku (data wpływu: 23.06.2023 roku numerze PPIS.ZNS.90281.10-3.2023) wyraził opinię, że nie stwierdza potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i sporządzenia raportu pod kątem wymagań higienicznych i zdrowotnych.

Dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich w Sieradzu pismem z dnia 29 czerwca 2023 roku (data wpływu 29.06.2023 roku numerze PO.ZZŚ.5.4901.38.2023.Kog.3) wyraził opinię, w której nie stwierdził potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.

Organ uwzględniając łączne uwarunkowania określone w artykuł 63 ustęp 1 ustawy ooś oraz po uzyskaniu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Pabianicach oraz Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Sieradzu uznał, że nie jest konieczne przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko dla przedmiotowego przedsięwzięcia.

Planowane przedsięwzięcie polegać będzie na budowie hali magazynowej z częścią socjalno-biurową, budynku pompowni pożarowej wraz z nadziemnym zbiornikiem wody, najazdowej wagi samochodowej wraz z fundamentem, instalacji: kanalizacji sanitarnej, wody, kanalizacji deszczowej, i energii elektrycznej oraz budowie wewnętrznego układu drogowego na terenie działki o numerzeoku ewidencyjnym 93/8, 93/9, 93/17, 93/18, 94/7, 94/9, 94/10, 95/5, 95/7, 96/3, 96/5, 97/5, obroku K-18 przy ulicy Przemysłowej w Konstantynowie Łódzkim.

Powierzchnia całkowita działek, gdzie realizowane będzie przedsięwzięcie wynosi około 2,3394 ha. Przedsięwzięcie będzie realizowane w dwóch etapach budowalnych: pierwszym etapie, gdzie zrealizowana zostanie przede wszystkim zabudowa oraz w etapie drugim związanym z realizacją placu magazynowego. Działki na których planowana jest inwestycja zlokalizowane są w południowo-wschodniej części miasta Konstantynów Łódzki przy ulicy Przemysłowej na terenie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Na przedmiotowym terenie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego przyjęty Uchwałą numerze L/408/18 Rady Miejskiej w Konstantynowie Łódzkim z dnia 8 listopada 2018 roku (działki Urz. Woj. Łódzkiego  pozycja 6231) zmieniony Uchwałą numerze XII/108/19 z dnia 24.10.2019 roku (działki Urz. Woj. Łódzkiego pozycja 6331). Według w/w planu teren inwestycji zalicza się do terenu oznaczonego symbolem 1P, na którym ustala się:

  1. przeznaczenie podstawowe – teren zabudowy produkcyjnej, składów i magazynów; 
  2. dopuszczalne przeznaczenie uzupełniające:
    1. zabudowa usługowa – usługi komercyjne, usługi handlu detalicznego o powierzchni sprzedaży nie większej niż 2 000 m2
    2. budynki towarzyszące, na przykład: dla zapewnienia ochrony obiektów o przeznaczeniu podstawowym oraz budynki gospodarcze, dojazdy wewnętrzne, ciągi piesze i rowerowe, parkingi, stacje transformatorowe, przepompownie ścieków, inne obiekty i urządzenia infrastruktury technicznej, a także małe instalacje wytwarzające energię przy wykorzystaniu energii promieniowania słonecznego o łącznej mocy zainstalowanej elektrycznej od 40 kW do 100 kW, zieleń towarzysząca, wody powierzchniowe.

Planowane przedsięwzięcie będzie polegało na budowie hali magazynowej z częścią socjalno-biurową o funkcjach: magazynowej i socjalno-biurowej oraz budynku pompowni pożarowej wraz z nadziemnym zbiornikiem wody, najazdowej wagi samochodowej wraz z fundamentem oraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, w skład której wejdzie instalacja kanalizacji sanitarnej, wody, kanalizacji deszczowej, i energii elektrycznej oraz budowę wewnętrznego układu drogowego na terenie.

