W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót
logotyp fundusze regionalne Flaga Polski Logotyp województwa łódzkiego Logotyp Unii Europejskiej

Modernizacja torowiska tramwajowego w Konstantynowie Łódzkim

20 maja 2019 r. Gmina Konstantynów Łódzki podpisała z Województwem Łódzkim umowę o dofinansowanie projektu nr UDA-RPLD.03.01.01-10-0002/18-00 pn: „Modernizacja torowiska tramwajowego w Konstantynowie Łódzkim” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 na kwotę 11 299 900,00 zł. Całkowita wartość projektu wynosi 16 359 000,00 zł. 


25.02.2020 r. podpisany został aneks nr UDA-RPLD.03.01.01-10-0002/18-01 zmieniający całkowity szacowany koszt realizacji projektu o wartość dofinansowania.

Całkowity szacowany koszt realizacji projektu - 20 007 380,00 zł

  • DOFINANSOWANIE - 15 149 593,49 zł w tym:

– WSPÓŁFINANSOWANIE EFRR - 13 821 138,21 zł

– WSPÓŁFINANSOWANIE KRAJOWE Z BUDŻETU PAŃSTWA - 1 328 455,28 zł

  • BUDŻET GMINY - 4 857 786,51 zł (wkład własny)

13 stycznia 2021 r. podpisany został aneks nr UDA-RPLD.03.01.01-10-0002/18-02 r. zmieniający okres realizacji projektu.

  • Planowana data rozpoczęcia realizacji projektu – 01.01.2021 r.
  • Planowana data rzeczowego zakończenia realizacji projektu – 30.06.2023 r.
  • planowana data finansowego zakończenia realizacji projektu - 30.06.2023 r.

3 września 2021 r. podpisany został aneks nr UDA-RPLD.03.01.01-10-0002/18-03 r. zmieniający okres realizacji projektu.

  • Planowana data rozpoczęcia realizacji projektu – 01.01.2021 r.
  • Planowana data rzeczowego zakończenia realizacji projektu – 31.12.2023 r.
  • Planowana data finansowego zakończenia realizacji projektu - 31.12.2023 r.

09 marca 2022 r. podpisany został aneks nr UDA-RPLD.03.01.01-10-0002/18-04 zmieniający całkowity szacowany koszt realizacji projektu o wartość dofinansowania.

Całkowity szacowany koszt realizacji projektu – 24 775 401,50 zł

  • DOFINANSOWANIE – 18 443 114,55 zł w tym:

– WSPÓŁFINANSOWANIE EFRR – 17 116 112,42 zł

– WSPÓŁFINANSOWANIE KRAJOWE Z BUDŻETU PAŃSTWA - 1 327 002,13 zł

  • BUDŻET GMINY – 6 332 286,95 zł (wkład własny)

17 października 2022 r. podpisany został aneks nr UDA-RPLD.03.01.01-10-0002/18-05 zmieniający całkowity szacowany koszt realizacji projektu o wartość dofinansowania.

Całkowity szacowany koszt realizacji projektu – 24 776 306,17 zł

  • DOFINANSOWANIE – 18 442 322,75 zł w tym:

– WSPÓŁFINANSOWANIE EFRR – 17 115 377,59 zł

– WSPÓŁFINANSOWANIE KRAJOWE Z BUDŻETU PAŃSTWA - 1 326 945,16 zł

  • BUDŻET GMINY – 6 333 983,42 zł (wkład własny)

 

Wniosek został złożony w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych wskazanych w Strategii Rozwoju Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego 2020+ w ramach naboru nr RPLD.03.01.01-IP.03-10-002/18 - III.1.1 Niskoemisyjny transport miejski – ZIT, znajdującego się w wykazie projektów zidentyfikowanych w ramach trybu pozakonkursowego, stanowiący załącznik nr 4 do Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020.

Projekt ma przede wszystkim na celu wzrost wykorzystania transportu publicznego poprzez rozwój, poprawę funkcjonalności i atrakcyjności transportu zbiorowego. Z uwagi na stan infrastruktury tramwajowej i obecne ograniczenia w funkcjonowaniu odcinka, zarówno w zakresie dostępności dla nowoczesnego taboru, jak również przepustowości, w celu utrzymania ruchu niezbędne jest przeprowadzenie działań modernizacyjnych układu torowego na odcinku od ulicy Krótkiej do granic miasta Łodzi (2480 m) wraz z modernizacją linii trakcyjnej na odcinku od Placu Wolności do granic miasta Łodzi (4300 m).

Działania przewidziane w ramach projektu to m.in.:

  • przebudowa torowiska tramwajowego – zastosowana zostanie konstrukcja podsypkowa na całej trasie z wyjątkiem przejazdów drogowych, natomiast na przejeździe skośnym i połączeniu z torowiskiem w rejonie ul. Krótkiej zostanie zastosowana konstrukcja bezpodsypkowa. Długość modernizowanego torowiska - 2480 m - toru pojedyńczego;
  • przebudowa sieci trakcyjnej 4300 m – istniejąca sieć trakcyjna jezdna zostanie zdemontowana a nowo powstała zostanie wykonana na odcinkach szlakowych, jako sieć łańcuchowa pojedyncza półskompensowana, na odcinkach mijankowych, jako sieć łańcuchowa pojedyncza nieskompensowana oraz jako sieć płaska na relacjach skrętnych oraz na torze ślepym przy Placu Wolności,
  • zainstalowane zostaną nowe zwrotnice na mijankach „Gdańska Mijanka” oraz „Srebrna Mijanka”, które zostaną wyposażone w instalacje ogrzewania zwrotnic,
  • zmodernizowany zostanie system sterowania ruchem odcinków jednotorowych - Mijanki „Gdańska Mijanka” oraz „Srebrna Mijanka” oraz Plac Wolności zostaną wyposażone w instalacje sygnalizujące zajętość odcinków jednotorowych.
  • przystanki tramwajowe – zostaną przebudowane, aby dostosować je do potrzeb osób niepełnosprawnych przy największym wykorzystaniu walorów taboru niskopodłogowego; zostaną wyposażone w wiaty ochronne z ławkami, a w przypadku ich lokalizacji w pasie jezdni zastosowane zostaną wygrodzenia chroniące pasażerów przed ochlapywaniem; przystanki zostaną wyposażone w system Informacji pasażerskiej;
  • wzdłuż projektowanych odcinkach zostanie wykonana sieć teletechniczna z przyłączami.

Prace te mają na celu wzrost udziału szynowego transportu zbiorowego w przewozach komunikacją miejską, a tym samym wzrost udziału w przewozach pasażerskich. Modernizacja istniejącej trasy tramwajowej oraz inne planowane działania będą miały podstawowe znaczenie dla obsługi komunikacją szynową na planowanym obszarze, zwiększając dostępność komunikacyjną, przy jednoczesnym ograniczeniu zatykania się tras komunikacyjnych.

Modernizacja istniejącej trasy tramwajowej oraz inne planowane działania będą miały podstawowe znaczenie dla obsługi komunikacją szynową na planowanym obszarze, zwiększając dostępność komunikacyjną, przy jednoczesnym ograniczeniu zatykania się tras komunikacyjnych.

Zdjęcia (11)

{"register":{"columns":[]}}