Wniosek o wydanie nowej legitymacji szkolnej lub e-legitymacji
Zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków, uczeń przyjęty do szkoły otrzymuje legitymację szkolną lub e-legitymację. Ważność legitymacji szkolnej potwierdza się w kolejnym roku szkolnym przez umieszczenie daty ważności i odcisku pieczęci urzędowej szkoły. Ważność e-legitymacji szkolnej potwierdza się w kolejnym roku szkolnym przez umieszczenie hologramu.
Przepisy rozporządzenia przewidują możliwość wydania nowej legitymacji szkolnej w przypadku zmiany imienia lub nazwiska ucznia, za zwrotem dotychczasowego dokumentu. Również w przypadku utraty oryginału legitymacji szkolnej należy wystąpić do dyrektora szkoły o wydanie duplikatu wspomnianego dokumentu. Duplikat wydawany jest na druku według wzoru obowiązującego w dniu wydania legitymacji i ma moc oryginału.
Materiały
Wniosek o wydanie nowej legitymacji szkolnej lub e-legitymacjiWniosek_o_wydanie_nowej_legitymacji_szkolnej_lub_e-legitymacji.pdf 0.10MB Wniosek o wydanie nowej legitymacji szkolnej lub e-legitymacji
Wniosek_o_wydanie_nowej_legitymacji_szkolnej_lub_e-legitymacji.doc 0.05MB
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2142 z późn. zm.)
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. poz. 1700 z późn. zm.)