Planowane zagospodarowanie terenu projektowanej inwestycji o powierzchni 2,3391 ha przewiduje poniższy podział funkcjonalny terenu: 

  1. Powierzchnie zabudowy: max około 5 849,38 m2 w tym:
    1. powierzchnia budynku hali magazynowej z częścią socjalno- biurową: około 5670 m2,
    2. powierzchnia pompowni: około 94,23 m2,
    3. powierzchnia pod zbiornik ppoż wraz z fundamentem: około 82,35 m2.
  2.     Powierzchnie utwardzone ok. 15 014,71 m2 w tym:
    1. drogi wewnętrzne i place manewrowe: około 5 680,36 m2
    2. chodniki: około 31,8 m2,
    3. place składowe około: 9 302,55 m2.
  3.     Tereny zielone (biologicznie czynne): ok. 2 530,0 m2 

W ramach realizacji inwestycji planuje się:

  1. przygotowanie terenu pod budowę zgodnie z opracowaną dokumentacją geotechniczną,
  2. prowadzenie prac ziemnych do głębokości ok. 2 m,
  3. uzbrojenie terenu w niezbędną infrastrukturę techniczną,
  4. budowę obiektów kubaturowych oraz wykonanie nowej nawierzchni dróg, parkingów oraz chodnika,    
  5. zagospodarowanie pozostałego, nieutwardzonego terenu w zieleń urządzoną.

Wjazd na teren inwestycji odbywał się będzie od strony ulicy Przemysłowej. W ramach realizacji inwestycji planuje się wybudowanie jednokondygnacyjnej hali wraz z dwukondygnacyjną częścią socjalno-biurową. Projektowana hala magazynowa obsługiwana będzie przez dwie bramy z poziomu terenu oraz 4 rampy przeładunkowe umieszczone w zachodniej elewacji budynku. Przy hali znajduje się część socjalno - biurowa w której zostały zaprojektowane pomieszczenia dla pracowników w tym zaplecze socjalne oraz pomieszczenia biurowe funkcjonalnie bezpośrednio połączone z halą. W skład pomieszczeń socjalnych wchodzą szatnia męska (dla max. 20 pracowników - mężczyzn). Dodatkowo w strefie socjalnej zaprojektowano wc dla kierowców oraz wc dla pracowników biura (przystosowany również do potrzeb osób niepełnosprawnych). Na parterze budynku socjalno- biurowego zaprojektowana została także jadalnia oraz dwa pomieszczenia biurowe. Na piętrze budynku socjalno - biurowego zostało zaprojektowanych pięć pomieszczeń biurowych, sala konferencyjna, aneks kawowy oraz kompleks toalet (damska i męska). Pomieszczenie hali będzie przeznaczone na stały pobyt ludzi i oświetleniem naturalnym zapewnionym przez równomiernie rozmieszczone świetliki dachowe o sumarycznej powierzchni 1/8 powierzchni podłogi pomieszczenia.

Hala wyposażona zostanie w części w systemy wysokiego regałowania. Nie zakłada się magazynowania i przeładunku artykułów emitujących zanieczyszczenia lub substancje szkodliwe. Planuje się zaprojektowanie i wykonanie 4 doków rozładunkowych od strony zachodniej budynku hali. Proces załadunku oraz wyładunku odbywać się będzie za pomocą wózków elektrycznych, żelowych bezobsługowych lub wózków ręcznych. Towar składowany będzie na europaletach w opakowaniach zbiorczych, na ogół zabezpieczonych folią. 
W magazynie nie zakłada się rozpakowywania artykułów, natomiast mogą odbywać się rozdziały ilościowe w oryginalnych opakowaniach. Inwestor nie przewiduje, aby rodzaje oraz ilości magazynowanych towarów spowodowały zakwalifikowanie hali magazynowej do zakładów o zwiększonym lub dużym ryzyku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej. 
W obrębie hali przewiduje się budowę zespołu socjalno-biurowego, wyposażonych w węzły sanitarne, pomieszczenia do przygotowania i spożywania posiłków, zespoły szatniowe dla pracowników fizycznych oraz pomieszczenia administracyjne. Przewidziano również pomieszczenia porządkowe i pomieszczenia techniczne.

Na etapie realizacji przedsięwzięcia przewiduje się zużycie energii elektrycznej, paliw silnikowych, materiałów i surowców oraz wody w ilości niezbędnej do wykonania prac budowlanych. Materiałochłonność prowadzonej budowy nie powinna odbiegać od analogicznych przedsięwzięć o podobnym profilu. 

Prowadzenie prac budowlanych będzie wiązało się z użyciem urządzeń wykorzystujących olej napędowy, prąd i wodę. Ilości wykorzystywanych surowców, wody oraz energii związane będą z zastosowaną technologią i organizacją pracy na budowie. 

