Biuro Głównego Inżyniera Miasta
Biuro Głównego Inżyniera Miasta
Naczelnik Wydziału Leszek Kula
ul. Johanna Goethego (budynek Centrum Przesiadkowego)
41-800 Zabrze
Telefon: +48 32 273 96 66
E-mail: sekretariat_gim@um.zabrze.pl
Godziny pracy:
poniedziałek - piątku w godz. 7:30 – 15:30
Do zakresu działania Biura Głównego Inżyniera Miasta należą w szczególności:
A. zadania realizowane przez Zespół ds. Zarządzania Energią:
1) planowanie i organizowanie działań mających na celu racjonalizację zużycia energii i promocję rozwiązań zmniejszających zużycie energii na obszarze gminy,
2) sporządzanie i aktualizowanie „założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe” oraz nadzorowanie ich realizacji,
3) budowa i prowadzenie bazy danych dla zarządzania energią w obiektach gminnych,
4) współudział w przygotowywaniu planów związanych z efektywnością energetyczną obiektów gminnych,
5) opiniowanie rozwiązań do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe z uwzględnieniem Programu Ochrony Powietrza, Planu Ochrony Środowiska, Programu Gospodarki Niskoemisyjnej,
6) opracowywanie programów zarządzania oraz gospodarowania energią, nośnikami energii oraz wody w obiektach gminnych,
7) współpraca z przedsiębiorstwami energetycznymi,
8) planowanie, realizacja oraz nadzór w zakresie zawartego „Porozumienia Burmistrzów na rzecz klimatu i energii”,
9) sporządzanie „Planu działań w zakresie zrównoważonej energii i klimatu – SECAP” oraz nadzór nad jego realizacją,
10) planowanie, koordynacja i nadzór w zakresie elektromobilności.
B. zadania realizowane poza strukturą zespołu
1) koordynowanie działalności zarządców wszystkich branż infrastruktury,
2) koordynowanie planów rozwoju infrastruktury miejskiej,
3) koordynowanie prac inwestycyjnych i remontowych, realizowanych na terenie gminy ze środków gminy i inwestorów prywatnych,
4) współpraca z odpowiednimi wydziałami (komórkami równorzędnymi), jednostkami organizacyjnymi Miasta oraz właścicielami infrastruktury na terenie Miasta,
5) koordynowanie działania służb w przypadkach awarii w infrastrukturze komunalnej nieposiadającej cech nadzwyczajnego zagrożenia.
C. zadania realizowane przez Zespół ds. Organizacji Ruchu:
1) nadzór nad realizacją zadań zaspokajania zbiorowych potrzeb mieszkańców w zakresie komunikacji miejskiej, opiniowanie, uzgadnianie i przedstawianie propozycji dotyczących sieci połączeń w tym szczególnie przebiegu linii komunikacyjnych, rozkładów jazdy oraz lokalizacji przystanków,
2) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zgód na korzystanie przez operatorów lub przewoźników z przystanków komunikacyjnych i dworców, których właścicielem lub zarządzającym jest Miasto Zabrze oraz pobieranie opłat z tego tytułu,
3) zarządzanie organizacją ruchu, wypracowanie projektów organizacji ruchu i ich zatwierdzanie,
4) organizowanie Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.