W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Biuro Głównego Inżyniera Miasta

Biuro Głównego Inżyniera Miasta
Naczelnik Wydziału Leszek Kula

ul. Johanna Goethego (budynek Centrum Przesiadkowego)
41-800 Zabrze
Telefon: +48 32 273 96 66
E-mail: sekretariat_gim@um.zabrze.pl 

Godziny pracy:
poniedziałek - piątku w godz. 7:30 – 15:30
 

Do zakresu działania Biura Głównego Inżyniera Miasta należą w szczególności:

A. zadania realizowane przez Zespół ds. Zarządzania Energią:

1) planowanie i organizowanie działań mających na celu racjonalizację zużycia energii i promocję rozwiązań zmniejszających zużycie energii na obszarze gminy,

2) sporządzanie i aktualizowanie „założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe” oraz nadzorowanie ich realizacji,

3) budowa i prowadzenie bazy danych dla zarządzania energią w obiektach gminnych,

4) współudział w przygotowywaniu planów związanych z efektywnością energetyczną obiektów gminnych,

5) opiniowanie rozwiązań do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe z uwzględnieniem Programu Ochrony Powietrza, Planu Ochrony Środowiska, Programu Gospodarki Niskoemisyjnej,

6) opracowywanie programów zarządzania oraz gospodarowania energią, nośnikami energii oraz wody w obiektach gminnych,

7) współpraca z przedsiębiorstwami energetycznymi,

8) planowanie, realizacja oraz nadzór w zakresie zawartego „Porozumienia Burmistrzów na rzecz klimatu i energii”,

9) sporządzanie „Planu działań w zakresie zrównoważonej energii i klimatu – SECAP” oraz nadzór nad jego realizacją,

10) planowanie, koordynacja i nadzór w zakresie elektromobilności.

 B. zadania realizowane poza strukturą zespołu

1) koordynowanie działalności zarządców wszystkich branż infrastruktury,

2) koordynowanie planów rozwoju infrastruktury miejskiej,

3) koordynowanie prac inwestycyjnych i remontowych, realizowanych na terenie gminy ze środków gminy i inwestorów prywatnych,

4) współpraca z odpowiednimi wydziałami (komórkami równorzędnymi), jednostkami organizacyjnymi Miasta oraz właścicielami infrastruktury na terenie Miasta,

5) koordynowanie działania służb w przypadkach awarii w infrastrukturze komunalnej nieposiadającej cech nadzwyczajnego zagrożenia.

 C. zadania realizowane przez Zespół ds. Organizacji Ruchu:

1) nadzór nad realizacją zadań zaspokajania zbiorowych potrzeb mieszkańców w zakresie komunikacji miejskiej, opiniowanie, uzgadnianie i przedstawianie propozycji dotyczących sieci połączeń w tym szczególnie przebiegu linii komunikacyjnych, rozkładów jazdy oraz lokalizacji przystanków,

2) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zgód na korzystanie przez operatorów lub przewoźników z przystanków komunikacyjnych i dworców, których właścicielem lub zarządzającym jest Miasto Zabrze oraz pobieranie opłat z tego tytułu,

3) zarządzanie organizacją ruchu, wypracowanie projektów organizacji ruchu i ich zatwierdzanie,

4) organizowanie Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

 

{"register":{"columns":[]}}