Realizacja inwestycji będzie wymagać wykorzystania materiałów budowlanych, kruszyw oraz innych niezbędnych elementów (materiałów) do budowy budynków, placów, dróg i parkingów. W czasie budowy woda używana będzie w procesach technologicznych oraz w celach socjalnych. Na obecnym etapie prac projektowych nie jest możliwe dokładne określenie ilości potrzebnych materiałów. Zostaną one podane na etapie projektu budowlanego i wykonawczego. 

Przedsięwzięcie będzie oddziaływać w zakresie emisji i występowania uciążliwości przede wszystkim na etapie budowy. Prace budowlane będą powodować charakterystyczne dla tego rodzaju przedsięwzięć oddziaływania, takie jak emisja hałasu z pracy urządzeń i sprzętu budowlanego, emisja pyłów i gazów do atmosfery ze spalania paliw w pojazdach transportu oraz z pracy urządzeń budowlanych, emisja ścieków bytowych, emisja wód opadowych i roztopowych oraz gruntowych z przestrzeni wykopów podczas prowadzenia prac ziemnych, emisja odpadów, oddziaływania na środowisko przyrodnicze i krajobraz w związku z przekształceniem terenu i wycinką zadrzewień. Etap budowy i związane z nim uciążliwości będą odwracalne, krótkotrwałe i będą mieć zasięg lokalny. Zrealizowanie przedsięwzięcia w zakresie zaproponowanym przez Inwestora, po zastosowaniu odpowiednich działań minimalizujących uciążliwości – zawartych w sentencji niniejszej decyzji, nie wpłynie znacząco negatywnie na środowisko oraz życie i zdrowie ludzi. 

Na etapie eksploatacji przewiduje się nieznaczną emisję hałasu i zanieczyszczeń do powietrza, powstawanie odpadów głównie komunalnych, a także emisję ścieków bytowych oraz wód opadowych i roztopowych. Oddziaływanie w fazie eksploatacji będzie długotrwałe o charakterze ciągłym, jednakże oddziaływanie to nie będzie powodować zagrożenia jakości środowiska, jeśli przedsięwzięcie będzie przeprowadzone zgodnie z zamierzeniami Inwestora przedstawionymi w KIP i jej uzupełnieniu.

Eksploatacja planowanego obiektu będzie się wiązała z emisją hałasu. Eksploatacja przedsięwzięcia będzie się wiązać z powstaniem następujących rodzajów źródeł hałasu:

  1. kubaturowe – budynek hali magazynowej;
  2. punktowe - urządzenia zlokalizowane poza obiektem kubaturowym (centrala wentylacyjna, jednostki klimatyzacji i wentylatory);
  3. liniowe - drogi transportu samochodowego.

Z uwagi na rodzaj i skalę przedsięwzięcia nie przewiduje się ponadnormatywnych oddziaływań akustycznych na etapie eksploatacji. 

W związku z powyższym, biorąc pod uwagę analizy dotyczące oddziaływania akustycznego zawarte w KIP, planowane przedsięwzięcie nie powinno powodować przekroczeń wymogów jakości środowiska na terenie i poza terenem, do którego wnioskodawca posiada tytuł prawny. Funkcjonowanie przedsięwzięcia nie będzie negatywnie wpływać na najbliższe tereny chronione. 
Głównymi emitorami zanieczyszczeń do powietrza na terenie analizowanego zakładu będą źródła emisji zorganizowanej związane z eksploatacją urządzeń zasilających system pompowni p.poż oraz źródła emisji niezorganizowanej jakimi będzie ruch pojazdów po terenie przedsięwzięcia.

W związku z powyższym po zrealizowaniu przedsięwzięcia wzrosną emisje zanieczyszczeń do powietrza w przedmiotowym rejonie, ale wzrost ten będzie w zakresie dotrzymującym dopuszczalne poziomy odniesienia dla substancji, co wykazały przeprowadzone w KIP obliczenia. 

Powstające na etapie eksploatacji przedsięwzięcia odpady będą zbierane w sposób selektywny i następnie przekazywane uprawnionym podmiotom do ich dalszego wykorzystania. Sposób postępowania oraz dalsze zagospodarowanie odpadów będzie zgodne z zasadami gospodarowania odpadami i wymaganiami w zakresie ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa życia i zdrowia ludzi oraz zgodne z obowiązującymi przepisami prawa.

