W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wsparcie dla odbiorców paliw gazowych

Wsparcie dotyczy mieszkańców, którzy są odbiorcami paliw gazowych w gospodarstwach domowych na terenie gminy Siedlce.
Pomoc przyznawana jest w formie refundacji podatku VAT, dla odbiorców wykorzystujących gaz ziemny jako główne źródło ogrzewania gospodarstwa domowego.

                                Aktualne formy wsparcia w związku ze wzrostem kosztów ogrzewania:

Refundacja podatku VAT

Refundacja podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe w 2023 r. dla niektórych odbiorców paliw gazowych (gaz ziemny), którzy wykorzystują urządzenia grzewcze zasilane paliwem gazowym jako główne źródło ogrzewania w gospodarstwie domowym. Dodatek gazowy w formie refundacji VAT otrzyma odbiorca  paliw gazowych wykorzystujący gaz ziemny jako główne źródło ogrzewania gospodarstwa domowego. Urządzenia grzewcze zasilane paliwami gazowymi muszą być wpisane lub zgłoszone do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.

Warunkiem otrzymania tej refundacji jest spełnienie kryterium dochodowego 2100 zł w przypadku gospodarstw jednoosobowych lub 1500 zł na osobę w gospodarstwie wieloosobowym.

Dochody osiągnięte w roku kalendarzowym 2021 będą podstawą ustalenia przeciętnego miesięcznego dochodu gospodarstwa domowego wnioskodawcy w przypadku wniosku złożonego od 1 stycznia do 31 lipca 2023 roku oraz z roku 2022 w przypadku wniosku złożonego po 31 lipca 2023 roku.

Wnioski o refundację podatku VAT można składać :

- do dnia 29 lutego 2024 r.  w dowolnym momencie po otrzymaniu faktury VAT

- po dniu 29 lutego 2024 r. w ciągu 30 dni od otrzymania faktury VAT, która jest przedmiotem wniosku

Wniosek składa osoba, która zawarła umowę sprzedaży paliw gazowych i jest odbiorcą wskazanym w fakturze VAT i faktycznie ponosi koszty wynikające za zakup paliwa na cele grzewcze.

Załącznikiem niezbędnym do poprawnego złożenia wniosku jest faktura VAT oraz dowód uiszczenia zapłaty za fakturę VAT.

Forma składania wniosku:

- na piśmie

-  za pomocą środków komunikacji elektronicznej  na skrzynkę  ePuap właściwego urzędu, gdzie załącznikiem będzie podpisany elektronicznie plik zawierający wniosek o refundację podatku VAT

- przy użyciu aplikacji mObywatel

Wzory wniosków i szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Klimatu i Środowiska: bip.mos.gov.pl

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}