W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Mieszkańcy powiatu przasnyskiego na wykładzie dotyczącym nowoczesnych form kontaktu z ZUS

14.03.2023

We wtorek 14 marca w Starostwie Powiatowym w Przasnyszu w sali konferencyjnej Centrum Aktywizacji Biznesu odbył się wykład na temat rozwiązań umożliwiających załatwianie spraw w ZUS bez wychodzenia z domu. Podczas spotkania mieszkańcy zyskali możliwość rejestracji profilu na platformie PUE ZUS oraz skorzystania z poradnictwa.

Pracownice ZUS w Centrum Aktywizacji Biznesu rozmawiają z uczestnikami spotkania.

Uczestników wykładu powitał Starosta Przasnyski Krzysztof Bieńkowski, który dziękował przedstawicielom Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, którzy przybyli na spotkanie, aby wtajemniczyć w gości w możliwości zdalnego załatwiania spraw w ZUS, co jest możliwe dzięki prostym w obsłudze i intuicyjnym narzędziom. Starosta zaznaczył, że uczestnicy zyskają szereg przydatnych informacji dotyczących m.in. kontaktu z ZUS, umawiania wizyt oraz zyskają możliwość indywidualnego poradnictwa.

Podczas wykładu omówiono funkcjonalności PUE oraz zagadnienia dotyczące mLegitymacji, będącej cyfrowym odpowiednikiem legitymacji emeryta i rencisty. Uczestnicy poznali możliwości aplikacji mZUS, ułatwienia wynikające ze zorganizowania e-wizyty, czyli bezpłatnej wideorozmowy z pracownikiem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, dzięki której można załatwić swoje sprawy online - bez wychodzenia z domu oraz telefonicznej rezerwacji wizyt.

Wszyscy zainteresowani mogli skorzystać także z usług punktu informacyjnego dla seniorów, w którym uzyskali pomoc w aktywacji mLegitymacji emeryta lub rencisty, zyskali wiedzę na temat możliwości pracy na emeryturze, zasad przeliczania i waloryzacji emerytur lub rent oraz posiedli informacje dotyczące świadczeń i dodatków przysługujących emerytom.
Podczas spotkania uruchomiono także punkt informacyjny PUE ROOM, w którym posiadacze dowodu osobistego, adresu e-mail i numeru telefonu mogli założyć osobisty profil na platformie PUE ZUS. Chętni zyskali również pomoc przy złożeniu wniosku o świadczenia rodzinne (np. 500+) i zyskali informacje nt. aplikacji mZUS.

Dla wielu gości dodatkową korzyścią ze spotkania była możliwość uzyskania indywidualnej porady, podczas której specjaliści z ZUS omawiali zawiłości dotyczące ubezpieczeń społecznych w osobistych, unikalnych przypadkach.

 

{"register":{"columns":[]}}