Na etapie eksploatacji przedsięwzięcia woda będzie pobierana z wodociągu miejskiego. Powstające ścieki socjalno-bytowe będą odprowadzane do wewnętrznej kanalizacji i następnie do kanalizacji sanitarnej zlokalizowanej w ulicy Przemysłowej. Wody opadowe z terenu inwestycji będą zbierane systemem kanalizacji wewnętrznej i następnie odprowadzane do miejskiej sieci kanalizacji deszczowej. Przed zrzutem będą podczyszczane w piaskowniku i separatorze substancji ropopochodnych oraz magazynowe w podziemnym zbiorniku retencyjnym. Nie będą powstawały ścieki przemysłowe.

Ponadto biorąc pod uwagę rodzaj i skalę przedsięwzięcia, nie przewiduje się kumulowania oddziaływań z innymi przedsięwzięciami planowanymi, realizowanymi, bądź zrealizowanymi.
W związku z realizacją i eksploatacją przedsięwzięcia nie przewiduje się wystąpienia zagrożenia dla zdrowia ludzi, w tym wynikającego z emisji. Wszelkie prace związane z planowanym przedsięwzięciem zostaną wykonane tak, aby spowodować jak najmniejsze uciążliwości dla okolicznych mieszkańców i otaczającego środowiska naturalnego. 

W przypadku realizacji i eksploatacji przedmiotowego przedsięwzięcia należy wykluczyć duże ryzyko wystąpienia poważnych awarii lub katastrof naturalnych i budowlanych. Właściwe zaprojektowanie, wybudowanie i eksploatacja obiektów zgodnie z obowiązującym prawem budowlanym oraz przepisami i wymaganiami sanitarno-higienicznymi, przeciwpożarowymi oraz BHP wyeliminuje wystąpienie poważnej awarii lub katastrofy naturalnej i budowlanej. 

Planowane przedsięwzięcie położone będzie poza obszarami objętymi ochroną na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody (tekst jednolity działki U z 2022 roku pozycja 916 ze zmianami). W promieniu 5 km przedsięwzięcia znajdują się następujące obszary chronione na podstawie wyżej wymieniony ustawy o ochronie przyrody:

  1. rezerwat przyrody Polesie Konstantynowskie w odległości ok. 4,43 km;
  2. zespół przyrodniczo-krajobrazowy Międzyrzecze Neru i Dobrzynki w odległości ok. 2,7 km.

Najbliżej położonym obszarem należącym do Europejskiej Sieci Ekologicznej Natura 2000 jest specjalny obszar ochrony siedlisk Grądy nad Lindą PLH100022 znajdujący się w odległości ok. 14,3 km. 

Przedsięwzięcie znajduje się poza terenem korytarzy ekologicznych o znaczeniu międzynarodowym i/lub krajowym.

Gęstość zaludnienia dla gminy miejskiej Konstantynów Łódzki wynosi 57 os./km2 (wg Urzędu Statystycznego w Łodzi z 2021 roku).

Przedmiotowe przedsięwzięcie, przede wszystkim z uwagi na charakterystykę, znaczną odległość, niewielką skalę oraz krótkotrwały i odwracalny charakter zmian środowiska na etapie realizacji oraz brak znaczących negatywnych oddziaływań w czasie późniejszej eksploatacji, nie będzie miało negatywnego wpływu na cele ochrony, przedmioty ochrony oraz integralność wszystkich wyżej wymieniony obszarów podlegających ochronie, w tym na obszary Natura 2000. 

W przypadku zasiedlenia terenu przedsięwzięcia przez chronione gatunki roślin, zwierząt bądź grzybów, przed przenoszeniem osobników gatunków chronionych, przed rozpoczęciem prac mogących doprowadzić do zniszczenia osobników gatunków chronionych i ich siedlisk, umyślnego płoszenia bądź niepokojenia, lub mogących mieć inny negatywny wpływ na gatunki chronione należy uzyskać stosowne zezwolenia, zgodnie z przepisami odrębnymi.

Nie przewiduje się wycinki drzew znajdujących się poza obszarem inwestycji. Drzewa nieprzeznaczone do usunięcia, a narażone na uszkodzenia mechaniczne na etapie budowy zostaną odpowiednio zabezpieczone.

Zgodnie z KIP w obszarze realizacji i obszarze oddziaływania przedsięwzięcia nie znajdują się jeziora, strefy ochronne ujęć wód, obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych, obszary wodno-błotne i obszary o płytkim zaleganiu wód podziemnych, w tym siedliska łęgowe oraz ujścia rzek, obszary, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone lub istnieje prawdopodobieństwo ich przekroczenia, obszary leśne, górskie, morza i obszary wybrzeży, uzdrowiska i obszary ochrony uzdrowiskowej, obszary o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne. 

