W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Linia kolejowa nr 35 połączy Powiat Przasnyski z Mazurami!

14.02.2022

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zadecydowały, że podróżni zyskają nowe połączenie kolejowe między województwem mazowieckim, a warmińsko – mazurskim. To wielki sukces Powiatu Przasnyskiego, w którego imieniu o takie rozwiązanie zabiegał Starosta Krzysztof Bieńkowski. Po remoncie odcinka Wielbark – Chorzele oraz modernizacji Chorzele – Ostrołęka pociągi ponownie połączą m.in. Olsztyn oraz Ełk z Ostrołęką. Przywrócenie ruchu planuje się na koniec trzeciego kwartału br. Wartość prac sfinansowanych z budżetu PLK S.A. wyniesie 21 mln zł.

Linia kolejowa nr 35 połączy Powiat Przasnyski z Mazurami!
Nie spełniły się przepowiednie powiatowej opozycji wieszczącej, że po zakończeniu modernizacji linii nr 35 na trasie do Chorzel, pociągi nie pojadą dalej na Mazury, co miało skutkować nierentownością odcinka.
 
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. właśnie poinformowały, że zaplanowały prace remontowe umożliwiające przywrócenie ruchu pociągów pasażerskich na odcinku Wielbark – Chorzele, co pozwoli na uruchomienie składów pomiędzy Szczytnem a Ostrołęką, a w efekcie reaktywację kolejowego połączenia między Mazowszem a Mazurami.
 
– Dzięki pracom PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. po ponad 20 latach ponownie udostępnimy całą linię kolejową do pasażerskich przewozów między Ostrołęką a Szczytnem. Remont odcinka Wielbark – Chorzele oraz realizowana obecnie modernizacja linii Chorzele – Ostrołęka przywróci na kolejową mapę połączenie między województwem warmińsko – mazurskim a mazowieckim. Będzie to także istotna trasa na czas przyszłych robót na międzynarodowej linii E-75 Rail Baltica. Odcinek Ostrołęka – Szczytno zapewni alternatywne połączenie do Ełku – zapowiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
 
Prace na trasie Wielbark – Chorzele obejmą regulację torów na odcinku 21 kilometrów, wymianę podkładów na długości prawie 3 km i remont 5 obiektów inżynieryjnych – mostów i przepustów. W Wielbarku i Jesionowcu zostaną wyremontowane perony. Przebudowa obejmie także 17 przejazdów kolejowo – drogowych, na których PLK S.A. zwiększą poziom bezpieczeństwa na styku dróg z torami.
 
Przywrócenie przejezdności zaplanowano wraz z końcem trzeciego kwartału 2023 roku.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}