W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Informacja w sprawie świadczenia pieniężnego z tytułu pełnienia funkcji Sołtysa

Zdjęcie przedstawia po lewej stronie kobietę i mężczyznę w strojach biurowych, rozmawiających ze sobą, po prawej stronie na beżowym tle zarys grafiki z literą i oraz napis Informacja

Szanowni Państwo,
W dniu 1 lipca 2023 r. weszła w życie ustawa o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji Sołtysa.
 
Świadczenie wypłacane przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego przysługuje sołtysom i byłym sołtysom, którzy:
Ukończyli 60 (kobiety) lub 65 (mężczyźni) lat, pełnili funkcję sołtysa na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym przez co najmniej 2 kadencje, nie mniej niż 8 lat.
Nie ma wymogu pełnienia funkcji sołtysa przez 8 lat w sposób ciągły.
Do czasu pełnienia funkcji sołtysa wlicza się również czas pełnienia tej funkcji przed wejściem w życie ustawy 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, jeżeli osoba ta następnie pełniła funkcję sołtysa na podstawie przepisów ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.


W związku z powyższym Wójt Gminy Dobroń będzie wydawał zaświadczenia o pełnieniu funkcji sołtysa na podstawie posiadanych dokumentów.


W przypadku braku wymaganych dokumentów, które nie zachowały się lub zostały przekazane do Archiwum Państwowego, osoba wnioskująca do KRUS o przyznanie świadczenia może dołączyć swoje oświadczenie o pełnieniu funkcji sołtysa wraz z pisemnymi oświadczeniami, potwierdzającymi ten fakt, przez co najmniej 5 osób zamieszkujących sołectwo w czasie, w którym wnioskodawca pełnił funkcję sołtysa.


W załączeniu wzór wniosku o wydanie zaświadczenia o pełnieniu funkcji Sołtysa.


Wydanie zaświadczenia podlega opłacie skarbowej zgodnie z art. 1 ust. 1. pkt 1 lit b ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r., poz. 2142 z późn. zm.).


Opłata skarbowa od zaświadczenia wydanego na wniosek wynosi 17,00 zł.


Obowiązek uiszczenia opłaty skarbowej od wydanego zaświadczenia powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia.


Wójt Gminy Dobroń
/-/ Robert Jarzębak

 

Materiały

Wniosek o wydanie zaświadczenia.docx
wniosek​_o​_wydanie​_zaswiadczenia.docx 0.02MB
{"register":{"columns":[]}}