Ze względu na rodzaj, skalę i usytuowanie przedsięwzięcia można jednoznacznie stwierdzić, iż nie będzie ono powodować transgranicznego oddziaływania na środowisko.

Z uwagi na zakres, skalę i charakter prac przewiduje się, że zasięg oddziaływania przedsięwzięcia ograniczy się do terenu jego realizacji oraz terenu z nim sąsiadującego. Mając na uwadze powyższe, należy stwierdzić, że przedsięwzięcie, przy założeniach przyjętych w KIP, w tym przy zastosowaniu wskazanych działań minimalizujących i kompensujących, nie będzie oddziaływać w sposób znaczący na obszary geograficzne i znaczną liczbę ludności. 

Zgodnie z obowiązującym „Planem gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Odry” (Dziennik Ustaw z 2016 roku pozycja 1967) planowane przedsięwzięcie znajduje się w regionie wodnym Warty w granicach jednolitej części wód podziemnych (JCWPd) o kodzie PLGW600072 oraz w granicach jednolitej części wód powierzchniowych (JCWP) Ner od Dobrzynki do Zalewki o kodzie PLRW600016183235.

Przedmiotowe przedsięwzięcie nie kwalifikuje się do inwestycji i działań, które wymagają uzyskania oceny wodnoprawnej, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 27 sierpnia 2019 roku w sprawie rodzajów inwestycji i działań, które wymagają uzyskania oceny wodnoprawnej (działkiU. z 2019 roku, pozycja 1752). Ustalono, że teren na którym zlokalizowane jest przedsięwzięcie leży częściowo w obszarze szczególnego zagrożenia powodzią w rozumieniu artykuł 16 punkt 34 ustawy z dnia 20 lipca 2017 roku - Prawo wodne. W związku z gromadzeniem ścieków bytowych w szczelnych zbiornikach bezodpływowych należy uzyskać decyzję zgodnie z artykuł 77 ustęp 3 ustawy z dnia 20 lipca 2017 roku Prawo wodne.

Podsumowując, po wnikliwej analizie dokumentacji dotyczącej planowanego przedsięwzięcia, uwzględniając jego poszczególne fazy: realizacji, eksploatacji i ewentualnej likwidacji, z uwagi na rodzaj, charakterystykę, skalę oraz usytuowanie, można stwierdzić brak możliwości wystąpienia oddziaływania o znacznej wielkości, intensywności lub złożoności. Przedsięwzięcie na etapie budowy oddziaływać będzie okresowo i krótkotrwale, zaś na etapie eksploatacji oddziaływanie będzie długotrwałe o charakterze ciągłym, jednakże zarówno w fazie eksploatacji, jak i w fazie realizacji przedsięwzięcie nie powinno znacząco oddziaływać na środowisko. W KIP oraz w sentencji niniejszej decyzji wskazano działania, które będą stosowane w celu zapobiegania, ograniczania i minimalizacji potencjalnych oddziaływań i uciążliwości.

Obwieszczeniem z dnia 4 lipca 2023 roku znak: OŚ.6220.1-19.2023.WK wyznaczono stronom 7-dniowy termin od daty uznania zawiadomienia za doręczone na zapoznanie się ze zgromadzonym materiałem dowodowym oraz wypowiedzenia się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań. We wskazanym terminie nie wpłynęły żadne pisma 
w przedmiotowej sprawie.

Biorąc powyższe pod uwagę należało orzec jak w sentencji.

POUCZENIE

  1. Od niniejszej decyzji służy stronom prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi za pośrednictwem Burmistrza Konstantynowa Łódzkiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
  2. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania decyzja staje się ostateczna i prawomocna co oznacza, iż decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Nie jest możliwe skuteczne cofnięcie oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania.
  3. W przypadku zasiedlenia terenu przedsięwzięcia przez chronione gatunki roślin, zwierząt, bądź grzybów, przed przenoszeniem osobników gatunków chronionych, przed rozpoczęciem prac mogących doprowadzić do zniszczenia osobników gatunków chronionych i ich siedlisk, umyślnego płoszenia bądź niepokojenia, lub mogących mieć inny negatywny wpływ na gatunki chronione należy uzyskać stosowne zezwolenia, zgodnie z przepisami odrębnymi.


