W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Działania i kompetencje

Do zakresu działania i kompetencji Burmistrza należy w szczególności:

1) kierowanie bieżącymi sprawami Gminy oraz kierowanie Urzędem,
2) reprezentowanie Gminy na zewnątrz w zakresie spraw określonych w pkt. 1,
3) wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej oraz podpisywanie decyzji z zakresu administracji publicznej,
4) gospodarowanie mieniem komunalnym i podejmowanie decyzji majątkowych związanych z prowadzeniem bieżącej działalności Gminy oraz składanie oświadczeń woli w tym zakresie,
5) wykonywanie  zadań zleconych z zakresu administracji rządowej i powierzonych gminie,
6) powierzenie Zastępcy Burmistrza lub  Sekretarzowi prowadzenia w swoim imieniu spraw gminy,
7) udzielanie Zastępcy Burmistrza lub pracownikom Urzędu upoważnień do wydawania decyzji, o których mowa w pkt. 3,
8) wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
9) ustalanie zakresów czynności, obowiązków, odpowiedzialności i uprawnień Zastępcy Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika, Pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych, kierowników referatów,
10) sprawowanie nadzoru nad Strażą Miejską Janowca Wielkopolskiego,
11) przygotowywanie wszelkich spraw o których stanowi rada, w tym zwłaszcza przygotowanie projektu budżetu oraz jego wykonanie,
12) ogłaszanie uchwały budżetowej i sprawozdania z jej wykonania,
13) informowanie mieszkańców o założeniach projektu budżetu, kierunkach programu społeczno-gospodarczego i wykorzystaniu środków budżetowych,
14) sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem obowiązków w zakresie rachunkowości,
15) przygotowywanie projektów uchwał rady oraz określenia sposobu ich wykonania oraz przedkładanie wojewodzie uchwał Rady,
16) przedkładanie regionalnej izbie obrachunkowej projektu budżetu, uchwał budżetowych, uchwał w sprawie absolutorium dla Burmistrza oraz zarządzeń Burmistrza objętych nadzorem izby,
17) rozpatrywanie ofert przy przetargach publicznych dotyczących sprzedaży nieruchomości gruntowych,
18) powoływanie stałej komisji przetargowej,
19) zaciąganie zobowiązań mających pokrycie w ustalonych w uchwale budżetowej kwotach wydatków, w ramach upoważnień udzielonych przez radę,
20) emitowanie papierów wartościowych oraz dysponowanie rezerwą budżetu gminy,
21) zgłaszanie propozycji zmian w budżecie gminy,
22) blokowanie środków budżetowych, w przypadkach określonych ustawą,
23) rozpatrywanie wniosków i propozycji  o nadanie tytułu "Zasłużony dla Gminy Janowiec Wielkopolski " i "Honorowy Obywatel Janowca Wielkopolskiego",
24) wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej gminy,
25) pełnienie funkcji Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego,
26) ogłaszanie i odwoływanie pogotowia i alarmu przeciwpowodziowego oraz organizowanie akcji ratowniczych w przypadku klęsk żywiołowych i katastrof,
27) składanie Radzie bieżących informacji z realizacji uchwał Rady oraz o pracach Urzędu,
28) zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie danych osobowych.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
19.10.2021 08:45 Łukasz Maciejewski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Urząd Miejski w Janowcu Wielkopolskim
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Działania i kompetencje 1.0 19.10.2021 08:45 Łukasz Maciejewski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}