Dodatek węglowy
Wnioski o wypłatę dodatku węglowego można składać do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mrągowie -
w Sekcji Dodatków Mieszkaniowych
Do pobrania:
- Wniosek o przyznanie dodatku węglowego
- Klauzula informacyjna do wniosku o przyznanie dodatku węglowego
Wszelkie informacje na temat Dodatku węglowego, składania wniosków oraz wypłat dodatków udzielane będą
od 19.08.2022r. w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Mrągowie
w Sekcji Dodatków Mieszkaniowych tel. 89 741 34 42 wew. 64
e-mail: dodatki@mopsmragowo.pl
Termin składania wniosków: 30 listopada 2022 r.
Dodatek przysługuje gospodarstwom domowym, dla których głównym źródłem ogrzewania jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe – zasilane węglem kamiennym, brykietem lub peletem, zawierającymi co najmniej 85% węgla kamiennego.
W zaproponowanym rozwiązaniu nie ma kryteriów dochodowych, a dodatek będzie przysługiwał również gospodarstwom, które już zakupiły węgiel. Warunkiem otrzymania dodatku będzie wpis lub zgłoszenie źródła ogrzewania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.
Co jest konieczne, by wypełnić wniosek o dodatek węglowy?
- Formularz jest prosty. Na początku wpisujemy informację do kogo kierujemy wniosek.
- Następnie osoba składająca wniosek powinna wpisać swoje dane, w tym imię i nazwisko, PESEL oraz adres zamieszkania.
- Jeżeli w skład gospodarstwa domowego wchodzą też inne osoby, w kolejnej rubryce wpisujemy ich dane osobowe z numerem PESEL i adresem zamieszkania.
- Następnie w formularzu zaznaczamy jedno, główne źródło ogrzewania węglowego, np. kocioł na paliwo stałe, koza czy piec kaflowy. Pamiętajmy - wskazane przez nas źródło ogrzewania powinno być wcześniej wpisane do lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków. Będzie to weryfikowane przez gminę na etapie rozpatrywania wniosku.
- Na koniec podpisujemy oświadczenie o tym, że podane w formularzu dane są prawdziwe.
- Od dnia złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku gmina będzie miała 30 dni na wypłatę dodatku węglowego w wysokości 3 tys. zł
Wniosek można składać w na piśmie lub drogą elektroniczną.
W przypadku złożenia wniosku o wypłatę dodatku węglowego za pomocą środków komunikacji elektronicznej wniosek ten opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym. Osoby dysponujące kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym mogą składać wnioski za pomocą platformy ePUAP – jako pismo ogólne do urzędu. W takim przypadku istotne jest aby opatrzone było zarówno pismo do urzędu jak i sam wniosek.
Materiały
Wniosek o przyznanie dodatku węglowego -MOPSWniosek_o_dodatek_węglowymops.pdf 0.22MB Klauzula informacyjna do dodatku węglowego
klauzula_informacyjna_do_dodatku_węglowego.pdf 0.13MB Więcej informacji o dodatku węglowym na stronie www. gov.pl