Załączniki:

  1. Charakterystyka planowanego przedsięwzięcia zgodnie z artykuł 82 ustęp 3 ustawy ooś

Konstantynów Łódzki, 10 sierpnia 2023 roku OŚ.6220.1-20.2023.WK

Charakterystyka przedsięwzięcia

Planowane przedsięwzięcie polegać będzie na budowie hali magazynowej z częścią socjalno-biurową, budynku pompowni pożarowej wraz z nadziemnym zbiornikiem wody, najazdowej wagi samochodowej wraz z fundamentem, instalacji: kanalizacji sanitarnej, wody, kanalizacji deszczowej, i energii elektrycznej oraz budowie wewnętrznego układu drogowego na terenie działki o numerze ewidencyjnym 93/8, 93/9, 93/17, 93/18, 94/7, 94/9, 94/10, 95/5, 95/7, 96/3, 96/5, 97/5, obręb K-18 przy ulicy Przemysłowej w Konstantynowie Łódzkim.

Powierzchnia całkowita działek, gdzie realizowane będzie przedsięwzięcie wynosi około 2,3394 ha. Przedsięwzięcie będzie realizowane w dwóch etapach budowalnych: pierwszym etapie, gdzie zrealizowana zostanie przede wszystkim zabudowa oraz w etapie drugim związanym z realizacją placu magazynowego. Działki na których planowana jest inwestycja zlokalizowane są w południowo-wschodniej części miasta Konstantynów Łódzki przy ulicy Przemysłowej na terenie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Planowane przedsięwzięcie będzie polegało na budowie hali magazynowej z częścią socjalno-biurową o funkcjach: magazynowej i socjalno-biurowej oraz budynku pompowni pożarowej wraz z nadziemnym zbiornikiem wody, najazdowej wagi samochodowej wraz z fundamentem oraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, w skład której wejdzie instalacja kanalizacji sanitarnej, wody, kanalizacji deszczowej, i energii elektrycznej oraz budowę wewnętrznego układu drogowego na terenie.

Planowane zagospodarowanie terenu projektowanej inwestycji o powierzchni 2,3391 ha przewiduje poniższy podział funkcjonalny terenu: 

  1. Powierzchnie zabudowy: max około 5 849,38 m2 w tym:
    1. powierzchnia budynku hali magazynowej z częścią socjalno- biurową: około 5670 m2,
    2. powierzchnia pompowni: około 94,23 m2,
    3. powierzchnia pod zbiornik ppoż wraz z fundamentem: około 82,35 m2.
  2. Powierzchnie utwardzone ok. 15 014,71 m2 w tym:
    1. drogi wewnętrzne i place manewrowe: około 5 680,36 m2
    2. chodniki: około 31,8 m2,
    3. place składowe około: 9 302,55 m2.
  3. Tereny zielone (biologicznie czynne): ok. 2 530,0 m2.

W ramach realizacji inwestycji planuje się:

  1. przygotowanie terenu pod budowę zgodnie z opracowaną dokumentacją geotechniczną,
  2. prowadzenie prac ziemnych do głębokości ok. 2 m,
  3. uzbrojenie terenu w niezbędną infrastrukturę techniczną,
  4. budowę obiektów kubaturowych oraz wykonanie nowej nawierzchni dróg, parkingów oraz chodnika,    
  5. zagospodarowanie pozostałego, nieutwardzonego terenu w zieleń urządzoną.

Wjazd na teren inwestycji odbywał się będzie od strony ulicy Przemysłowej. W ramach realizacji inwestycji planuje się wybudowanie jednokondygnacyjnej hali wraz z dwukondygnacyjną częścią socjalno-biurową. Projektowana hala magazynowa obsługiwana będzie przez dwie bramy z poziomu terenu oraz 4 rampy przeładunkowe umieszczone w zachodniej elewacji budynku. Przy hali znajduje się część socjalno- biurowa w której zostały zaprojektowane pomieszczenia dla pracowników w tym zaplecze socjalne oraz pomieszczenia biurowe funkcjonalnie bezpośrednio połączone z halą. W skład pomieszczeń socjalnych wchodzą szatnia męska (dla max. 20 pracowników - mężczyzn). Dodatkowo w strefie socjalnej zaprojektowano wc dla kierowców oraz wc dla pracowników biura (przystosowany również do potrzeb osób niepełnosprawnych). Na parterze budynku socjalno- biurowego zaprojektowana została także jadalnia oraz dwa pomieszczenia biurowe. Na piętrze budynku socjalno- biurowego zostało zaprojektowanych pięć pomieszczeń biurowych, sala konferencyjna, aneks kawowy oraz kompleks toalet (damska i męska).

