Co obejmuje nieodpłatne poradnictwo obywatelskie
NIEODPŁATNE PORADNICTWO OBYWATELSKIE |
|||
Opis usługi |
Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje rozpoznanie problemu i udzielenie porady dostosowanej do indywidualnej sytuacji osoby korzystającej z porady. Osoba korzystająca jest informowana o przysługujących jej prawach oraz spoczywających na niej obowiązkach. W razie potrzeby, podczas porady może być sporządzony wspólniez osobą zainteresowaną plan wyjścia z trudnej sytuacji oraz udzielona pomoc w jego realizacji. Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje różnorodne dziedziny, w tym między innymi kwestie zadłużeń, sprawy mieszkaniowe oraz problemy z zakresu ubezpieczeń społecznych. W ramach poradnictwa obywatelskiego może być również świadczona nieodpłatna mediacja, w niektórych punktach już od roku 2019. Usługę tę opisano na osobnej Karcie. |
||
Kto może skorzystać | Z porad może skorzystać każda osoba, której nie stać na odpłatne porady i która złoży stosowne oświadczenie. | ||
Forma zapisu | Termin wizyty ustalany jest telefonicznie: poniedziałek - piątekw godz. 7.30 - 15.30 pod nr 664 990 364 lub poprzez adres e-mail: pomocprawna@powiat.ostrowiecki.eu | ||
Inne informacje |
Porady udzielane są podczas osobistej wizyty w punkcie. Osoby, które ze względu na niepełnosprawność ruchową nie sąw stanie przybyć do punktu lub osoby doświadczające trudnościw komunikowaniu się mogą otrzymać poradę przez telefon, Internet, poprzez zorganizowanie wizyty w miejscu zamieszkania albo w innym miejscu wyposażonym w sprzęt ułatwiający komunikację lub z dostępem do tłumacza języka migowego. Bliższe informacje pod numerem podanym do zapisów. |
||
Jednostka prowadząca | Adres | Dni i godziny dyżurów | Telefon oraz e - mail |
*Stowarzyszenie Sursum Corda |
Ostrowiec Świętokrzyski, ul. Iłżecka 37 |
poniedziałek 7.30 – 11.30 wtorek, czwartek, piątek 11.30 – 15.30 |
664 990 364 |
*Dyżur z możliwością mediacji – szczegółowe informacje w karcie informacyjnej poradnictwa „Nieodpłatna mediacja”.