Publikacje, artykuły i raporty
-
Funkcjonowanie szkolnych systemów oceniania osiągnięć edukacyjnych i zachowania uczniów w województwie świętokrzyskimRaport obejmuje wyniki kontroli w zakresie tworzenia i wdrażania wewnątrzszkolnych systemów oceniania uczniów – zasad oceniania osiągnięć edukacyjnych i zachowania uczniów, realizacji i dokumentowania oceniania uczniów, nadzoru pedagogicznego kuratora oświaty oraz dyrektorów szkół nad ocenianiem uczniów.
-
Nastolatki 3.0. Raport z ogólnopolskiego badania uczniów i rodzicówBadania przeprowadzono od października do listopada 2022 r. wśród 4984 uczniów z klas siódmych i ósmych szkół podstawowych oraz z pierwszych i drugich klas szkół ponadpodstawowych, a także 1255 rodziców i opiekunów prawnych. Respondenci pochodzili ze wszystkich województw w Polsce.
-
Badanie subiektywnego dobrostanu dzieci i młodzieży mieszkających w Polsce w obliczu wojny w UkrainiePublikacja dotyczy edukacji, spójności społecznej, zdrowia psychicznego, wsparcia psychospołecznego oraz prawa do partycypacji dzieci i młodzieży mieszkających w Polsce w obliczu wojny w Ukrainie. Raport został przygotowany w języku polskim i angielskim.
-
Smartfon w społeczności szkolnejPublikacja jest wynikiem badań przeprowadzonych przez zespół Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie we współpracy z Instytutem Badań Edukacyjnych w ramach projektu „Smartfony w szkole. Ustalamy reguły gry”.
-
Wiedza ekonomiczna polskich uczniów w teorii i praktyce. Wyzwania dla systemu edukacji i instytucji finansowychRaport jest wynikiem badań przeprowadzonych na przełomie marca i kwietnia 2023 r. na zlecenie Fundacji Alior Banku przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRIS pod patronatem i przy współpracy miesięcznika „My Company Polska”.
-
Edukacja medialna młodzieży szkolnejRaport jest wynikiem badań przeprowadzonych podczas realizowanych stacjonarnie warsztatów dziennikarskich dla ponad stu szkół z całej Polski na temat skuteczności działań zmierzających do polepszenia kompetencji medialnych uczniów i uczennic szkół ponadpodstawowych, czyli pokolenia, które nie zna świata bez nowych technologii. Próba badawcza objęła 194 osoby w wieku 14−19 lat.
-
Cyfrowy ślad technologii – pierwszy raport o cyfrowej ekologii w PolsceW badaniu przeprowadzonym przez the:protocol uczestniczyło 742 pracujących Polaków, w tym 311 specjalistów IT. Celem badania było pogłębienie wiedzy o zjawisku ekologii cyfrowej.
-
O wzorach i autorytetach młodych społecznikówRaport jest podsumowaniem wyników badań przeprowadzanych cyklicznie przez Narodowe Centrum Kultury – instytucję państwową działającą na rzecz rozwoju kultury w Polsce – na potrzeby Wieloletniego Programu Rządowego „Niepodległa”.
-
Wybrane kierunki rozwoju technologii w edukacji, szkolnictwie wyższym i uczeniu się przez całe życieRaport jest pierwszą edycją Trendbooka na 2023 r. będącego podsumowaniem kierunków w technologii i w edukacji cyfrowej.
-
Uwarunkowania uczenia się w dorosłościGłównym celem badania „Uczenie się dorosłych Polaków” była pogłębiona, wielowymiarowa diagnoza uczenia się podejmowanego przez dorosłych Polaków oraz jego uwarunkowań.