Pomieszczenie hali będzie przeznaczone na stały pobyt ludzi i oświetleniem naturalnym zapewnionym przez równomiernie rozmieszczone świetliki dachowe o sumarycznej powierzchni 1/8 powierzchni podłogi pomieszczenia.

Emisja hałasu
Prace budowlane będą powodować charakterystyczne dla tego rodzaju przedsięwzięć oddziaływania, takie jak emisja hałasu z pracy urządzeń i sprzętu budowlanego. 
Eksploatacja planowanego obiektu będzie się wiązała z emisją hałasu. 
Eksploatacja przedsięwzięcia będzie się wiązać z powstaniem następujących rodzajów źródeł hałasu:

  • kubaturowe – budynek hali magazynowej;
  • punktowe - urządzenia zlokalizowane poza obiektem kubaturowym (centrala wentylacyjna, jednostki klimatyzacji i wentylatory);
  • liniowe - drogi transportu samochodowego.

Z uwagi na rodzaj i skalę przedsięwzięcia nie przewiduje się ponadnormatywnych oddziaływań akustycznych na etapie eksploatacji. 

Emisja pyłów i gazów
Głównymi emitorami zanieczyszczeń do powietrza na terenie analizowanego zakładu będą źródła emisji zorganizowanej związane z eksploatacją urządzeń zasilających system pompowni p.poż oraz źródła emisji niezorganizowanej jakimi będzie ruch pojazdów po terenie przedsięwzięcia.
W związku z powyższym po zrealizowaniu przedsięwzięcia wzrosną emisje zanieczyszczeń do powietrza w przedmiotowym rejonie, ale wzrost ten będzie w zakresie dotrzymującym dopuszczalne poziomy odniesienia dla substancji, co wykazały przeprowadzone w KIP obliczenia. 

Emisja ścieków bytowych i deszczowych 
Na etapie eksploatacji przedsięwzięcia woda będzie pobierana z wodociągu miejskiego. Powstające ścieki socjalno-bytowe będą odprowadzane do wewnętrznej kanalizacji 
i następnie do kanalizacji sanitarnej zlokalizowanej w ulicy Przemysłowej. 
Wody opadowe z terenu inwestycji będą zbierane systemem kanalizacji wewnętrznej 
i następnie odprowadzane do miejskiej sieci kanalizacji deszczowej. Przed zrzutem będą podczyszczane w piaskowniku i separatorze substancji ropopochodnych oraz magazynowe 
w podziemnym zbiorniku retencyjnym. Nie będą powstawały ścieki przemysłowe.

Emisja odpadów
Powstające na etapie eksploatacji przedsięwzięcia odpady będą zbierane w sposób selektywny i następnie przekazywane uprawnionym podmiotom do ich dalszego wykorzystania. Sposób postępowania oraz dalsze zagospodarowanie odpadów będzie zgodne z zasadami gospodarowania odpadami i wymaganiami w zakresie ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa życia i zdrowia ludzi oraz zgodne z obowiązującymi przepisami prawa.

Oddziaływania na obszary chronione
Planowane przedsięwzięcie położone będzie poza obszarami objętymi ochroną na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tj. działki U z 2022 r. poz. 916 ze zm.). 
W promieniu 5 km przedsięwzięcia znajdują się następujące obszary chronione na podstawie ww. ustawy o ochronie przyrody:

  • rezerwat przyrody Polesie Konstantynowskie w odległości ok. 4,43 km;
  • zespół przyrodniczo-krajobrazowy Międzyrzecze Neru i Dobrzynki w odległości ok. 2,7 km.

Najbliżej położonym obszarem należącym do Europejskiej Sieci Ekologicznej Natura 2000 jest specjalny obszar ochrony siedlisk Grądy nad Lindą PLH100022 znajdujący się w odległości ok. 14,3 km. 
Przedsięwzięcie znajduje się poza terenem korytarzy ekologicznych o znaczeniu międzynarodowym i/lub krajowym.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
10.08.2023 13:44 Wincenty Kołacz
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Referat Ochrony Środowiska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Obwieszczenie informujące o wydaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach 1.0 10.08.2023 13:44 Wincenty Kołacz

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}