W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wydział Egzekucji Administracyjnej

Wydział Egzekucji Administracyjnej
Naczelnik Wydziału Tomasz Trzeja

ul. Powstańców Śląskich 5-7
41-800 Zabrze
Nr pokoju 123-124
Telefon: +48 32 37 33 306 
E-mail: sekretariat_wea@um.zabrze.pl

Godziny pracy:
poniedziałek - piątek w godz. 7.30 - 15.30.

Do zakresu działania Wydziału Egzekucji Administracyjnej należy w szczególności:
1) prowadzenie postępowań egzekucyjnych w zakresie egzekucji administracyjnej należności pieniężnych, dla których organ gminy jest właściwy do ustalania lub określania i pobierania,
2) stosowanie środków egzekucyjnych prowadzących do realizacji obowiązków objętych tytułami wykonawczymi, tj. egzekucja z pieniędzy, z wynagrodzenia za pracę, ze świadczeń emerytalno-rentowych, z rachunków bankowych, z innych wierzytelności pieniężnych, z praw majątkowych i ruchomości,
3) dokonywanie czynności egzekucyjnych niezbędnych do realizacji tytułów wykonawczych,
4) prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą zajętych ruchomości, papierów wartościowych i praw majątkowych,
5) wydawanie postanowień określonych w ustawie o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
6) występowanie do organów administracji publicznej i innych podmiotów w sprawach niezbędnych do prowadzenia egzekucji,
7) sporządzanie wniosków o ustanowienie hipoteki przymusowej.

{"register":{"columns":[]}}